1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CitroMuseum Castellane
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 16 augustus 2005 01:22 PM

Ik ben weer terug vanuit Frankrijk, we hebben er weer twee heerlijke weken opzitten. We zijn in de haute provence geweest in de omgeving van Castellane en Gorges du Verdon.

We hebben op camping International gestaan en de eigenaar Henri heeft daar een Citroën museum gebouwd. Wat een toeval zij ik nog tegen mijn vriendin :neenee Mr. Green ( zelf opzoek naar een camping heeft zijn voordelen).

Maar wat een collectie heeft die beste man, ik heb er een aantal keer mee gepraat, er staan momenteel 50 auto’s opgesteld in het museum en hij heeft er nog 40 in en rond Castellane in schuren staan dus een prive Citroen collectie van 90 stuks.

Het bijzondere van alles is dat wat hij heeft in originele en roestvrije staat verkeerd. De auto’s hebben ook alles bij elkaar gemiddeld een 20:000km gelopen.

Er stonden DSsen met nog geen 10:000km, 2CV’s, Diane’s met een paar honderd tot zelfs 45km. Die heeft hij ooit opgekocht bij een dealer die was gestopt en deze nog had staan als onverkochte voorraad.

Ook mensen die een 2cv,GS,DS enz. hadden gekocht en er niet mee durven te rijden ( voor sommigen was dit in die tijd een bijzondere aankoop ) of plots ziek werden en of overleden waardoor b.v. de DS een “heilige” plaats kreeg in de familie, kortom prachtige verhalen die bij de auto’s horen.

Hierdoor heeft hij een collectie met bijzondere ” nieuwe ” Citroënen bij elkaar gekregen in een woord geweldig.

Ook stonden er twee SM’s in absolutte nieuwstaat met 25:000 de andere met 40:000km….......daar ben ik maar even bij gaan zitten Shocked.

Er zijn volgens de eigenaar al diverse hogeheren van Citroën geweest en zelfs Dhr.Opron is er een week geweest en was zeer onder de indruk.

Er was veel te zien en Henri weet veel te vertellen over Citroën en zijn collectie.

Genoeg gepraat hier volgen de foto’s, ik laat deze niet zo heel lang op het net staan want er mogen eigenlijk geen foto’s gemaakt worden in het museum. Henri had niet graag dat zijn foto’s overal worden geplaatst maar wil jullie toch wel even een indruk geven.

Ook staan er enkele foto’s tussen van een zeer leuk motor museum ( ook een prive collectie ) in Entrevaux.

Foto’s Citroën en motor museum

Ik zal jullie niet vermoeien met de standaard vakantie kiekjes van huizen,pleintjes en bergen ( 560 stuks Cool )......

De groeten;
Ron

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 augustus 2005 01:50 PM
  [ # 1 ]

Ge-wel-dig… Ik heb maar snel even wat foto’s gekopieerd.
Jammer dat ie geen CX-en heeft (of jammer dat jij die niet gefotografeerd hebt?). Absoluut een volgende vakantiebestemming.
*kwijl*
Heeft dit museum ook een website? Of kun je hier anders een adres o.i.d. posten?
Heeft er trouwens onlangs niet een artikel over dit museum gestaan in de CitroExpert? Ik dacht een of twee nummers geleden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 augustus 2005 01:58 PM
  [ # 2 ]

Even verder gekeken dan mijn neus lang is…:

Address : Route Napoleon - RN85
Zip code : 04120
City : Castellane
Phone : 04 92 83 66 67
Fax : 04 92 83 77 67

Edit: hm, dat is em bij nader inzien toch niet, deze zit echt in Castellane zelf.
Edit 2: hm, dat is em bij nader inzien toch maar wel…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 16 augustus 2005 02:49 PM
  [ # 3 ]

Er stond een artikel over dit museum-in-wording in de laatste CitroeExpert.

Ik ben overigens een jaar of 6 geleden ook op die camping geweest, lang voordat er sprake was van een museum. We hebben elkaar toen wel herkend als Citrofielen, praatje gemaakt (in mijn beste Frans), dat soort zaken Very Happy

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 augustus 2005 03:30 PM
  [ # 4 ]

Cool

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 16 augustus 2005 04:22 PM
  [ # 5 ]

Kwijl, kwijl…...

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 16 augustus 2005 05:29 PM
  [ # 6 ]

Mooi spul, jammer dat juist op die gouden Sm en de M35 de motorkap niet echt dicht zaten voor de foto.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 16 augustus 2005 06:55 PM
  [ # 7 ]

ik ga denk ik toch nog maar even op vakantie naar zuid frankrijk

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 16 augustus 2005 06:57 PM
  [ # 8 ]

Oh, moet daar ook maar eens een bezoekje aan brengen, wat een collectie !! :klunck

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2005 07:46 PM
  [ # 9 ]

zo echt gaaf man Exclamation

wat is het adres en hoelang is het rijden? Razz

wordt er in sommige auto’s nog wel gereden of staan de meeste stil?

je 2de links is helaas wel precies het tegenovergestelde.
hoewel daar ook nog beste mooie tussen zitten Smile

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 16 augustus 2005 08:25 PM
  [ # 10 ]

Beste Mulder en Arjan…..

Er stond een CX maar zo in een hoekje dat ik er geen foto van kon maken, het was een zeer mooie serie1 grijze pallas met lerenbekleding.

De beste man Henri heeft nog meer CXen maar staan momenteel elders gestald.

Er is geen site van het museum, heeft hij gewoonweg te weinig tijd voor op het moment vertelde hij mij.

Hier het internetadres van de camping http://www.camping-international.fr/

Het is dus in Castellane ongeveer 1200 km vanaf Roosendaal, reken vanaf hier zo´n 14 uur rijden. Het eerste gedeelte tot voorbij Lyon gaat goed over snelweg maar daarna is het nog 230km over de route Napoleon N85. Van Grenoble naar Castellane over bergwegen met soms hellingen van 13% en ontelbare (haarspeld) bochten, doe je zeker een 4 tot 4,5 uur over, wel een zeer mooie route. 

Oja nog even dit…...........

Ik heb in het gastenboek van het museum het webadres van het Citroenforum vermeld.

En deze modellen gekocht in de zogenaamde Presse winkeltjes.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 17 augustus 2005 02:20 AM
  [ # 11 ]

Re: Citroën Museum Castellane en gespotte auto’s provence…

r.kerstens schreef:

We hebben op camping International gestaan en de eigenaar Henri heeft daar een Citroën museum gebouwd. Wat een toeval zij ik nog tegen mijn vriendin .......

Knap geregeld hoor Ron! Ik heb verleden jaar nog op een camping een paar km westelijk van Castellane gestaan en heel veel in de buurt rondgereden. Zeg alsjeblieft dat dat museum er toen nog niet was .........

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 17 augustus 2005 03:15 AM
  [ # 12 ]

Re: Citroën Museum Castellane en gespotte auto’s provence…

ID66 schreef:

Zeg alsjeblieft dat dat museum er toen nog niet was .........

PeTeR

Ik zal je uit je nare droom verlossen Peter, NEE het museum is pas dit jaar open.

Het is ook nog niet helemaal klaar als je op de foto van het gebouw kijkt zie je aan de achterkant een verhoging ( soort torentje ) hier is de beste man nog een videoruimte aan het maken, hij heeft ook nog een behoorlijke collectie beeldmateriaal als ik hem mag geloven.

Aan de voorzijde is hij ook nog bezig maar wat dat moet worden weet ik niet.

Arjan…..

Er wordt zeker niet meer gereden in deze autos, alleen maar om ze in deze staat te houden, roestvrij en natuurlijk de bijzonder lage km standen.

Er zijn altijd mensen die dat niet juist vinden maar zo blijven wel uniek, ze staan droog warm en veilig.

Henri was zelfs een keer zeer kwaad geworden toen hij een Diane aangeboden kreeg met nog geen 100KM maar toen hij aankwam hadden ze met de auto naar de keuring gereden in een dorpje 30km verderop en weer terug.

De man heeft mooie verhalen, gelukkig spreekt hij engels wat het een stuk makelijker maakte voor mij.


Groet,

Ron

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 24 augustus 2005 01:54 AM
  [ # 13 ]

Een…..twee…...drie…....even een schopje omhoog :cx

Mag nog wel een keer onder de aandacht voor de missers onder ons Cool

 

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 27 augustus 2005 04:48 PM
  [ # 14 ]

fortoos van Ron in zn korte broek….......  weet niet wat ik nou daar van moet vinden Wink

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 augustus 2005 05:16 PM
  [ # 15 ]

Re: Citroën Museum Castellane en gespotte auto’s provence…

r.kerstens schreef:
ID66 schreef:

Zeg alsjeblieft dat dat museum er toen nog niet was .........

PeTeR

Er wordt zeker niet meer gereden in deze autos, alleen maar om ze in deze staat te houden, roestvrij en natuurlijk de bijzonder lage km standen.

Er zijn altijd mensen die dat niet juist vinden maar zo blijven wel uniek, ze staan droog warm en veilig.

Ha ik ben een van die mensen Wink Maar dan meer in de trant van, wanneer deze auto’s stil blijven staan worden ze ook slecht. Rijden is ook goed voor autos! Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook