3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Onderhoud 2500 injectie systeem
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 april 2010 10:55 PM
  [ # 31 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat luchtfilter is wel een idee om even mee te nemen. Je kan hem maar hebben liggen. Of iemand moet ze ergens goedkoper weten te vinden.

Iemand nog een idee wat die stekker kan zijn, toch wel raar als jij hem niet heb…

luchtfilter kom je zeker tegen op Citromobile. check eerst de stand van de CX club, anders die van de CX-Basis.

ik zal volgende keer eens kijken als ik daar moet zijn. weet dit niet zeker meer of ik die losse heb of niet…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 20 april 2010 12:47 AM
  [ # 32 ]

Nog even terugkomend op de revisie van luchtmassa meters. Naast de firma Incotronic in duitsland waar ik een gereviseerde LMM vandaan heb (maar die niet meer lijkt te bestaan) is er in Engeland de firma Blue Streak Europe. Zie http://www.bluestreak.co.uk/bs/index.php?id=info
In hun lijst van LMM’s die ze kunnen reviseren staan alle CX injectie-types. Een overzicht met de Bosch nummers vind je bijv http://www.lucaselectrical.co.uk/catalogues/ECU_Catalogue.pdf
Voor de CX GTI turbo2 gaat het ws om type 0280202099 (weet niet of dit kat afhankelijk is). De kosten zouden dan een schappelijke 120 GBP bedragen. OP de site staat dat ze je eigen LMM reviseren door de versleten delen te vernieuwen.
Het klinkt allemaal goed maar er is een addertje onder het gras: ik heb de mijne 3 jaar geleden naar hun opgestuurd, maar die kreeg ik ongerepareerd retour. Toch komen de nummers nog steeds in hun lijst voor. Het is het informeren waard.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27954

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 april 2010 08:40 PM
  [ # 33 ]

Thanks voor de link Wink
Op dit moment verdenk ik de LMM nog niet als de oorzaak, dus maar ik houd het in het achterhoofd.

Even prioriteiten stellen:

0 - Vacuum slangetjes (al gedaan)

1 - Pinnen bobines
1 - Stekker injectierails
1 - AEI stekkers
1 - Stekker LMM
1 - Relais (koplamp RV, is er nog meer?)
1 - Alle stekkers onder het reserve wiel
1 - Injector reiniger toevoegen aan de benzine

2 - Bougie kabels (weerstand nameten)
2 - Bougies vervangen (elektrodenafstand van de bougies)

3 - Klepspeling

4 - Vuile LMM
4 - LMM laten reviseren
4 - Brandstof druk

Eerst alle basics checken voordat we grote dingen gaan doen.

Gezien mijn CX goed start en eigenlijk ook goed rijdt vermoed ik niet dat het bij 1 van de punten met een 4 zit. Al gaat mijn technische kennis ook weer niet zo ver om dat helemaal goed goed te beoordelen. Maar ja zelfs de experts vinden dit lastig op te lossen.

Het voordeel van vele punten is ook dat ik de auto in allemaal hoeken direct eens goed kan bekijken wat de staat is.

Als er nog iemand tips heeft van stekkers, relais en sensoren die nagelopen kunnen worden voeg ik ze graag toe. Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik alles al heb Wink

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 april 2010 09:37 PM
  [ # 34 ]
Arjan Verkade schreef:

Thanks voor de link Wink
Op dit moment verdenk ik de LMM nog niet als de oorzaak, dus maar ik houd het in het achterhoofd.

Even prioriteiten stellen:

.........
1 - Alle stekkers onder het reserve wiel
.............

Als er nog iemand tips heeft van stekkers, relais en sensoren die nagelopen kunnen worden voeg ik ze graag toe. Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik alles al heb Wink

wat dacht je van alle stekkers onder de motorkap ??  Laughing

ik had 2 x een slecht lopende motor door de bruine stekker boven de linker voorpoot (1 maal bij aanschaf en nu laatst weer) - die er maar eens uitgeknipt + los gestekkerd. en weer lopen !!
verder 1 uitgedroogde ingaande stekker voor op de bobine - viel gewoon van ellende in stukjes uit elkaar…...
en ook de bobine aansluiting zelf voor de bougiekabel ......

alles bij langs lopen lijkt me zinvol. indien mogelijk controleren met draaiende motor, en dan bekabeling/stekkers beetje heen en weer wiebelen. dan merk je soms dat er ergens zaken minder contact maken. kan in de stekkerbus inwendig zijn, of net erbuiten, waar de koperkabel buiten de stekkertjes heen en weer wiebelt, en draadbreuk kan geven…...
veel is bekabeling/verbinding gerelateerd in onze dames….  dit los van het 2500 injectie systeem.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 20 april 2010 10:41 PM
  [ # 35 ]

Dat is ook het uiteindelijke doel Wink

Maar alles mbt het injectiesysteem wil ik eerst doen, kijken of daar wat te halen valt.
De stekkers links neem ik dan ook direct mee.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 april 2010 09:35 PM
  [ # 36 ]

Net even een aantal punten schoongemaakt met contactspray en met vaseline ingesmeert.

Deze stekker aan de bobine’s leken nog best netjes te zijn. Wellicht helpt dat rubberen kapje

De roestige pinnen van de eedere foto’s heb ik opgeschuurt en ingevet.

4 stekkers bij de linker veerpoot

Weer een stekker gevonden die niet aangesloten is Laughing

Onder de luchthoorn bij de accu

Close up

Iemand een idee waar deze voor is?

Stekkers die geoxideerd zijn wordt je niet vrolijk van. Net bezig geweest om op de pinnen te krassen met een plat schroevendraaiertje, maar werkt niet prettig of snel. Met schuurpapier kom je er niet tussen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van de rest hier Wink

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 21 april 2010 10:02 PM
  [ # 37 ]

Op de plek waar je nu zo lekker bezig bent geweest zit vlakbij een hele essentiele massaverbinding tegen het binnenscherm.Je moet misschien wat kabels opzij duwen om hem te vinden. Het is niet meer dan een boutje waar dus een paar massakabels aan verbonden zijn. Deze heel goed schoonmaken en invetten. Volgens mij was dat de grootste boosdoener bij mijn problemen. Het kan in ieder geval nooit kwaad!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 april 2010 10:21 PM
  [ # 38 ]
Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 april 2010 09:14 PM
  [ # 39 ]

Het rommelen aan de stekkers en contacten heeft in elk geval invloed op iets gehad.
Alleen nog niet helemaal zoals ik hoopte Laughing 

Bij een koude start moet de startmotor meer omwentelingen maken, maar dit valt nog binnen normaal. Zeker als ik andere wel eens hun CX heb horen starten…

Kan het zijn te dat veel vaseline een verkeerd effect heeft?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 april 2010 09:27 PM
  [ # 40 ]
Arjan Verkade schreef:

Het rommelen aan de stekkers en contacten heeft in elk geval invloed op iets gehad.
Alleen nog niet helemaal zoals ik hoopte Laughing

is er eigenlijk een probleem met jouw motor dat jij zo aan het zoeken bent ?
of is het in het algemeen inventariseren hoe - wat - waar, en het specifieke onderhoud ??

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 april 2010 09:35 PM
  [ # 41 ]

Staat in de startpost Wink

Arjan Verkade schreef:

Ik heb bijvoorbeeld als ik zo’n 45 a 50 met constante snelheid in 3 rijdt dat de auto een beetje gaat bokken, dit wordt dan steeds erger. Zodra ik naar 4 schakel is het weg en komt het niet meer terug omdat ik in een ander toerengebied rijdt. Overigens komt het nooit in 4 en 5 voor. Vooral in 2 en 3 bij constante snelheid.

De CX start goed en loop ook goed stationair. Optrekken gaat ook zonder inhouden e.d.
Waar ik de CX normaal voor gebruik weinig last van, vooral in de file is het heel vervelend…

Ik heb dus 2 doelen, hopelijk krijg ik dit probleem eruit, of in elk geval dat het minder erg wordt. Het 2de punt is dat ik dan direct alle stekker preventief heb ingevet om verdere corrosie te voorkomen.

Ik doe het dus lekker op mijn gemak wanneer ik er zin in tijd voor heb Wink

Profiel  

freek
> 800 berichten

- CX GTI turbo 2
Gepost: 28 april 2010 11:40 PM
  [ # 42 ]

als het bokken nooit in 4 en 5 voorkomt zou ik de LMM nog maar even vergeten. Je zegt dat het in de 2e en 3e versnelling voorkomt. Hij bokt toch niet bij optrekken in deze versnellingen? Als het vooral is bij lage toerentallen in 2 en 3 en constante snelheid zou ik eerder aan de klepspeling denken. Deze is gemakkelijk zelf te controleren ahv Haynes en een paar voelermaatjes.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 april 2010 10:27 PM
  [ # 43 ]

Die klepspeling staat al mijn rijtje. Ik denk dat ik dat laat doen als de CX voor de APK gaat. Dat schiet ook alweer op.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 april 2010 09:16 PM
  [ # 44 ]

aha, je bent dus op zoek naar het bokken. daar had ik eerder over heen gelezen. de naam van dit topic lijkt over iets anders te gaan (regulier onderhoud).

nu had ik dat bokken vandaag een beetje, ook ergens in dat bereik wat je noemde (km/u en versnelling). was maar heel klein beetje. ik herinner me dat ik dat wel eens erger gehad heb. zal toch een afstelling zijn mbt je brandstof mengsel en CO, moet niet te krap/arm/laag - dat vindt zo’n T2 gewoon niet lekker. mijn T2 is vaker direct na de APK weer ietsje aangepast zodat ze lekker loopt.
dat fine-tunen laat ik overigens aan de dedicated CX garages over, de experts. die weten wat zo’n auto nodig heeft!!  vraag dat daar gewoon even !!  moet simpele kost zijn voor ze.

ik heb mijn auto ook wel eens laten zien bij een no-no garage om de hoek, die waren wel zo eerlijk om te zeggen dat ze eigenlijk niet wisten wat ze er motortechnisch mee aan moesten (afstellen e.d.)......
ze dachten wel dat mijn bobines niet meer goed waren, en wilden mij al een dure vervangingsset aansmeren. ik geloofde daar dan ook niks van, en rijd 6-7 jaar later nog steeds met dezelfde bobines.
ik kom dus nooit meer bij alternatieve garages, alleen bij de kenners !

zelf een vraag:
hoe lang gaan bobines mee ? worden ze minder efficiënt op een of andere manier ?
je hebt toch gewoon een koperdraad-spoel, dus die doet het of niet….. ?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 04 mei 2010 10:24 PM
  [ # 45 ]

De CX gaat natuurlijk niet naar de garage op de hoek die er nog nooit aan gesleuteld heeft. De meeste monteurs van tegenwoordig hebben er denk ik nog nooit in gereden…
Daar kunnen zij verder ook niks aan doen natuurlijk.

Ik had dit weekend weer het idee dat de turbodruk meter weer minder was gaan functioneren, wellicht ligt er weer een slangetje los Confused
Ik denk dat ik maar eens ergens een meter of 2 a 3 van die slang moet scoren en de hele boel moet vervangen. Wellicht zitten er ook onzichtbare lekjes in die de boel niet echt bevorderen.

Iemand een idee waar je die stukjes slang kan halen? Ik wil wel gewoon zwarte slang, ik ga niet aan de gang met iets doorzichtigs.

Profiel  

3 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook