12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Kleine restauratie BX CHIC 1.6 uit ‘91
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 26 april 2005 12:58 PM
  [ # 166 ]

Een heel verhaal is nooit slecht haha erg bedankt voor de uitleg maar nu rijst bij mij de vraag maakt het uit of je de hoogte regelaar voor of achter gebruikt of zijn ze identiek??? Bij mij zou de hooget regelaar voor stuk zijn.
Ik zal eens ff een maat charteren enige klote nu is dat ik nu net aan een nieuwe baan begin en om het nog wat makkelijker te maken ga ik ook verhuizen in drie weken dus ik moet langzaam beginnen met de boel in te pakken. pas dan heb ik helaas weer tijd voor de auto. Maar dit bestand wordt gesafed. haha

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 26 april 2005 03:25 PM
  [ # 167 ]
R.Nicolaas schreef:

Een heel verhaal is nooit slecht haha erg bedankt voor de uitleg maar nu rijst bij mij de vraag maakt het uit of je de hoogte regelaar voor of achter gebruikt of zijn ze identiek??? Bij mij zou de hooget regelaar voor stuk zijn.
Ik zal eens ff een maat charteren enige klote nu is dat ik nu net aan een nieuwe baan begin en om het nog wat makkelijker te maken ga ik ook verhuizen in drie weken dus ik moet langzaam beginnen met de boel in te pakken. pas dan heb ik helaas weer tijd voor de auto. Maar dit bestand wordt gesafed. haha

Volgens de technische tekeningen zijn het 2 verschillende regelaars.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 april 2005 04:43 PM
  [ # 168 ]

Zou je mij die toe kunnen sturen of hier willen plaatsen dan kan ik ook ff kijken Wat is het vrschil dan?

als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 april 2005 04:57 PM
  [ # 169 ]
R.Nicolaas schreef:

Zou je mij die toe kunnen sturen of hier willen plaatsen dan kan ik ook ff kijken Wat is het vrschil dan?

Hier staan alle tekeningen in; is even spitten maar dan heb je ook wat:

http://www.files.citroen-forum.nl/manuals/BX/BX Parts list/BX-PL.pdf

staat op pagina 59..

Ik zie nu dat er maar 1 soort is trouwens, ik denk dat ik me vergist heb?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 27 april 2005 05:24 PM
  [ # 170 ]

er zijn 2 type’s .
maar beide benne te gebruiken.
de andere heb 2 retouraansluitingen, ff een simpel Tstukkie ertusse ,en dan werkt die ook.
greets van wupke Wink

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 12 mei 2005 02:49 PM
  [ # 171 ]

Jippie ze is weer door de apk na een reparatie aan
Handremkabels
ashoes
stuk uitlaat pijp (net voor de twee dempers)

En om de auto echt okey te maken moet nu nog
*Achterruitverwarming
*Fusee kogel rechts voor zit minder dan een halve millimeter speling op
  maar goed het moet toch in orde zijn.
*Hoogte regelaars.
*Kleppen stellen.
- Eigenlijk moet de claxon ook nog echt orgineel gemaakt worden maar goed mijn alternatief werkt nog steeds goed dus echt nodig is dat niet.

De volgende optie’s moeten er nog wel op en zijn ook in aantocht.

PLILP
Trekhaak
zijwindschermen.

en mischien nog electrische spiegels maar denk dat ik het gewoon bij deze laat want zovaak verstel ik ze toch niet.

Maar eerst maar eens verhuizen wel balen want ik zou as vrijdag de sleutel krijgen welliswaas vrijdag de 13e maar goed. dat is verschoven naar de 25e.

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 04 juli 2005 09:54 AM
  [ # 172 ]

Pff de verhuizing zit er op eindelijk ook weer internet had bijna 10.000 berichten die ik nog moest door kijken dus het was ff werk maar ik ben er weer.

Gelukkig heeft de auto de verhuizing goed door staan zonder enig probleem. en heeft ook z’n mannetje gestaan met het over huizen.
Gelukkig rij ik nu dagelijks een kleine 70 km en de auto is daar aardig van opgeknapt. hij rijdt een stuk lekkerder en voelt steeds beter aan. Toch wel grappig want met deze nieuwe baan (taxi chauffeur) rij je toch in de duurdere luxere klasse van mercedes en steeds weer is het een verademing als ik na een dag rijden terug mag stappen in mijn eigen auto. het enige wat ik nu toch wel graag zou willen is een automaat. dan is het comfort voor mij toch wel zo goed als compleet.

Maar goed daar ging het niet om haha

Ik ben in iedergeval weer van de partij. En dat is toch wel mooi zo op mijn eigen verjaardag.

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 04 juli 2005 11:27 AM
  [ # 173 ]

Ik zie het magische woord… van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en ik vroeg me eigenlijk al een tijdje af waar je was, ik dacht dat je de moed had opgegeven Surprisedops:

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 08 juli 2005 01:08 AM
  [ # 174 ]

Nee de moed opgeven met een citroen past niet bepaald in mijn straatje geduldt is een schone zaak al baal ik wel giga dat ze met een trekhaak mijn bumper hebben doorboort maar goed als ik hem was ziet ie er nog goed uit haha. heb helaas steeds de tijd niet om er even goed voor te gaan zitten want hij staat rechts op de zeikant ook iets scheef maar goed hij rijdt nog steeds voor treffelijk het is zelfs zo dat ik voor mijn werk uit de duurdere mercedessen kom en dan nog steeds denk” wat doet merdcedes nou toch fout??” haha maar goed Mijn aanstaande plannen zijn in iergeval een keer een grote beurt zodat ik zeker weet dat alles gedaan en goed gedaan is dus ff sparen weer haha. in tussen probeer ik als ik wat tijd kan vinden links en rechts wat kleine dingetjes op te lossen.

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 11 oktober 2005 08:38 PM
  [ # 175 ]

Een paar maandjes verder, en ik vraag me opnieuw af… Hoe gaat het met de Chic Remco?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 oktober 2005 09:55 PM
  [ # 176 ]

Haha tjha eigenlijk niet veel verder geld probleem zal ik maar zeggen ik heb 1 gespronge leiding gehad en 25 km zonder druk naar huis moeten rijden okey nu is dat voor een ervaren rijder niet echt moeilijk maar niet al te leuk natuurlijk maar na een middagje klooien heb ik het probleem profesories opgelost en het houdt gelukkig al een maand haha. Verder wordt de lijst met things to do aan de chic steeds groter. Maar wordt wel serieus genomen om hem die beurt te geven die hij zo hard nodig heeft. naast de plannen voor de bx zijn er ook al plannen voor een DS. Maar deze plannen zijn voor de toekomst eerst mijn vriendin maar eens van school en mijn andere vriendin(chic) in punt staat terug brengen. Naast het slangetje zijn er geen problemen geweest en houdt ie het goed uit hij wordt nu dagelijks gebruikt en ik rij in totaal 50 km per dag gemiddeld 6 dagen per week dus ik moet zeggen ondanks het achter stallige onderhoud laat ze me niet in de steek maar ik voel me wel schuldig.

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 november 2005 09:11 PM
  [ # 177 ]

Okey Vandaag een leuk probleem Ik wilde een dagje rotterdam doen maar dat was geen succes. We zijn tot de stads grens gekomen als je de a15 afrijdt vanaf wageningen zeg maar(a50) Vlak voor rotterdam begon in eens het motormangement lampje te gaan branden. en uit eindelijk viel bij de eerste stoplichten waar ik tot stilstand moest komen de motor uit. en hij wilde niet meer starten dus auto aan de kant ff onder de kap gekeken en niks bijzonders kunnen ontdekken. Dus weer in de auto er ging wel het een en ander tikken maar ik en mijn oom moesten concluderen dat er geen stroom meer was. opzich geen probleem maar wel vreemd wij de auto aan duwen en ja hij liep weer. toen moesten we een blokje om zodat we bij de zelfde stoplichten kwamen en toen viel weer de motor uit. Nu dacht wij gelijk van hup aan duwen maar dat viel zwaar tegen. Hij ging nog wel aan maar het leek wel of de hele motor op hol was uiteraard kwam dat omdat het motormangement geen stroom kreeg. dus de auto weer aan de kant duwen. Tjha en nu .... Ik had geluk dat mijn oom Rotterdam een beetje kend en we waren zo’n 5 a 10min lopen verwijdert van een halfords dus het idee kwam in ons op om een nieuwe accu te halen. aangezien ik niet weet hoe oud die gene was die er in zat. Dus wij nieuwe accu gehaald en om wat gereedschap gevraagd en daar gingen we weer. ze stelde ons voor om als we de accu er in hadden even naar hun toe te rijden zodat ze konden meten of er iets mis was met de accu of met de dynamo al snel bleek dat het niet aan de accu lag. en een andere dynamo was helaas niet aanwezig. uiteindelijk hebben we de gok maar genomen om met de verse accu Terug naar huis te rijden in de hoop dat er mischien een los contact geweest was en de dynamo wel bij laaide. Ik heb het zoals je kan lezen gered. maar nu heb ik een ander probleem. Hoe krijg ik die dynamo weer in okey staat. is het iets wat zelf te doen is of moet er een nieuwe dynamo komen???? Graag hulp want ik heb eigenlijk perce maandag de auto nodig. omdat er geen openbaar vervoer rijdt op het tijdstip dat ik op mijn werk moet zijn.

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 18 november 2005 09:17 PM
  [ # 178 ]

Je kunt proberen om de koolborstels van de dynamo te vervangen. Aan de achterkant van de dynamo zitten die met twee imbusboutjes en een draadje vast. Losdraaien, stekkertje eruit en naar de automaterialenhandel om zo’n setje. Als die koolborsteltjes nog helemaal goed zijn dan zal er waarschijnlijk toch een andere dynamo op moeten.

Hoe heb je gemeten dat de dynamo niet meer goed is? Normaal gaat dan je acculampje branden ipv je motormanagement.

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 november 2005 10:52 PM
  [ # 179 ]

Tjha het verhaal voor af is als volgt Ik ben deze week vrij geweest dus de auto maakte niet zijn 50km ritje naar het werk. 25km heen 25km terug
Hij is wel twee keer gebruikt voor de boodschappen toen ging het accu lampje vaag branden en vrijwel direct uit maar de auto starte meteen. ik had ook meer het idee dat de accu wat oud was en door de kou mischien wat zwakker was. Nu gebeurde het op deze lange rit dat idd het motormagnement lampje ging branden wat waarschijnlijk komt omdat hij niet genoeg stroom kreeg. uit eindelijk is de accu gewoon helemaal leeg getrokken. en sloeg de auto af. Nu zou het twee dingen kunnen betekenen ben ik inmiddels achter de spannings wisselaar is stuk of de dynamo maar ik gok op de dynamo. Maar ik hoop dat iemand op het forum mij hier mee kan helpen want. Ik heb hem eigenlijk perce maandag ochtend nodig. Mischien dat iemand een bedrijf hier in de buurt van wageningen weet dat ik aan zou kunnen doen en waar ze me direct kunnen helpen omdat ik waarschijnlijk niet meer terug kan rijden. Probleem is ook dat ik geen voltmeter heb. en er ook niet zo 123..aan kan komen.

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 november 2005 10:54 PM
  [ # 180 ]

ik heb dat probleem ook gehad met mn TRi, ik had die en week, en na een avondje Breda, toen ik weer terug reed naar Roermond, viel de hele zooi ook ineens stil.
Dat begon met het knipperen van de verlichting van m nradio, toen die ineens uitviel, vervolgens de totale verlichting, en direct daarna gaf ie het toaal op.
Mn dynamo deed het alleen nog maar rond de 1100 toeren, erboven en eronder niet meer (aldus de anwb)
idd vervangen van de koolborstels kan de oplossing zijn (indien zo iig de goedkoopste) maar een sloopdynamo kan ook een goede oplosing zijn (alhoewel je daar dan wel geluk mee moet hebben)
Voor mij was dat iig de oplossing, en nu 4 jaar na dato doet ie het nog steeds Very Happy
Verder wil ik even nog zeggen (na het lezen van heel dit verhaal)

HULDE aan jou voor al het werk! ik weet hoeveel ehm *liefde*  een BiX nodig kan hebben!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook