























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:par eXeMple! schreef:Gevonden… Wat een plaats voor een peilstok
![]()
Maar ik kon wel mooi toen die plaat onder het reservewiel weg was, bij een aantal connectoren komen die ik nog niet gezien had. Kon ik ze meteen even loshalen contactsprayen en vaselineren.
Hé, hé hé, wel eerlijk blijven. Hoeveel auto’s hebben een peilstok in de versnellingsbak? Hè? Dus moeilijk te vinden of niet, je mag blij zijn dat hij te vinden is.
You’re right…
Maar toevallig heb ik 2 auto’s met een versnellingsbak peilstok!
en die in de XM zit wel heel veel makkelijker…
par eXeMple! schreef:de peilstok in de XM zit wel heel veel makkelijker…
Wat doe je hier dan nog? Ga weer gauw XM rijden!
CX GTi Turbo 2 - All Black
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Evan schreef:par eXeMple! schreef:de peilstok in de XM zit wel heel veel makkelijker…
Wat doe je hier dan nog? Ga weer gauw XM rijden!
Ach, die peilstok is zo’n beetje het enige dat beter is aan een XM. Dus ik blijf nog even…












































Totaal aantal Berichten: 27964
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Gevonden… Wat een plaats voor een peilstok
Haha, ik wist het wel
Als je niet weet waar je moet zoeken vind je hem nooit
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik heb gezocht hoor… maar kan het antwoord op de volgende vraag even niet vinden.
Past een VIP interieur in een serie 1?
Uiteraard niet de deurpanelen, dat begrijp ik. Maar passen de stoelen en de bank zonder aanpassingen?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee…. !!!
Jawel, dat past. Panelen ook hoor, als het goed is, maar waarom zou je zo’n duizeligmakend interieur willen hebben?
Voor zover ik weet en heb gemerkt zitten er geen verschillen in serie 1 of 2 deuren en kan je alles gewoon omzetten.
Stoelen in ieder geval.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
rustig maar…
Als ik er voor een zacht prijsje aan kan komen, dan doe ik het want het zit wel heel erg lekker.
Bovendien slijt het zeldzame tweed interieur dan niet wat m’n dame nu heeft (is origineel). Dan kan ik dan mooi wegzetten mocht ik haar ooit nog eens verkopen. Het tweed op de bestuurdersstoel wordt al redelijk dun
Heb je al ‘ns een poging gedaan bij een bekleder dezelfde stof te zoeken ? Ik kan me moeilijk voorstellen, dat het niet bestaat. Er is namelijk zoveel.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
garagestmarien schreef:Nee…. !!!
Jawel, dat past. Panelen ook hoor, als het goed is, maar waarom zou je zo’n duizeligmakend interieur willen hebben?
Voor zover ik weet en heb gemerkt zitten er geen verschillen in serie 1 of 2 deuren en kan je alles gewoon omzetten.
Stoelen in ieder geval.
De binnenplaat van serie I en II deuren is niet gelijk, wat het onmogelijk maakt om de bekleding en bediening een op een over te zetten. Oh en een VIP-interieur zit echt wel veel lekkerder dan de serie I stoelen wat mij betreft.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb voor de lol een serie 1 en een serie 2 deur naast elkaar gezet. Behalve links en rechts en de kleur zie ik geen verschil.


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik bouw ook alleen maar na wat mijn garagist mij verteld heeft tijdens het leeghalen van zijn magazijn…



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een nietes welles spelletje werkt niet en daar heeft niemand wat aan, dus een fotootje en we kunnen weer verder met het interieur van PE, hoewel het toch waarschijnlijk dan om de stoelen alleen gaat. Dus waar hebben we het eigenlijk over?


































Totaal aantal Berichten: 15735
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Van elkaar leren toch?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nog eentje off topic dan om het (af) te leren:
De achterdeuren van een Prestige/Limousine zijn hetzelfde als die van een Break, met dat verschil, dat de raamlijsten van een P/L rond lopen aan de bovenkant en die van de Break recht.
Onder de panelen zijn ze hetzelfde, waarbij je dus eigenlijk de deuropener van een Break ook verder naar achter zou kunnen zetten, zoals bij een P/L.























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
En wat is nu precies een VIP interieur eigenlijk?
Was dat destijds een extra of komt dat uit een speciale Cx uitvoering?
Jeroen