





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ach, ik heb het topic ook maar gekaapt van DS Technique. Ik vroeg het me nog niet af, maar nu ik het antwoord weet is dat toch wel handig. Morgen maar eens langs de Gamma. Hopen dat ze deze maat hebben, en anders een loodgieter opzoeken ofozo.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb nu een aluminium ringetje gevonden met de gewenste binnendiameter van 18mm. Hoe vast mag/moet ik die aandraaien?
En als iemand weet waar ik een fiberring van 18mm kan vinden hoor ik het graag, dit ivm mijn originaliteitsafwijking.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Hoe hoort de draad van sensor naar dashboard exact te lopen?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
De draad, komende vanaf de temperatuurvoeler geplaatst in het waterpomphuis (D-typen en D-IE tot sept.‘72) bestaat uit twee delen: 1 van 600 mm die aansluit op de voeler (ronde stekker) en eindigt in een groen gemerkt ‘mannetje’, en 1 van 1000 mm, die begint met een groen gemerkt ‘vrouwtje’ en eindigt met een platte stekker die aansluit op de nog lege plek van het gele stekkerblok van je tellerunit.
De draad moet langs de voorste kabelbundel van de wagen komen te liggen (langs kachelhuis), en loopt onder de dynamo door (ter voorkoming inductiespanning), en dient over de gehele lengte voorzien te zijn van een isolatiekous. De draad moet om de 300 mm met een rubber klem worden aangebracht.
Aldus Citroen Technische Mededeling D44 (maart 1970, vervangen door NI 98-D (febr. 1973).






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dank je wel, hier heb ik wat aan! Morgen maar eens even kijken hoe het exact bedoeld is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Net even gekeken. Volgens mij moet de draad dan zo lopen: Vanaf de sensor een klein stukje zakken, dan onder de waterpomp door, onder de dynamo door en dan tussen de accu en de voorveerbol weer omhoog om vervolgens met de draadbundel richting dash te gaan.
Is er iemand die kan bevestigen dat de bedoelde route is?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Helemaal goed.
Ik was nog vergeten dat het groene mannetje/vrouwtje ronde stekkertjes zijn, origineel. Als je daar niet aan kunt komen, kun je overwegen om de draad niet deelbaar te monteren; als je deze dan moet loshalen kan dat ook bij de voeler, zet het moertje in dat geval niet al te vast, het kan gebeuren dat bij demontage dan het draadeindje m4 op je voeler spontaan afbreekt…(monteren met getande veerring).






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb een draad cf. de beschrijving via Huub in ‘t Zandt. Alleen het lange deel heeft geen isolatiekous. Volgens is dat niet zo’n probleem, omdat alleen het korte deel dicht langs het blok loopt.
Die getande veerring voor op het draadeindje staat meen ik niet op de lijst met onderdelen in het WPH, of hoort die bij de sensor?
Het wachten is alleen nog op het stekkertje voor achter in het dashboard. Eindelijk heb ik precies dezelfde als origineel gevonden, met weerhaakje. Ik kon ze helaas alleen per honderd bestellen, dus ik heb er binnenkort 99 over.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dat getande veerringetje M4 heb ik altijd daar gemonteerd gezien. Als volgt: voeler, dan getande veerring (kun je bij iedere ijzerwinkel kopen), dan het oog ven het draadje met groen manchet, en dan het moertje…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Brian schreef:Ik heb een draad cf. de beschrijving via Huub in ‘t Zandt. Alleen het lange deel heeft geen isolatiekous. Volgens is dat niet zo’n probleem, omdat alleen het korte deel dicht langs het blok loopt.
Die getande veerring voor op het draadeindje staat meen ik niet op de lijst met onderdelen in het WPH, of hoort die bij de sensor?
Het wachten is alleen nog op het stekkertje voor achter in het dashboard. Eindelijk heb ik precies dezelfde als origineel gevonden, met weerhaakje. Ik kon ze helaas alleen per honderd bestellen, dus ik heb er binnenkort 99 over.
Die weerhaakjes zijn geen slecht idee: Bij mijn DS heb ik een stekkertje zonder weerhaakje(s) in de multistekker achter de dash gestoken en dat stekkertje moet ik altijd ff nadrukken, met de hand.
Citroen!
Inderdaad, is ideaal; iedere sloper levert een aantal van die gewenste platte stekkertjes, toch?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Klopt, alleen de oude draden uit die orginele stekkertjes pielen is niet mijn favoriete hobby!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een tang en ook 99 van die stekkers. Moet ik em op een draad knijpen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Altijd goed!
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:Ik heb een tang en ook 99 van die stekkers. Moet ik em op een draad knijpen?
Thanks, but no thanks. De stekkertjes zijn al besteld en de tang heb ik kunnen lenen. Binnenkort heb ik ook 90+ stekkertjes in een kleinere maat over. Die voor de injectors en de gasklepschakelaar in het spruitstuk.
Volg je hart, gebruik je hoofd.