deur63 schreef:R.Nicolaas schreef:
Toch hoop ik heel erg dat iemand me kan helpen met de bedrading.
Als je in de buurt woonde zou ik graag een poging wagen om het op te sporen en op te lossen..
Ja je bent in iedergeval al een hele goede helpende hand.
Het laatste nieuws nu is dat ik de stekker heb gevonden van de vroegere alarm kast waar inderdaad wel nog stroom opstaat. en het lijkt wel als of er bekende draden tussen zitten. maar ik heb erg moeite om de draad te volgen wel verdijnen ze in twee rubber slangen naar het blok toe. de stekker zit zeg maar bij de zekeringen kast en hangt gewoon los. ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
Maar ik denk dat ik me ook een hoop tijd zou kunnen besparen door voor de claxon een nieuwe draad te trekken al weet ik niet of ik hem gemakkelijk op de schakelaar kan vast maken.
Maar als ze me morgen niet meer nodig hebben op het werk dan zit ik zo weer in de bix om dat allemaal weer te gaan bekijken wel jammer dat er vanmorgen in de krant wat regndrupjes voorspeld werdt. ik hoop dat het weer toch nog ff mee blijft zitten.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
zo de nieuwe draden voor de claxon zijn aangelegd zelfs een nieuwe schakelaar gebruikt en nog spookt het zooitje het is echt ongelofelijk.
Maar goed ik ga gewoon weer van voor af aan beginnen.
accu———claxon———-schakelaar———massa (schakelaar omhalen en dan geluid) Het lijkt toch zo simpel
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:zo de nieuwe draden voor de claxon zijn aangelegd zelfs een nieuwe schakelaar gebruikt en nog spookt het zooitje het is echt ongelofelijk.
Maar goed ik ga gewoon weer van voor af aan beginnen.
accu———claxon———-schakelaar———massa (schakelaar omhalen en dan geluid) Het lijkt toch zo simpel
ja, zo simpel is het (volgens mij). Ik zou het trouwens ietsie anders doen..
massa - claxon - schakelaar - accu
is iets eenvoudiger aangezien de claxon vastgeschroefd zit aan de massa. dus gewoon een draadje van 10 centimeter en je bent klaar.
Ja opzich was dat ook een optie maar ik kon bij de schakelaar makkelijker aan massa komen. Maar uit eindelijk is het nu dan toch gelukt!!!! VICTORY
Ik wist niet dat een auto alarm zo je auto kan verzieken maar goed. ik denk dat ik echt draadje voor draadje alles er uit moet peuteren om mijn auto weer normaal te krijgen. of ik moet er nog achter kunnen komen welk merk het was maar ik heb alleen nog een kabel boom geloof ik. en daar heb ik tot nog toe geen labels of iets aan gevonden.
Laatste opstakel voor deze maand is as vrijdag de apk waarbij ook rechtsvoor de ashoes wordt vervangen. helaas kan ik nu niet testen of de achterruit verwarming ook weer werkt denk het niet maar hoop het heel erg haha.
maar dat is zo’n beetje het laatste euvel geloof ik.
Onee ook nog de hoogte regelaars.
Nu is dus nog over
* niet werkende achteruitverwarming
* slecht werkende hoogte regelaar voor
* plip is in bestelling
* mischien nog even naar de voor poten kijken al zit dat al een paar weken weer perfect (klop klop klop)
* lichtmetale velgen (deauvill) weer mooi maken deze zijn ooit eens grijs gespoten maar dat bladert er helemaal af. iemand tips :
Heb hem vandaag ook ff gewassen dus nu moet de zonnebril weer op als je naar hem kijkt
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
ja ik heb nog wel een tip, maar niet voor je velgen: je kunt de achterruitverwarming prima testen hoor! Je zet m aan, en dan wacht je een minuutje. Daarna ‘hijg’ je langs de achterruit, en als ie het weer doet, dan krijg je direct streepjes te zien bij de koperlijntjes!
Heus, probeer t maar!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
R.Nicolaas schreef:
* slecht werkende hoogte regelaar voor
Ik zou zeggen: LHM verversen en kijken hoe het zich ontwikkelt?
R.Nicolaas schreef:
* lichtmetale velgen (deauvill) weer mooi maken deze zijn ooit eens grijs gespoten maar dat bladert er helemaal af. iemand tips
:
Ja, zoek een paar andere velgen….
Ich bin ein Breaker
malle pietje schreef:ja ik heb nog wel een tip, maar niet voor je velgen: je kunt de achterruitverwarming prima testen hoor! Je zet m aan, en dan wacht je een minuutje. Daarna ‘hijg’ je langs de achterruit, en als ie het weer doet, dan krijg je direct streepjes te zien bij de koperlijntjes!
Heus, probeer t maar!
Okey ik ga het proberen
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
karel schreef:R.Nicolaas schreef:
* slecht werkende hoogte regelaar voor
Ik zou zeggen: LHM verversen en kijken hoe het zich ontwikkelt?
R.Nicolaas schreef:
* lichtmetale velgen (deauvill) weer mooi maken deze zijn ooit eens grijs gespoten maar dat bladert er helemaal af. iemand tips
:
Ja, zoek een paar andere velgen….
De hoogte regelaar is volgens de garage stuk die stang is uitgelubbert ofzo iets ze hebben hem nu iets hoger afgesteld waar ie wel blijft zitten maar dat houdt in dat de wagen dus continu wat hoog staad niet echt merkbaar maar toch het zal gemaakt worden..
Tjha weer andere velgen halen is ook een optie maar ik heb wel eens gehoord over zandstralen of iets dergelijks.
Mischien spuit ik ze zelf ook wel weer over vindt het ergens wel mooi deze kwamen van de sloop en waren toevallig grijs gespoten en dat kleurt erg goed bij de auto vindt ik. het is alleen erg lelijk dat de verf er af gaat.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:Tjha weer andere velgen halen is ook een optie maar ik heb wel eens gehoord over zandstralen of iets dergelijks.
Mischien spuit ik ze zelf ook wel weer over vindt het ergens wel mooi deze kwamen van de sloop en waren toevallig grijs gespoten en dat kleurt erg goed bij de auto vindt ik. het is alleen erg lelijk dat de verf er af gaat.
Die progress-velgjes gaan altijd bladderen; goede exemplaren zijn niet te vinden.
Zandstralen kost je een aantal tientjes per velg tenzij je het zelf kunt.
Kheb ook een krul-letter chic btw.
Ich bin ein Breaker





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
R.Nicolaas schreef:....Tjha weer andere velgen halen is ook een optie maar ik heb wel eens gehoord over zandstralen of iets dergelijks.
Mischien spuit ik ze zelf ook wel weer over vindt het ergens wel mooi deze kwamen van de sloop en waren toevallig grijs gespoten en dat kleurt erg goed bij de auto vindt ik. het is alleen erg lelijk dat de verf er af gaat.
Als je de velgen echt weer als nieuw wilt hebben, kijk dan eens op , die maken ze weer als nieuw. Maar vraag me niet wat het kost….
Dat zandstralen en spuiten moet je niet doen! Is veel te duur in verhouding met die progress velgjes. D’r staan vaak genoeg velgen op marktplaats voor niet al te duur…
Dat zandstralen en spuiten moet je niet doen! Is veel te duur in verhouding met die progress velgjes. D’r staan vaak genoeg velgen op marktplaats voor niet al te duur…
Die staan er wel, maar al die velgen bladderen dus af. Goede exemplaren zijn niet meer te krijgen. Ook al zou je een stel nieuwe weten te vinden, een keer door de pekel rijden en ze zien er net zo uit als alle andere Progress- velgen.
Als je ‘t goed wil hebben, breng ze inderdaad naar de velgendokter. En dan maar hopen dat ze dan iets duurzamer mooi zijn dan origineel…
die velgen docter is wel een goede tip wel duurzaam maar goed dan worden ze ook goed behandeld. Ik ga wel eerst even op internet rond neuzen of ik mischien kan doe het zelven.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Velgendocter rekent € 55,= per velg, inclusief verzendkosten. Je velgen worden daarvoor gestraald, ontvet, en in een nieuwe laag blanke velgenlak gezet. Daarna zouden ze weer een tijdje mee moeten kunnen.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Tja, ik als doorgewinterde rasechte opgeleide techneut krijg de kriebels van zulks verhalen zoals hier gepost…
oke…
die claxon is inmiddels opgelost naar ik meen te lezen (heb driekwart overgeslagen hehe)...
hoogte regelaar,,, mja, ding is kaduuk en ze willen bloed ende geld zien..
oke, ga naar een sloop en pulk uit willekeurig gs gsa/ bx / xantia/xm een hoogte regelaar, voorkeur gaat uit naar de GS achtigen, die hebben de hoogte regelaar (achter) boven de tank gemonteerd, waardoor ze minder last van weersinvloeden hebben.
gewoon ff kijken waar jij zo’n apparaatje eenvoudig los kan halen.
leiding sleutel 8mm en ringsteek of doppie 11 mm benne voldoende.
een deugdelijke waterpomptang kan ook, immers de sloopautoleidingen eb je niet meer nodig.
dan ff naar een dealer of so gaan alwaar je 3 leidingrubbertjes wegkoopt.
dan jou auto op de bok, en samen met een maat lekker een zaterdag je overal vies maken, en met beleid en prutsen je kapotte regelaar eronder vandaan toveren.
de zaterdag ervoor gebruik je om het volgende te doen….
haal de rubber stofhoezen van de regelaar.
schroef aan beide zeide de moertjes van het asje, = 8 mm als ik me nie vergis.
ruk de stalen ringen ervanaf en haal dan de 2e rubberen hoes ervan af.
pluk met beleid het asje uit de regelaar, let op de richting voor en achter ... ff aftekenen met kraspen op het alu huis…
ga aan de slag met kwast en benzine, en als het spul schoon is, dan assembleer je het weer met spaarzaam gebruik van olie.
NOOT ,,let op dat je de rubbers niet beschadigt,,, al zou je ze uit kunnen wisselen met die van jou kapotte regelaar, tijdens de’ en montage.
tja, ding klaar en dan de week erop onder je auto…. lekslang eraf leidingen metbeleid demonteren, en vervolgens de regelaar wisselen,,, kind kan de was doen…
mocht je het niet aandurven,,, begin op de sloop ,, leren met slopen… zie je dan spoken met je eigen auto,,, dan plak het hier maar neer, en we zoeken een oplossing.
FF een tussenweg….
zet je auto op bokken , en ga eens voorzichtig die hoezen van je regelaar halen, incluus de stalen ringen en 2e rubberen hoes.
jaar er een spuitbus remmenreiniger doorheen en monteer de zaak weer.
10 tegen 1 dat je regelaar weer werkt.
is dat dan maar tijdelijk, dan heeft je garage gelijk,,, helaas.
veel txt,, m goe , je kan er euri mee besparen,, dus veel plezier daarmee..
PS,,, veerpoten verhaal zal ik van de week ff type.. greets van wupke.