Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
En je hebt laatst een nieuwe benzinepomp gemonteerd zeg je. Weet je zeker dat beide leidingen die je op de benzinepomp aansluit, nog goed luchtdicht afsluiten?
En eventuele overgangen ook?
Geen kleine gaatjes of scheurtjes in de aanzuigleiding bij de aansluiting op benzinepomp?
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Dat is een goeie, met een vat benzine rijden. Ik heb nog een nieuw stuk rubber slang van 4 meter liggen, dat lijkt me wel een goede test.
En de leidingen lijken mij wel in orde, ik heb niks geen poreuse leidingen aangetroffen en alle klemmetjes gecontroleerd.
Ik heb wel een paar el crappo- klemmetjes vervangen en het laatste stukje rubber naar de pomp was laatst vervangen omdat deze dus wel gescheurd was.
Eerst maar even de jerrycan-test denk ik.
Maar stel: hoe zou ik die leiding moeten vervangen? het stuk in de tank heb ik vorige week vervangen maar maakte geen enkel verschil, ook niet bij een volle tank.
Ik heb zojuist de test met de jerrycan gedaan..
Een lange nieuwe slang rechtstreeks aan de benzinepomp aangesloten met slangenklemmetje. De slang onder de motorkap vandaan begeleid en via het raam naar binnen laten lopen. De slang in een volle jerrycan bevestigd..
Eerst even starten, beetje gas geven.. filtertje praktisch droog! Nog een kilometertje of 4 gereden, beetje remmen en optrekken.
Ja hoor, haperen / inhouden.
Conclusie lijkt me dat er wat met de nieuwe pomp aan de hand is?
Nick
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Zoiets vermoede ik al…... opbrengst van de pomp niet correct afgesteld.
Net voldoende om de vlotterkamer vol te gooien en er heel rustig mee te rijden. Zodra je het gas opengooit kan de pomp het niet meer bijbenen (of klein scheurtje in membraam maar dat lijkt me sterk) suc6
p.s. er ga ervan uit dat je een modernere/andere type pomp hebt gemonteerd. !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bedankt citroen23!
Het was inderdaad de pompopbrengst en dat hebben we opgelost. Nu loopt ze prima.
Alles bij elkaar wel een hoop gehannes
Gr. Nick
Ik heb al even niks meer gepost maar vanaf dag 1 na het verstellen van de pomp bezig geweest omdat het probleem niet verdwenen is.
1. Eerst ging pomp 1 stuk doordat het asje te lang was ops:
2. Pomp 2 erin gedaan met een bijpassend asje. Deze bleek niet in orde en was na ongeveer 15km ook kapot.
3. Pomp 3 is wel goed maar met deze pomp begon ie ook te haperen en liet me zelfs af en toe staan omdat ie midden op de weg uit viel.
4. Toen heb ik nog een gecheckt of de leiding wel in orde was, ja ik kan er doorheen blazen en benzine mee aanzuigen.
5. Ik heb gereden op de benzinetank en op een jerrycan met benzine, beide was het niet in orde en stond ik af en toe weer stil langs de weg.
6. Elektrische benzinepomp aangesloten. Ik heb gereden op de benzinetank en op een jerrycan met benzine, beide was het niet in orde en stond ik af en toe weer stil langs de weg.
7. Andere carburateur gemonteerd. Zelfde verhaal m.b.t. het laten staan langs de weg en haperen.
Kortom, ik kom er even niet uit

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je hebt al van alles geprobeerd, 123 erop, brandstofaanvoer verbeterd. Misschien hapert ie tóch op de ontsteking: zet eens een voeding rechtstreeks op de bobine, eventueel apart gezekerd in de draad.
Zo wordt een slecht contactslot omzeild.
Meet de weerstand eens tussen min pool en motorblok waneer dit probleem zich voordoet. dus bij warme motor.
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Aha, bedankt
Dat met de voeding ga ik eerst even proberen.
Er zit gewoon een massakabel van het blok naar de accu maar kan het even controleren
En evt. kleppen stellen was al aangekaart neem ik aan :
Te ruim, geeft ook de door jou opgesomde symptomen.
Kan, maar is pas gedaan (nog geen 5000km terug) .. moest toen 1 klep een tiende mm. verstellen ofzo.
Over de test…
Ik weet niet maar heb misschien de voeding op het verkeerde boutje van de bobine geschroefd (De +batt kant). Maar nu heb ik geen vonk dus start de motor niet. Heb de bobine ff gewisseld met een andere maar dat hielp niet, De 123 zal toch niet naar z’n grootje zijn??
Ik heb er van het weekend en gister niet meer naar gekeken i.v.m. een kermis en heb steeds geen idee waarom ze niet meer vonkt..
Heeft er iemand een idee wat het kan zijn dat ik opeens geen vonkjes meer krijg?
Gr. Nick

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan de bobine en de verdeler apart testen, dan weet je al iets meer.
Citroen!
Je bedoeld even de kabel van de bobine los en kijken voor een vonk?

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bijvoorbeeld.
Citroen!