2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Ami Super gekocht
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 29 juli 2009 11:59 PM
  [ # 16 ]

Zit trouwens even te denken, wellicht is het stuur wel origineel! Very Happy
Denk dat de geschuimde stuurtjes pas in 1973 kwamen… Confused

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 31 juli 2009 12:07 PM
  [ # 17 ]

Prachtig! Wat een schitterende Super. Behalve conservering niet teveel aan doen zou ik zeggen. Geniet ervan. En lid worden van de Amivereniging natuurlijk!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 31 juli 2009 10:42 PM
  [ # 18 ]

@engbokho:
Ik weet niet beter dan dat ze vanaf begin van de productie (02-1973) al het mousse-rubberen stuurwiel hebben Rolling Eyes

@Mach2:
Genieten doe ik nú al, conserveren en kleine reparatieklusjes zijn al gestart, AVN-lid wordt ik per nieuwe jaargang, contributie is betaald Wink Zéker weten dat ik de vereniging (lees magazijn) nog nodig ben Razz

Zie voor de vordingen ook het AVN-forum, lastig om textueel steeds op twee aparte podia actief te blijven Laughing  Niet erg druk berichtenverkeer bij de AVN overigens…Groet, spijker5

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 31 juli 2009 10:48 PM
  [ # 19 ]

Ik zou met zo’n uitzicht alleen maar in m’n achteruitkijkspiegel gekeken hebben…  Very Happy Gevaar op de weg!  Laughing

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 augustus 2009 12:32 PM
  [ # 20 ]

“t Was, naast tegelijkertijd schakelen en het vasthouden van de camera, meer letten op die ene politiepatroille die niet op vakantie bleek te zijn….. Laughing

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 augustus 2009 03:39 PM
  [ # 21 ]

Hierbij een tweede filmpje, afgelopen dinsdagavond gemaakt na de 1e rit, en voordat ik de rest van het interieur eruit gehaald heb. Groet, spijker5.

[url]http://i43.photobucket.com/albums/e362/spijker5/Citroen/th_MVI_1514.jpg [/URL]

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 03 augustus 2009 09:01 PM
  [ # 22 ]

Ik zie bij beide alleen een plaatje, klopt dat?

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 03 augustus 2009 11:04 PM
  [ # 23 ]

Vreemd, op mijn andere forum (Peugeot) werkt het prima, ligt aan toepassing/uitschakeling van codes welliicht? Klik eventueel de onderstaande berichten-link, vanaf maandag 13 juli. Groet, spijker5.

 

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 augustus 2009 11:32 PM
  [ # 24 ]
engbokho schreef:

Zit trouwens even te denken, wellicht is het stuur wel origineel! Very Happy
Denk dat de geschuimde stuurtjes pas in 1973 kwamen… Confused

De Ami Super werd geïntroduceerd in januari 1973.
Toen zat er een “geschuimd stuur” in. De Ami8 heeft dit stuur later (modeljaar 1974) overgenomen van de Ami Super.
(bron: introductie folder Ami Super)

Jeroen

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 10 augustus 2009 10:13 PM
  [ # 25 ]

Kan het zijn dat het geschuimde stuur het in de zon niet zo lang heeft volgehouden, en dus begon af te brokkelen na een eerste beschadiging? Het huidige stuur heeft daar duidelijk geen last van, het heeft naar mijn gevoel ook een iets grotere diameter, en dat stuurt uiteraard navenant lichter.

Tot dusver de Super een goede wasbeurt gegeven, de zijruit gerepareerd (gelukkig lag de losgeschoten houder nog onderin het portier), en de bedrading in de stuurkolom gecontroleerd. Dit omdat de waarschuwingsknipperlichten niet werkten, naar nu blijkt doen ze het alleen als ik de handle voor de richting óf naar boven óf onder inschakel, en daarna de tuimelschakelaar rechts aan de stuurkolom indruk Rolling Eyes Clignoteur-relais geeft overigens voor links en rechts een verschillend geluidsignaal af, is dat normaal of slijtage? Genoemde schakelaar lijkt later toegevoegd, de uitgesneden plek ervoor niet erg netjes. Zoals gezegd een tuimelschakelaar (zonder pictogram) zoals bij m’n eerste GS bedoeld voor de twee snelheden-aanjager. De in de meeste folders zichtbare extra blinde plek voor een schakelaar (onder die voor de achterruitverwarming) ontbreekt bij mijn Super Rolling Eyes

Ook blijkt dat het plaatje met knipperlichten slechts vier lampjes bevat (n.l. twee voor de oliedruk & -temperatuur, eentje voor de achterruitverwarming en eentje voor de knipperlichten) terwijl er plek is voor twee extra lampjes voor grootlicht en de waarschuwingsknipperlichten. Zoals zichtbaar op de foto zijn in het achterliggend paneel geen boringen voor lampjes aangebracht.

Volgens mijn onderdelenboek nr 5 426 374, dus geschikt voor de Duitse markt. Wil eens uitzoeken of ik er zelf lampjes in kan aanbrengen van de juiste kleur. Plaatje is trouwens ook iets groter dan zichtbaar in de meeste folders. Dashboard-verlichting heb ik vervangen, en de regelaar en wijzerplaat schoongemaakt. Alles was behoorlijk vet en stoffig daarbinnen moet ik zeggen.

 

 

Verder de bestuurdersstoel onderhanden genomen, alle bekleding eraf, het afbrokkelend zitkussen tijdelijk aan de onderkant verstevigd met een er tegenaan gelijmd stuk vloerisolatiefolie (plastic, géén piepschuim) en een nieuw hangmatje. Er ontbrak in totaal slechts één spanner, deze tijdelijk vervangen door haakjes gemaakt uit een gesloopt kleerhangertje en een stuk elastiek Laughing  Dat zit een stuk steviger al! Rugpaneel was nog goed, maar toch ook bij deze, om verder achteruitgaan te voorkomen, eenzelfde lapje aangebracht. Het stoelframe blijkt al eens gelast bij de dikste dwarsbuis en de linker glij-plaat. De dwarsbuis zit aan één kant al weer los.

Toen de loslatende skai-bekleding van de middentunnel opnieuw gelijmd, bekleding gereinigd / ontdaan van hondenhaar en de achterbank rugleuning hersteld. Het originele, maar onderaan wat gehavende karton aan de achterkant verlijmd met een dunne lap extra karton, de zichtbare kant bekleed met op maat geknipt zwart skai uit de kofferbekleding van mijn P 106. De aanvankelijk vermeende formicaplaat bleek een slechtgesneden stuk gemarmerd linoleum, de originele zwarte folie erachter jammergenoeg grotendeels afgescheurd.

Onder de motorkap tot dusver alleen de kapotte linker flexbuis voor de verwarming vervangen, rechts moet ook nog want er zit nu een exemplaar op met te grote diameter. O ja, én gele lampen erin, zoals het hoort Exclamation

Deze week het kachelhuis onderhanden nemen, de bedieningknoppen ervan gaan veel te zwaar, en kijken of ik de dashboardventilatieroosters (mooi scrabble-woord) in gesloten toestand enigszins tochtvrij kan maken, ‘t is nu bij tegenwind net of het water kookt Laughing Wordt vervolgd, groet, spijker5.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 10 augustus 2009 10:28 PM
  [ # 26 ]

Mooi om te lezen!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 11 augustus 2009 01:10 AM
  [ # 27 ]

Ach…het houdt je van de straat zal ik maar zeggen, en knutselen aan zo’n ouwe brik, nog basic bovendien, dat ligt me wel! Minder is méér denk ik dan, al die hedendaagse en slijtgrage snufjes hoeft voor mij niet. Ben al blij dat ze mooi compleet is, geen ontbrekende onderdelen die je moeilijk kunt vervangen, en een toonbaar interieur. Daarnaast rijdt het heerlijk soepel, lekker zwevend geveerd, stuurt precies, remt als de beste, ruim gebruiksgemak, én je hebt iets heel aparts. Uiterlijke gebreken: soit Exclamation Bij een simpele gebruiksauto neem ik dat inclusief krasjes en deuken letterlijk voor lief, en mág het ook, na ruim 36 jaar bereidwillige dienstverlening ConfusedWink

Je middelste twee “lijfspreuken” zijn me uit het hart gegrepen trouwens! Groet, spijker5

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 12 augustus 2009 02:05 AM
  [ # 28 ]

Tja, met al die overtollige decibels kan dit dus écht niet meer:
 
 

Had het kleinste gaatje links al gezien en nog even de hoop een tijdelijke afdichting te kunnen fabriceren, maar het heeft er alle schijn van dat dit in het verleden ook al eens is gedaan; dichtstoppen met pasta. Nu twee gaten, links ter grootte van een pinktop, rechts kunnen er al twee duimen door Exclamation Komt dus een nieuwe op. Loshalen viel trouwens mee, de drie uitlaatklemmen en de bout achter de versnellingsbak had ik in no-time los, en zijn geschikt voor hergebruik. Nu nog een nieuwe expansiedemper zien te vinden Wink Groet, spijker5.

Profiel  
 
jaspersch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-03-2007

Gepost: 13 augustus 2009 06:41 PM
  [ # 29 ]

Ben benieuwd hoe de apk-keurmeester gaat reageren op het ontbreken van de grootlicht-verklikker. Want volgens mij is die samen met de knipperlichtverklikker de enige verplichte binnenverlichting:D.
Of is dat ook veranderd met de nieuwe apk-aandachtspunten???

Maar, een PRACHTIGE auto heb je spijker!

Jasper

- liberté, toujours

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 13 augustus 2009 06:59 PM
  [ # 30 ]

Mijn dyane heeft geen knipperlicht- en grootlicht verklikker.
Is ermee goed gekeurd bij de RDW.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook