2 van de 44
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 maart 2010 09:28 AM
  [ # 16 ]
waterman schreef:

Ik heb geen idee… Ik heb destijds een nieuw wieltje bij een franse dealer laten bestellen. Maar: op enkele BX’en met 1600/1900 motoren en om sommige xm’s met diesel motor zitten soortgelijke wieltjes.

Da’s een bruikbare tip. Bedankt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 maart 2010 09:36 AM
  [ # 17 ]
johanv78 schreef:

Hoi Joost,

Ik ga morgen even bij die stoelen kijken. Volgens mij zaten op deze stoelen de orininele frames van de c35 gelast .
ik laat het nog weten

Gelast - da’s dan in elk geval een stuk beter dan het geknutsel met trespa in mijn bus. Ben trouwens wel benieuwd waarom je ze eruit hebt gehaald. Jij zit nu zelf op iets veel mooiers, neem ik aan?

Profiel  
 
johanv78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-2009

Gepost: 25 maart 2010 09:02 PM
  [ # 18 ]

Hoi Joost,

Ik heb foto’s gemaakt van de stoelen.
Ze zitten niet op het orinele frame maar er is een ander frame inelkaar gelast deze Als je het orinele frame erafschroefd dan past deze.
Ik heb de stoelen uit een andere c35 gehaald voor mijn eigen maar bij nader inzien wilde ik de originele bijrijdersstoel die ik erin heb zitten (ondanks dat hij doorgezakt is) toch wilde houden. Als bestuurders stoel ik ik een luxe stoel uit een fiat (volgens mij een oude croma). daarom heb ik de stoelen nu over. Op zich zijn het nette stoelen.
Waar kan ik de foto’s heen sturen?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 maart 2010 12:40 PM
  [ # 19 ]

Van mij mag je ze hier op ‘t forum zetten. Maar per mail is misschien handiger. Ik pb je m’n mailadres. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet. Als Tip: bij Bart Ebben in Malden staat nog een bijrijdersstoel ... Ik zou ook wel voor origineel willen gaan - mist dat redelijk zit - maar dan wil ik natuurlijk ook de bestuurdersstoel hebben.

Ik heb ook al even gekeken of ik aan een stoel en bijrijdersbankje (twee zits, kan van pas komen) kan komen uit bijvoorbeeld een Jumpy, maar daar is blijkbaar handel in, die dingen zijn me te duur.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2398
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 maart 2010 02:41 PM
  [ # 20 ]

In mijn C 35 hadden ze een VW bank als bijrijdersbank geklust, zo’n ding uit een VW transporter T3 of LT was geen slechte bank om op te zitten…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 27 maart 2010 09:40 AM
  [ # 21 ]

Originele C35 stoelen zijn prima stoeltjes om lang op te zitten, het enige bezwaar is dat de bijrijder geen hoofdsteun heeft, en de bestuurder ook niet indien het rekje met het kussen achter de bestuurdersstoel weg is.

Volvo 340 stoelen zijn goedkoop te vinden en zitten ook erg lekker, GL versie heeft verstelbare lendensteunen.

Of je gaat op zoek naar zgn. pilotenstoelen?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 maart 2010 01:53 PM
  [ # 22 ]

Nee - piloten stoelen hoeven niet. Ik moet iets hebben met een dunne rugleuning zodat de stoel voldoende ver naar achteren kan. Met de BX stoel die er nu in zit gaat dat net - maar de bekleding ligt aan flarden en ik krijg ‘t aan mijn rug. ‘t Maakt blijkbaar veel uit dat je meer recht op zit. De stoelen uit de C3 van mijn vriending zijn perfect, maar dankzij airbags tweedehands errug duur. Volvo 340 stoelen zijn dun en zitten goed, net als Saab 900. Zoiets dus. Of toch rechts een bankje. Ik ben er nog niet uit.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 maart 2010 09:34 PM
  [ # 23 ]

Vandaag bij DE citroen-sloper Bart Ebben geprobeerd aan een nieuw slot en een v-snaar wieltje te komen - is zowel de BX/XM als de C25/J5 al te oud om onderdelen op voorraad te hebben. Daar reken je niet op. Maar eens een boodschappenlijstje maken voor Citromobile.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2398
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 april 2010 01:34 PM
  [ # 24 ]

Bart hEbben wil natuurlijk ook zijn geld verdienen en “dode” stock levert dan te weinig op.
Er zijn toch vast wel andere sloperijen waar een BX met zo’n wieltje staat?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 april 2010 06:13 PM
  [ # 25 ]

Daar ga ik ook van uit. En voor het slotmechanisme moet hetzelfde gelden - al was het maar om al die Ducato-campers op de weg te houden. Ik ga ook op zoek naar die kleinen ‘banaan-spiegeljtes’ die op veel Berlingo’s op de buitenspiegel zitten. De dode hoek rechts is me net wat te groot.

Met pasen een stukje inboedel verhuizen voor de familie. Een rol tapijt van 4m lang past er gewoon in. Van achterdeur tot motorkap doorgestoken. Alleen hebben we de boel net niet strak genoeg opgerold, de rol is tussen de voorstoelen net wat te dik: ik kan de achteruitversnelling niet meer inschakelen.

Als dat spul er allemaal weer uit is, eens kijken of ik m’n gisteren verworven Saab-stoelen op een veilige manier vast krijg.

En dan natuurlijk nog ‘t dashboard eraf om te kijken wat daar allemaal ligt te rammelen. En de (wel errug zwarte olie) verwisselen. Voor de zekerheid de koelvloeistof wisselen (het ding heeft ooit regelmatig staan koken en ik verdenk de vorige eigenaar ervan dat er nu vooral kraanwater in zit). Oliefilter vervangen. Brandstoffilter vervangen. Nieuwe ruitenwissers, want deze zitten met ty-rips vast. Eens nadenken over wat anti-dreun-materiaal. Opzoeken waarom de verlichting het niet doet in het leefgedeelte. Ontdekken hoe de boiler, koelkast en verwarming werken. Kijken of de gasslangen niet veel te oud zijn. Etc etc.


En ik maar denken dat m’n CX m’n hobby-auto is…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 april 2010 12:14 AM
  [ # 26 ]

Niet zo veel te doen dus!? Laughing

Citroen!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 april 2010 06:47 PM
  [ # 27 ]

Zoek je deursloten??
Volgens mij kun je het beste even op de sloop op zoek gaan naar een Seat Marbella (oerpanda) en die even vergelijken, de sleutels van de Marbella passen zonder probleem in het c35 deurslot, en zien er ook exact hetzelfde uit

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 april 2010 04:51 PM
  [ # 28 ]

Ja, dat weet ik. Maar ‘t gaat niet om de slotjes, maar het gaat om het slotmechanisme. Het ‘hoefijzer’ dat op de slotvanger valt is afgebroken. En door een vorige eigenaar min of meer opgelast. En dat werkt niet echt lekker.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 april 2010 07:01 PM
  [ # 29 ]

In het paasweekend de Wegenwacht nodig gehad red face De V-snaar bleef er maar aflopen. Waarna de motor ‘t toch wel warm krijgt. Wel een reservesnaar bij me, maar niet al het benodigde gereedschap. Lukt het de wegenwacht dus met één steeksleuteltje - die had ik zelf ook bij me ... Heeft de wegenwachter meteen opgezocht wat voor snaar er op moet. Blijkt dat de lengte die ik had wel als getal klopte, maar dat Citroen dat aan de binnenzijde meet ipv aan de buitenkant. De iets langere reservesnaar ligt er nu op en dat werkt, al staat ie iets te slap. En ‘t wieltje loopt opeens ondanks de speling keurig mee.

Dit weekend ga ik me verdiepen in het monteren van de Saab-stoelen. Nu ik goed kijk zie ik dat de oude C35 stoelen er gewoon nog in staan. De bekleding is er af, de rugleuning is afgeslepen. En de rails is vastgebout. Dat onderframe is gebruikt voor de BX stoelen. Slim. Nu eens op zoek naar een dikke stalen strip of balkje om de Saab-stoelen op te bouten. En op zoek naar gordelslotvangers met een lange steel, zodat de gordels weer aan de bodem vast komen te zitten. Met deze constructie vind ik een gordelslot aan de stoel niet veilig genoeg.

Op zoek naar gerammel en gedreun in het dashboard ook maar eens gekeken waarom de linker ventilatieopening geen lucht krijgt. De papieren slang is in het verleden door iemand doorgescheurd op de ventilatie-bol, maar met een beetje uitrekken zit ‘t nu weer. Er is in het verleden sowieso wel een beetje lomp gewerkt: meer dan de helft van de schroeven en bevestigingsmoeren ontbrak. Tja, dan gaan er flinke stukken plastic klapperen onder het dashboard. Dat zit dus nu weer netjes vast.

En omdat met pasen regelmatig met de lichten werd geseind, de achterlichten maar eens goed bekeken. Ik miste een achterlicht. En de nummerplaatverlichting. En het mistachterlicht. Na aardig wat stekkertjes schuren is dat ook weer opgelost. Voor de nummerplaatverlichting moest dat blok nog wel even in bad: daar zat zoveel stof in dat er bijna geen licht meer door kwam. Scheelt ook meteen voor de achteruitrijlamp en het mistachterlicht.

Met al dat geklungel leer ik de auto wel kennen, ik ontdek telkens iets nieuws. Er zit een uischuifbaar documenten plankje in het dashboard. Het kastje eronder losgemaakt en iets hoger gemonteerd en nu loopt ‘t weer min of meer in de rails. Nou snap ik pas de lol van het kaartleeslampje in het dasboard: dat schijnt precies op het leesplankje.

En als je dan onder het dashboard ligt zie je opeens bij de kachel twee klepjes met kliksluiting. Die kunnen open, er zit keurig een scharniertje aan. En dan heb je opeens dus toch een kachel in de voetenruimte. Of ‘s zomers een lekker briesje.  Die uitstroomopeningen zijn niet eens in de folder benoemd - raar.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 april 2010 08:38 PM
  [ # 30 ]

Die klepjes van de ondervervarming zijn lekker als je op de bijrijdersstoel met 30gr.c. zit terwijl je eega o.i.d rijdt en jij lekker blootsvoets kaart aan het lezen bent!

Het zit eigenlijk best wel goed in elkaar zo`n c35, maar rammelvrij krijg ik dat dash ook niet, met name de kaartleestafel klappert er vrolijk op los bij stationair toerental, net een versleten golf diesel van een verlept bouwjaar…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
2 van de 44
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook