4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
APK afkeur: chassisnr
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 28 mei 2010 04:29 PM
  [ # 46 ]
BX19trs schreef:

Klopte het ingeslagen chassisnummer in de raamgoot met het chassisnummer op de papieren en het raadpleegscherm?

Zoals op de foto van de TS te zien is en in het stukje tekst wat hij erbij heeft gezet is duidelijk te zien en te lezn dat het bevestigend beantwoord kan worden Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 28 mei 2010 04:39 PM
  [ # 47 ]

Zonder dat het een welles/nietes verhaal word even wat rechtzetten.

Als er door het RDW een nieuw chassisnummer is ingeslagen gebeurd dat altijd op een andere plaats, het oude chassinummer word dan (redelijk) onleesbaar gemaakt door er kruisjes doorheen te slaan.
Het is redelijk aanneembaar dat er een ander chassisnummer is ingeslagen door een ander iemand dan de RDW.
Als je zoiets tegenkomt als keurmeester dan kun je gaan twijfelen over de identiteit van de auto en mag je niet tot keuren overgaan.

Er staan twee nummers in de goot, een doorgestreept en een nieuwer nummer, in mijn ogen klopt dat niet helemaal vandaar mijn (en anderen) hun advies om naar het RDW te gaan om het een en ander te regelen.

Het gaat hier om het principe van de ingeslagen nummers en wat ermee te doen, niet om elkaar een beetje dwars te gaan liggen.

Emiel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2010 04:48 PM
  [ # 48 ]

Ik heb in mijn keurmeesters tijd één keer zo’n geintje meegemaakt. Auto had, net als deze DS, 2 nummers. 1 tamelijk onleesbaar, doorgehaald/weggeslagen en 1 wat klopte en goed leesbaar was, echter niet met 7 mm slagletters ingeslagen maar met 6mm. Ik keur die auto en meld hem af. Steekproef. En toen ging het mis. De meneer van de RDW zei namelijk: het nieuwe nummer is niet door “het bevoegd gezag” ingeslagen. Ik voerde aan dat het niet aan mij was om vast te stellen wie waar welk nummer in slaat. Daar was meneer het niet mee eens. Ik moest “bij gerede twijfel omtrent de identiteit van het te keuren voertuig” aan de bel trekken bij de RDW en zeker niet gaan keuren. Verklaring: als de RDW een her-inslag van het chassisnummer doet gebeurd dat met een of ander volautomatisch apparaat, op een voor dat apparaat bereikbare plaats ( en dat is bij een ds niet de regengoot…) en worden de papieren aangepast omdat er een andere plaats voor het nummer is gekomen.

De RDW meneer voerde aan dat ” we dat bij de bijscholing gehad hadden ” ( wat ook zeker waar was) en dat er derhalve een lampje had moeten gaan branden. Nou ja, een heel gelul, 3 strafpunten meen ik me te herinneren en ik in beroep. Nou, ik kan je vertellen dat dat beroep zinloos was, want de heren van de commissie zegggen namelijk glashard: “een keurmeester is een door de wetgever aangewezen persoon om een handeling die door de overheid zou moeten worden gedaan mag uitvoeren en dient derhalve te worden gezien als een verlengstuk van de overheid en dus ook de regels en normen en waarden van de overheid over te nemen tijdens het uitvoeren van de taak die hij bij wijze van aanwijzing door die overheid te hanteren” Ergo: als keurmeester moet je gewoon op je klompen aanvoelen dat er iets niet correct ZOU KUNNEN ZIJN en dan mag je niet keuren. Klaar. Ik was dus wél de lul: voorwaardelijke intrekking APK bevoegdheid voor de duur van 3 maanden en 3 strafpunten.

Kortom: IK kan me voorstellen dat je als keurmeester geen zin hebt in gezeik.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 28 mei 2010 04:54 PM
  [ # 49 ]

@ Emiel @ Waterman , krijg het haast mijn toetsenbord niet uit , maar daar hebben jullie ook wel weer gelijk in , auw haha

Waar het mij eigenlijk om ging is het feit dat het ene nummer gewoon klopt en het andere nummer niet , en dat daar niets over in de richtlijnen vermeld staat , dus in mijn optiek geen afkeur , of gewoon klaar voor de keuring Wink

Als je 3 strafpunten kan krijgen dan wordt je daar niet gelukkiger van en je baas al helemaal niet cheese

Ik persoonlijk , een ander moet dat natuurlijk helemaal niet doen , zou het eerste verrommelde nummer gewoon begraven dan is het ook klaar cheese

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 mei 2010 04:55 PM
  [ # 50 ]

je hebt dan idd alleen te verliezen en niets te winnen. Wie gaat dat doen voor een ander ?

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 mei 2010 04:56 PM
  [ # 51 ]

idd,


RDW bellen, goed regelen.

.komma

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2010 04:58 PM
  [ # 52 ]
benjamin schreef:

Als je 3 strafpunten kan krijgen dan wordt je daar niet gelukkiger van en je baas al helemaal niet cheese

Ik zal het je nog sterker vertellen: bij mijn laatste werkgever in de autobranche heb ik gewoon nooit verteld dat ik keurmeester was, ik het de zooi opgestuurd naar de RDW en verteld dat ik er NIETS meer mee van doen wilde hebben. Ik was het gezeik zo verschrikkelijk zat geworden. Het was soms bijna ondoenlijk om aan een steekproefmannetje uit te leggen dat bepaalde zaken gewoon zo hoorden op een ds of sm. Klaar er mee. Ik ben nog steeds blij dat ik er van af ben. Apk keuren van oldtimers zuigt verschrikkelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 28 mei 2010 05:01 PM
  [ # 53 ]
benjamin schreef:
BX19trs schreef:

Klopte het ingeslagen chassisnummer in de raamgoot met het chassisnummer op de papieren en het raadpleegscherm?

Zoals op de foto van de TS te zien is en in het stukje tekst wat hij erbij heeft gezet is duidelijk te zien en te lezn dat het bevestigend beantwoord kan worden Wink

Nee, links klopt niet, rechts klopt wel.

maar….

GOEDGEKEURD! Ik heb het verhaal uitgelegd, de keurmeester zei, als ik rechter nummer (het rechter) had gezien en de linker niet had ik hem goedgekeurd. Voor de duidelijkheid, de keurmeester had in eerste instantie het rubber niet zo ver opgetilt zodat je het rechter nummer niet ziet. Logisch, wat hij had het nummer al gevonden. Hij heeft een belletje gepleegd.

Ik heb een opm:

A01 Overeenstemmen voortuiggegevens/kentekenplaten/VIN 5.2.1

Dat laatste nr komt me bekend voor! Dat is precies het artikel dat lucky gepost heeft. Nou ga ik in juli nog naar het RDW om dit alsnog recht te zetten.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 28 mei 2010 05:17 PM
  [ # 54 ]

gooi

Iedereen tevreden!!!!

Top, nwe APK op je voiture, een mooie discussie gehad op het forum, niemand over de zeik en nu is het ook nog eens weekend, tijd om te zuipen en wat andere gerelateerde zaken te gaan bezigen.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 mei 2010 06:47 PM
  [ # 55 ]

tip:
rubber vastlijmen waar de verkeerde nummers zijn, dan voorkom je gedoe de komende tien jaar ?:)

.komma

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 06 juli 2010 03:23 PM
  [ # 56 ]

Vannochtend bij de RDW geweest. Zij hebben in het archief gekeken en daar vonden zij een document van de douane / belastingdienst. De douane was eerder de instantie die zich bezig hield met chassisnummers, later de rdw. Er bleek al iemand eerder tot de conclusie gekomen dat het originele chassisnr niet klopte. Rdw heeft netjes kruisjes door het verkeerde chassisnummer gezet, met “RDW” erbij. Het document heb ik een kopietje van. De medewerker was schappelijk, want er werden geen kosten verbonden, omdat de douane / belastingdienst het niet duidelijk heeft opgelost. eindgoedalgoed.

Bedankt allemaal.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 juli 2010 03:27 PM
  [ # 57 ]

Dan heb je het nu in ieder geval op papier. Mooi!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook