1 van de 182
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2009 12:59 AM

Deel 1 heeft de 40 pagina’s bereikt. Hier gaan we verder met het 2de topic over mijn CX.

Even een korte samenvatting en wat gegevens:

Type: CX 25 GTi Turbo 2
Kleur: Gris Perlé
Bouwjaar: 25-08-1989
Importdatum: 22-12-1998
Huidige kmstand: 208.xxx

De CX is voorzien van ABS en middenarmsteun Cool
Gelukkig geen schuifdak.

De CX is een orgineel Duitse auto en is dus in 1998 naar Nederland gekomen. De auto stond zo’n 2 jaar binnen gestald toen ik hem kocht.

Om hem bij aanschaf APK klaar te maken is er het nodige vervangen.
o.a. fuseekogels, 1 achterwieldraagarmlager, veerbollen achter vervangen, remleidingen vervangen, stuurkogels, voorremmen gangbaar gemaakt, etc.
Later zijn de Diravi en de ABS goed werkend gemaakt.
Al het werk dat resulteerde wel een jaar later in een probleemloze APK Cool

Nog even wat foto’s uit het vorige deel opgezocht om alles compleet te maken Smile

Hier de CX na een waxbeurt Wink

De nette Turbo velgen met op dit moment TRX 190/65/R390 banden erop.

Het prachtige interieur, natuurlijk van alle luxe voorzien.

De erg prettig zittende armsteun en de bekende lekkere VIP stoelen.

Foto’s na het plaatsen van de jaloezie op de achterruit.

De motorruimte na schoonmaak beurt. Ook een leuk detail is het oude 2 liter olieblik zoals op die plek hoort te liggen.

De deels gele verlichting Cool

Ook niet te vergeten 2 filmpjes van de CX Wink

<embed src=“http://www.youtube.com/v/0gJVI5XjSwM&hl=nl&fs=1” type=“application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=“always” allowfullscreen=“true” width=“425” height=“344”></embed>

<embed src=“http://www.youtube.com/v/_AnAGtZ6VQg” type=“application/x-shockwave-flash” width=“425” height=“350”> </embed>

Voor de volledige history en nog meer foto’s kan je deel 1 doorlezen Wink

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 28 juli 2009 10:52 PM
  [ # 1 ]

Het prachtige interieur, natuurlijk van alle luxe voorzien.

behalve airco ...  Cool

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2009 11:04 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 28 juli 2009 11:13 PM
  [ # 3 ]

Neemt de moeite om te waxen/polishen, gaat fanatiek poetsen, neemt (zo te zien) de tijd voor het nemen van foto’s…

Had je nou niet éventjes de krik eronder kunnen zetten om je velgen mooi uit te lijnen voor de foto’s ?  Razz Twisted Evil  Wink

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2009 11:17 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 28 juli 2009 11:24 PM
  [ # 5 ]
Arjan Verkade schreef:

Het linker voorwiel staat anders netjes recht Cool

Niet voor beide rotatie-assen Razz

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 juli 2009 01:13 AM
  [ # 6 ]

Hij staat zeker wel recht, CX voorwielen kunnen niet eens scheef staan in de hoogterichting dankzij de coole wielophanging…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 juli 2009 01:16 AM
  [ # 7 ]

Het gaat om de velgen en het plaatje daarvan. Detail!!!
Het verschil tussen een plaatje en een foto.  Rolling Eyes

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 29 juli 2009 01:38 AM
  [ # 8 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat is 1 van de weinige dingen die mist op deze CX Wink

Behalve leer en een schuifdak?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2009 10:54 PM
  [ # 9 ]
Tjerk schreef:
Arjan Verkade schreef:

Dat is 1 van de weinige dingen die mist op deze CX Wink

Behalve leer en een schuifdak?

Beide heb ik ook geen behoefte aan Wink
ABS heb ik al. Als er airco in zou zitten dan zou de CX helemaal af zijn.

Net eens bezig geweest met de roest rond de dorpels. Ik denk dat het allemaal best mee valt, ik heb hier wel ergere foto’s gezien Wink

Voordat ik begon.

Nadat ik vandaag gestopt ben.

De rest van de foto’s .

Ik mis nu een klein stukje van de buitenste laag bij de grootste roestplek. Ik denk verder geen probleem. De middenplaat is nog wel heel. Zover ik van Evertjan begreep is dit het dragende en belangrijke deel van de CX Smile

Ik ben het van plan nadat het goed schoon is in de Noverox te zetten. Tot nu toe bevalt dit spul mij eigenlijk wel goed.

Het viel mij ook op dat er veel zand onder de zwarte kappen zit. Ik vermoed dat dit na ophoping gaat schuren en zo wat extra zwakke plekken in de lak maakt en vervolgens krijgt roest een kans. Ik voelde vooral op de rand naar onderen wat putjes een krasjes…
Mijn plan is nu ook om de lak gewoon in de wax te zetten om water af te stoten. Verder jaarlijks schoonmaken en op roest nakijken Wink

Ik verwacht komende dagen er nog wel wat uurtjes in te stoppen, maar het is niet onbelangrijk.

Als iemand nog tips heeft dan neem ik ze graag mee Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 juli 2009 02:22 AM
  [ # 10 ]

Noverox lijkt leuk in het begin, maar het beschermt niet tegen verder roesten.

Mijn tip: Mike Sanders Fett, dat stopt de roest wel.

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juli 2009 10:13 PM
  [ # 11 ]

Zover ik op internet zie is Noverox wel iets dat wel beschermt tegen het verder roesten Wink

Ik heb het van de winter zonder enige voorbehandeling op aantal toch al opgegeven delen van mijn achterklep gedaan. Elke keer dat ik de klep open deed vielen er stukjes roest van de klep af. Sinds ik er Noverox op gesmeerd heb is er geen enkel stukje meer af gekomen en alles is nu keihard Cool

Ik mag aannemen dat als ik nu wel de juist voorbehandeling doe dat het resultaat er niet minder om zal worden? Wink

Net weer even verder gegaan met het achterportier. Helaas ging het na een half uur regenen en heb ik de boel moeten opruimen. Jammer ik was net lekker bezig.. Sad

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 juli 2009 10:18 PM
  [ # 12 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juli 2009 10:22 PM
  [ # 13 ]

Op internet zag ik al verschillende topics waar Noverox en Fertan met elkaar vergeleken worden Wink

Zover ik zo snel even las is het maar net waar je de voorkeur aan geeft Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 31 juli 2009 01:19 AM
  [ # 14 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Arjan, ik heb goeie ervaring met deze spul:

http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_algemeen.htm

Hoe kan dat nou?

Jij rijdt in een Xsara!  Cool  Laughing

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 31 juli 2009 01:31 AM
  [ # 15 ]

Ik gebruik sinds enige tijd Corroless. Dit is een roeststabiliserende primer, die oa wordt gebruikt in de off-shore industrie. Het voordeel boven Noverox is dat ik de hechting van Noverox niet vertrouw op de gelakte delen rondom de roestplekken.

Profiel  
 
 
1 van de 182
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook