Räikkönen rallyrijder in Citroën
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 28 november 2009 02:59 AM

NU.NL meldt dat het vrijwel zeker is dat Kimi Räikkönen volgend jaar voor Citroën gaat rijden in het WRC
gimme .....

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 november 2009 09:14 PM
  [ # 1 ]

Dat stond ook hier.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/28/raikkonen-dicht-bij-overeenkomst-met-citroen/

Puur commerciele set lijkt mij, Raikonen is geen geweldige rijder ofzo. Het merendeel gewonen met geluk en geen eigen kracht.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6072
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 november 2009 09:20 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 28 november 2009 09:39 PM
  [ # 3 ]
Peteryed schreef:

Dat stond ook hier.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/11/28/raikkonen-dicht-bij-overeenkomst-met-citroen/

Puur commerciele set lijkt mij, Raikonen is geen geweldige rijder ofzo. Het merendeel gewonen met geluk en geen eigen kracht.

Wat zeg jij nou? Werkelijk waar wat een bull shit zeg. Ik geef toe ik ben een echt Kimi fan, maar dit slaat helemaal nergens op! De werledtitel van 2007 was een briljant 2de deel van zijn seizoen. Echt pure klasse. Jij baseert je statement echt op gebakken lucht!

Een quote:  De Fin wrong de Ferrari het afgelopen seizoen tot aan de laatste druppel uit, wón zelfs met het ding, maar toch lijkt niemand hem te willen hebben. Kimi Raikkonen, wereldkampioen in 2007, de man waarvan men zegt dat hij beschikt over de meeste rauwe snelheid van allemaal, die Kimi Raikkonen staat aan de kant’

‘Is het misschien zo dat compromisloze Kimi niet helemaal past binnen het ‘schone’ imago dat de Formule 1-teams zo graag zien? Ja, hij is lui en nee, hij is niet de droom van iedere sponsor. Maar rijden kan hij, als geen ander. En is winnen niet waar sponsoren helemáál blij van worden? Laat hem in vredesnaam instappen bij Mercedes, de Formule 1 heeft mannen als Kimi Raikkonen keihard nodig.’

F1 gaat zo’n held missen!
En nou jij weer??!!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6259
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 november 2009 05:16 AM
  [ # 4 ]

Deze charismaloze en oninspirerende ijskast heeft niks te zoeken in een Citroën. Past beter bij een Mitsubishi. Snel weer weg ermee!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 november 2009 11:04 AM
  [ # 5 ]

Snel weg ermee: helemaal mee eens !!Hij is zo “over het paard getild” dat hij salaris eisen stelt alla michael schumacher; geen wonder dat geen enkel team ‘m wil hebben. Waarom heeft ferrari ‘m anders gedumpt ???.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 november 2009 10:11 PM
  [ # 6 ]

De wereldtitel 2007 is hem in de schoot geworpen. Het punten verschil voor de race 7 in het voordeel van hamilton. Het moest of Hamilton of Alonso worden. Hamilton drukte op de verkeerde knop en Alonso was allang klaar met Mclaren. Gewoon geluk voor Raikkonen dus en niet op eigen talent gewonnen, want had Massa hem niet voorgelaten???

Je verremmen als je op winnen staat(magny cours 2004), doorrijden op kapotte banden terwijl je op winnen staat (nurburgring 2005)(waar zit je dan met je verstand) Sutil van de baan afremmen op monaco vorig jaar en nu we het toch over vorig jaar hebben wat heeft hij toen laten zien. Geen wonder dat hij nu niet in de F1 rijdt, geen wonder dat ferrari hem gewoon aan de kant schuift. Te ver over het paard getilt en echt niet een topper

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 01 december 2009 01:08 PM
  [ # 7 ]

De titel verdien je niet in 1 race. De titel verdien je door de meeste punten te scoren.
Wie had de meeste overwinningen in 2007? Inderdaad kimi.

In 2005 gaat doe door met een flat spot op de band. Waarom? Omdat hij wil winnen. Hij wordt liever eerste door risico’s te nemen dan veilig 4de te worden met verse banden. Dat wil alleen een echte winnaar.
Frankrijk 2004 Pusht die als een dolle. Hij wil de snelste blijven tot het eind. Dan maak je een remfout en win je niet. Hij stond onder de druk en dan zoek je uiteraard je eigen grens op.  Liever er vol voor blijven gaan dan kansloos ruimte maken voor diegene die achter je zit.

Monaco vorig jaar ramde die sutil inderddaad van de baan. Maar dat was net na een safetycar periode met koude banden. Hij wil winnen dus neemt die risico. Dan kun je ineens een keer verremmen. Inderdaad het blijft lullig voor sutil, maar zonder risico’s te nemen win je gewoon niet. Kijk maar naar spa 2008. Het gevecht met Lewis. Hij ligt de gehele race aan de leiding. 3 ronden voor het einde begint het te regenen en het tempo van kimi zakt flink in. Hamilton komt langszij maar hij pakt de leiding weer terug. Daarna haalt hamilton hem weer in want kimi spint in de regen. Vervolgens geeft kimi alles om terug te komen naar de eerste plek en schiet de baan af en raakt de muur.
Tuurlijk is dat teleurstellend, maar hij gaat er wel voor. ook al had de ferrari op die set-up geen grip in de nattere omstandigheden. Ik vind het geweldig! Die gast kent geen grens.

Verder kijk naar zijn tij din de mclaren. Was zeer vaak de snelste maar altijd betrouwbaarheids issues. Neem hockemheim 2005 uit leidende positie ploft zijn moter. Dat heeft die heel vaak mee moeten maken.

2007 eindelijk eerste jaar bij ferrari en meteen de titel. Doordat hij in het 2de gedeelte van het seizoen by far het beste presteerd. Dat anderen dan minder presteren is te wijten aan het feit dat ze onder druk stonden.

Ik geloof dat jij het al helemaal niet begrijpt, want als jij zegt dat alonso bewust de titel niet wint om mclaren te dissen dat is die echt achterlijk. Vergeet dat maar mooi. Als alonso had kunnen winnen had die dat zeker gedaan. Want je bereikt meer met 1 titel dan jij denkt. Dan had hij in ieder geval alle ctitici de mond gesnoerd.

Iedereen heeft wel eens een minder jaar en dat kan toch ook gebeuren. Kijk naar hakkinen. Die had een dramtisch seizoen, om het jaar daarop weer volop mee te strijden voor de titel.

Bij ferrari durfde ze massa niet te dumpen, want die heeft ternauwernood een ongeluk overleefd. En kimi zegt toch nooit wat, dus als je hem maar genoeg geld geeft maakt hij wel ruimte.
Ferrari had nog nooit zo’n dure aankoop gedaan. En waarom? Omdat ze weten dat hij de beste rijder is en omdat hij zolang er nog een theoretische kans is blijft geloven in de titel. En 18 overwinnen haal je niet door geluk. Als hij niet zoveel pech had gehad had die veel meer zegs kunnen hebben. Kijk naar frankrijk 2008. Doordat zijn uitlaat afbrak mocht massa er voorbij.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 december 2009 01:35 PM
  [ # 8 ]

Mr. Green laat ik het anders zeggen..

wat moeten we met hem, als we Loeb hebben…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2009 08:39 PM
  [ # 9 ]

Geen idee hoe Kimi reed in de F1, dat volg ik een tijdje niet meer.

Maar ik denk dat rally rijden een hele andere sport is dan F1.
F1 is simpel gezegt een circuit uit je hoofd leren en gaan (natuurlijk komt er meer bij kijken).
Maar rally dat is naar mijn idee wel iets anders. Als je daar wel eens onboard beelden ziet dat gaat pas echt hard op die smalle slechte wegen.

Ik denk dat als je moet strijden tegen Loeb dat je echt van goede huizen moet komen. Ik denk dat Kimi wel als 2de rijder gaat fungeren bij Citroën want Loeb heeft al bewezen meerdere jaren achter elkaar te winnen (volgens mij heeft hij nu het record samen met iemand anders, het volgende seizoen kan hij het record voor zichzelf pakken). Ik hoor regelmatig de andere rally rijders zeggen dat ze echt voluit gaan om Loeb bij te houden, maar ze kunnen zijn tempo gewoon niet aan.
De Citroën C4 speelt natuurlijk ook een rol dat dit gewoon een erg goede auto is, maar ook de 2de rijder kan het tempo niet aan.

Kimi zal zich daar opnieuw moeten bewijzen. Al zal die dat toch al een beetje gedaan hebben, anders neemt een topteam je natuurlijk niet zomaar aan Wink

Van mij mag de Fransman nog wel een jaartje winnen Smile
Overigens een Fransman die wel een beetje moeite doet om Engels te spreken, dat zie je al niet vaak. (hij zal er ook wel niet echt aan ontkomen)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 december 2009 08:46 PM
  [ # 10 ]
BX19TZI schreef:

Ik geloof dat jij het al helemaal niet begrijpt

Anders gaan we het even persoonlijk maken.

Als je F1 coureur bent wil je wereldkampioen worden. Dat wordt je niet door je auto in de regen tegen de vangrail aan te prakken, om ten koste van alles een race te winnen. Dan rij je niet door met een kapotte band, maar wissel je die om toch nog punten te halen. Als je de ballen hebt om dat te doen dan ben je een winnaar. Een hoop risico nemen en naar huis gaan met dure reparaties aan de auto en nul punten doe je niemand een plezier mee.

Alonso was na Hongarije zo klaar met McLaren dat hij niks meer voor ze over had, laat staan voor Hamilton. Heeft hij overigens ook openlijk verklaart.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook