9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 Prestige 1976 “laag-daks”
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 12 juni 2014 10:52 PM
  [ # 121 ]

De achterbollen zijn van de winter op druk gechekt en ze stonden beiden netjes op 40 bar, daarom hebben we ze ook weer terug geschroefd.

Beide voorraadbollen zijn nieuw en de hr. doet zeer goed z’n werk dus die is ook niet vervuild.

Zelf denk ik dat de achterbollen opgeboord zijn of dat er DS bollen onder zitten. Helaas zijn ze goed aangeroest, dus er is geen code of nummer meer op te vinden.  Rolling Eyes


Maar een nieuwe setje achterbollen kost ook de wereld niet, dus binnenkort maar even een bestelling de deur uit doen.  Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 juni 2014 10:05 PM
  [ # 122 ]
BasisBIX schreef:

Vandaag de CX volgetankt en een mooie rit gemaakt.
Helaas lekt die wel wat benzine bij de vulhals, wellicht een tankdop die niet meer goed afsluit.

Die benzinelekkage blijkt dus te komen door een gekrompen kurkpakking die onder de ring zit waar je de tankdop op vast draait.

 

Nou had ik op de aflopen CitroMobile een nieuwe tankdop met sleutel gekocht voor de GTI, want die heeft er helemaal geen slotje opzitten. Helaas bleek die dop niet te passen en is de hele set op zolder beland.

Tot nu, want bij die set zat ook een nieuwe kurk pakking. En met deze gemonteerd blijft het gewoon droog als je met een volle tank door de bocht gaat.  Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juni 2014 10:08 PM
  [ # 123 ]

Dat is wel fijn ,dat wat je getankt hebt er ook in blijft zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 18 juni 2014 01:53 PM
  [ # 124 ]

De eerste 2 tanken zijn inmiddels leeg gereden. de 1e was een ruime 1:8 en de 2e een krappe 1:9.  Niet heel slecht voor een 2400 met carb. lijkt me.

En ook nog leuke jalouzie’tjes geplaatst op de zijruiten:

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2014 02:31 PM
  [ # 125 ]
F.SvM schreef:

Dat is wel fijn ,dat wat je getankt hebt er ook in blijft zitten.

Mij lukt dat niet, elke keer als ik m start, zit er minder in. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juni 2014 03:53 PM
  [ # 126 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 18 juli 2014 11:51 PM
  [ # 127 ]

Oeps, toen lag er opeens een plas LHM onder, bleek dat de aanvoerslang van pomp finaal in de lengte richting was ingescheurd. 
Maar dankzij de snelle service van Chyparse hadden we al gauw een nieuw stuk slang in de brievenbus liggen.


Ook hebben we er nieuwe achterbollen eronder geschroefd, omdat de oude bollen veel te zacht waren.
Nu is de vering tussen voor en achter mooi in balans en rijdt zoals het hoort.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 augustus 2014 11:03 PM
  [ # 128 ]
fred8 schreef:

Ik heb vorige maand een nieuwe condensor en droger bij Aircontrol in Uden vandaan. Misschien kan je daar ff informeren?

Met dank aan de tip van Fred heb ik op bovenstaand adres een nieuwe droger gevonden die met 2 verloopnippels in de CX paste. Alleen na montage bleek dat de originele druksensor niet overgezet kon worden in de nieuwe droger, dus nu zit er ook een nieuwe sensor in. Gekozen voor een binaire sensor, zodat die voor zowel een te hoge als een te lage druk beveiligd is. De originele sensor schakelt alleen als de druk te hoog wordt.


Toen op naar AircoBolt in Geldrop voor het vacumeren, afpersen, fluorbehandeling en afgevullen met een kilo aan R437a gas wat zo in een oud R12 systeem kan.

Helaas bleek daar dat de fan die de condensor moet koelen niet aanslaat. (de 2e fan deed het wel gewoon)  Na wat gezoek bleek dat de fan zelf kapot was. De bedrading en het relais waren gewoon in orde.

Met handmatig koelen met water van de condensor werd de airco wel koud, dus dat gedeelte van het systeem werkt goed.  Op naar huis om de fan te vervangen.


Op advies van Garage Hydralique hebben we er gelijk maar 2 fans uit een latere CX in gezet, omdat deze stiller en krachtiger zijn. En ook niet onbelangrijk, deze hadden wij zelf op de plank liggen en dat oude type niet.

Boven oud en onder het nieuwe type:

 

Toen we begin dit jaar de CX technisch in orde aan het maken waren was het koelsysteem erg vies en bruin, dat is toen doorgespoeld met de tuinslang en afgevuld met goedkoop koelwater van de Action om nog extra te spoelen.

Het koelwater wat er nu uitkwam was niet erg vies meer, dus het blok zal vanbinnen een stuk frisser zijn en de radiateur heeft ook nog een extra spoelbeurt gehad. En nu natuurlijk afgevuld met kwalitatief goed koelwater.  Wink

 


Ook is de toerenteller vervangen omdat die niet snel genoeg met de motor meeging en volgens mij gaf die ook niet het juiste toerental aan bij constante snelheid. Met de donortoerenteller ernaast is goed te zien dat de nulstand ook niet helemaal klopte.


Nu lijkt die wel het juiste toerental aan te geven, maar ik vind hem nog steeds iets te langzaam meegaan bij stevig accelereren.  Weet iemand misschien hoe dit komt?  Gare bedrading of een gare pulsgever oid?

 

En op EuroCitro had ik nog een nieuwe linkerkoplamp gekocht voor een niet al te gekke prijs.
De rechterkoplamp en de knipperlicht zijn ook nieuw, dus dit zou het helemaal af maken.
Helaas bleek die handige Franse verkopert het prijsstickertje heel handig over 2 pitten heen geplakt te hebben.  Fijn!  Confused

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 augustus 2014 11:10 PM
  [ # 129 ]

Weer goed bezig, maar wat een ### van een verkoper van die koplamp..

Misschien, als de putjes diep zit opvullen met hars (Wat ze bij voorruit herstel doen als eind afwerking)? Dan valt het wellicht minder op. Ik weet niet wat het met de lichtbeeld doet?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 30 augustus 2014 10:15 AM
  [ # 130 ]

Misschien gewoon naar Carglass?  think Is maar een idee…..

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 20 oktober 2014 08:33 PM
  [ # 131 ]

En toen reed die opeens ruk, benzinefilter vol troep en de sproeiers in de carburateur verstopt.

Dus nieuw filter erop en sproeiers doorgeblazen, maar binnen de kortste keren weer hetzelfde verhaal.
Dat is duidelijk:  vuil in de tank.  Confused

Bij demontage van de stalen tank bleek dat die aan de binnenkant helemaal vol zat met vliegroest. Enkeltje oud ijzer dus.  Smile


Gelukkig konden we bij een medeforummer in de buurt een schone kunststof tank overnemen en die hangt er nu onder. Probleem opgelost.


Next is de octopus, die was altijd al een beetje zweterig. Maar een tijdje geleden lag er opeens een plasje LHM onder.

Nog zo’n weekendje met mooi weer zou welkom zijn.  Wink

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 oktober 2014 10:39 PM
  [ # 132 ]

kijk je wel uit met dat KANZO knikje?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 21 oktober 2014 09:01 AM
  [ # 133 ]

Ik las dat je onlangs de fans hebt vervangen door serie2 onderdelen.
Dit lijkt mij ook een goed idee voor mijn Prestige, jeetje was maken die dingen een herrie!
Daarnaast heb ik het probleem dat de fans enorm veel stroom trekken waardoor de motor in toerental terugvalt..

Kunnen de serie2 fans op de originele punten gemonteerd worden? Of moeten er nog het e.e.a. Omgebouwd worden.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 oktober 2014 09:06 AM
  [ # 134 ]

Moet zo passen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 oktober 2014 10:18 AM
  [ # 135 ]

Let op, er zijn meerdere varianten bij serie 2 mogelijk.

De niet-Douvrin motoren zonder turbo, zowel benzine als diesel, hebben de ventilatoren aan de radiateur vast.
Bij de turbo-uitvoeringen zitten de ventilatoren in een eigen kunststof frame, los van de radiateur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook