116 van de 182
« Eerste  < Vorige 114 115 116 117 118 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 25 juli 2015 08:48 PM
  [ # 1726 ]

Ik heb het niet helemaal helder meer voor me, maar daar bij die opening is het. Er zit daar een klemringetje die uit elkaar gedrukt moet worden. Dit door bijv links én rechts van het asje tegelijkertijd met dunne pinnetjes tussen het asje en het ringetje te duwen. Het is van buitenaf nauwelijks te zien dat er een klemringetje zit. De constructie werd me ook pas duidelijk nadat ik er eentje overmidden gebroken had. Ik moet dit binnenkort bij m’n eigen slot ook weer doen. Dit om het slot pas te maken op m’n sleutel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juli 2015 01:27 PM
  [ # 1727 ]

Ik begrijp dat je de jouwe uit elkaar heb gekregen toen het stuk ging?

Ik weet ook hoe het zit inmiddels en ik heb een voorbeeld.
Ik heb 2 sloten, 1 ervan heb ik kunnen delen na veel moeite.

De andere lukt me nog niet, ondanks dat ik weet hoe het zit blijft het erg lastig.
Je ziet gewoon niet wat je doet en het is zo dun dat er nagenoeg iets tussen past. Het enige wat er tussen past is een paperclip, en dan nog moet ik het puntje wat platter knijpen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 juli 2015 08:58 AM
  [ # 1728 ]
AZ schreef:

Dit om het slot pas te maken op m’n sleutel.

Vertel, hoe doe je dat?
Heb namelijk ook een slot in de achterklep, waar de sleutel niet op past.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 juli 2015 10:41 AM
  [ # 1729 ]

Zoiets mocht ik ook ooit ontdekken - verrekte lastig als de centrale vergrendeling uit valt. Soms zou je vorige eigenaren toch iets willen aandoen. Maar inderdaad: vertel!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 juli 2015 10:45 AM
  [ # 1730 ]
break23m schreef:

Verrekte lastig als de centrale vergrendeling uit valt.

Al gehad dus, accu leeg en startkabels lagen in kofferbak! Grrrr

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2015 07:58 PM
  [ # 1731 ]

Vandaag weer even wat aan de CX kunnen doen.

Inmiddels redelijk kaal, op wat details na kan het plaatwerk nu aangepakt worden.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2015 09:57 PM
  [ # 1732 ]

Arjan, misschien toch effe de überkleur zwart kiezen, als het toch gespoten wordt! Razz

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2015 10:20 PM
  [ # 1733 ]

Om de kleur echt goed te veranderen moet nog even de motor en het complete interieur eruit… Nee, dat ga ik maar even niet doen Wink
Bij een DS is het “makkelijk” om een andere kleur te kiezen, bij een CX een hoop extra werk.

Daarbij… Zwart staat misschien leuk op een T2, maar ik vind het zeker niet de mooiste kleur.
De lijnen van de CX zijn met zwart veel minder goed zichtbaar. Gris Perlé is waarschijnlijk de kleur waar de lijnen het beste zichtbaar zijn.

Gris Perlé is natuurlijk wel een kleur die je veel ziet op een CX. Echter kan ik zo snel geen enkele T2 opnoemen die geheel overgespoten is. Dat ligt bij zwart wel anders, daar zijn er al heel wat van opgeknapt Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 juli 2015 11:50 PM
  [ # 1734 ]

Lijkt me dat er aan de achterschermen nog laswerk zit.
Of zie ik dat verkeerd?
Voor de rest goed bezig!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2015 09:25 AM
  [ # 1735 ]

Dat zie je goed Frank Wink

Links is het ergste.

Rechts is een veel kleiner plekje.
Zo zit er ook nog een plekje aan het rechter voorscherm. Ook beide linker deuren hebben wat werk.
De rechter voordeur is natuurlijk een andere van wege het ongeluk. Rechter achter deur is al gelast en strak gemaakt.
Motorkap is vervangen en strak gemaakt. Achterklep wordt vervangen door exemplaar zonder enige roest.

Eigenlijk heb ik niets gevonden waar ik van geschrokken ben. Alle plekjes waren mij wel bekend.
Dakgoot is geheel roestvrij nu dat de kunststof delen eraf liggen. Achter de C stijlen is niets te vinden. Rond de achterruitjes zit ook geen laswerk. Aan de kofferbar, achter de bumper en alles wat er omheen zit is ook geen roest te vinden.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 augustus 2015 09:54 AM
  [ # 1736 ]

Hoe zijn de wielkasten achter?
Dit omdat je bij het beugeltje waar de slotvanger invalt ( achterdeuren) ook al eens laswerk hebt gehad.
Ben wel benieuwd naar het eind resultaat!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 01 augustus 2015 10:20 AM
  [ # 1737 ]

Als je toch bezig bent moet je ook even de de ruimtes onder de accubak en luchtfilter(benaderbaar via de L/R voorwielkast) eens aan een inspectie onderwerpen. Ook een kijkje in de dorpels geniet aanbeveling.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2015 10:24 AM
  [ # 1738 ]

De wielkasten achter zijn idd al eens gelast.
Zover ik weet is daar nu geen rottigheid aanwezig.

Naar het eindresultaat ben ik ook erg benieuwd, echter er zijn nog wel wat uurtjes te gaan Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2015 10:29 AM
  [ # 1739 ]
WebmasterGS schreef:

Als je toch bezig bent moet je ook even de de ruimtes onder de accubak en luchtfilter(benaderbaar via de L/R voorwielkast) eens aan een inspectie onderwerpen. Ook een kijkje in de dorpels geniet aanbeveling.

Het luchtfilter wil ik er idd nog even uit halen.
De dorpels zijn al goed te zien, deze zijn wel hard in elk geval. En worden nog wel behandeld met antiroest.

Er zat wel wat roestvorming achter het ruitensproeierreservoir, dit wordt in elk geval behandeld.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 augustus 2015 12:35 PM
  [ # 1740 ]

Prachtig! Zonder al dat plastic komen de mooie serie 1 lijnen weer terug Mr. Green
Goed bezig hoor, je pakt het goed en grondig aan. Wanneer verwacht je klaar te zijn?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
116 van de 182
« Eerste  < Vorige 114 115 116 117 118 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook