Vandaag LHM afgevuld om het systeem te testen. Eerst de ontluchtingschroef op de HD-regelaar iets opengezet dan de filterbuis van het vat los genomen en gevuld met LHM. Motor starten en…... niks! Ook de ontluchtingschroef dicht gedraaid maar de pomp schijnt niet te willen pompen! De LHM blijft boven in de buis staan….
HD Pomp is nieuw uit Almere, HD regelaar is het enigste niet nieuwe onderdeel van het systeem.
Wat nu? HD regelaar defect??????
Het lijkt er meer op dat de pomp defect is. Als de HD regelaar defect is lijkt het me dat er wel LHM rond moet stromen ofwel onder druk ofwel drukloos.
Draait je pomp wel mee? Staan je snaren strak genoeg?
Anders even de hoge druk leiding loshalen van je pomp, de motor rond laten draaien zonder te starten en kijken of er dan wel LHM uit je pomp komt.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat is er gereviseerd aan de pomp?
Citroen!
Oké ik kan eens proberen de HD leiding los te nemen om te kijken of er wel wat uit komt. Ik heb een flexibele leiding van v/d Laan gemonteerd. Omdat de ID origineel een één-plunjer pomp had, heb ik een 7-plunjer pomp gehaald en gemonteerd. Wat er aan gereviseerd is weet ik dus niet…... Ik wou eigenlijk eerst een CX pomp monteren maar dat past maar slecht op een langeslag motor….
Bedankt voor de reacties….





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Zou je de twee leidingen op de HD-regelaar verwisseld hebben (geen idee trouwens of dat überhaupt kan hoor ivm maatvoering)?
Nee, de leidingen zijn correct aangesloten. Kan ook niet anders idd.
Zijn de HD pompen die het clubmagazijn verkoopt afkomstig van Citro-Tech?












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je de pomp gevuld voor je em liet draaien? Er gaat zeker een kwart liter in…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jazeker. Filterbuis uit het vat genomen, op de kop gehouden en LHM bijgevuld tot er niet meer in ging. Motor gestart met ontluchtingsschroef open maar de LHM bleef in de filterbuis staan.
Wellicht haal ik de pomp er even uit en ga er even mee terug naar Almere….












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daalde het niveau in de buis eerst wel? Er moet heel wat inlopen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan inderdaad wel even duren. Ik zou eerst de pomp nog eens vullen, desnoods zonder de hogedrukleiding op de pomp. Dan kun je zien of er wat uit komt. Komt er nou niets uit, tja… dan moet die pomp even terug.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb gewoon de LHM in de buis laten lopen totdat er niet meer in kon. Weet niet zeker of dat meer is dan slang en filterbuis kunnen houden. Ja, ik heb wel het plastic dopje van de pomp ingang verwijderd..
Bedankt heren, ik ga dat nog eens proberen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
alexander schreef:Nee, de leidingen zijn correct aangesloten. Kan ook niet anders idd.
Zijn de HD pompen die het clubmagazijn verkoopt afkomstig van Citro-Tech?
Het clubmagazijn gaat voor kwaliteit en verkoopt alleen revisiewerk van Citrotech.
Citroen!
De adapter van de flexibele slang was in het pomphuis verdraaid en afgebroken. Daar lag dus het probleem! Misschien heb ik de adapter te strak aangedraaid?
Ik had een tijdje geleden de CX pomp weer eens gemonteerd en het werkte allemaal goed. Auto kwam supersnel ophoog en bleef ook wel een paar dagen hoog staan! (geen stuurbekrachtiging)
Omdat de aanzuigslang niet helemaal lekker zat, heb ik een kortere V-snaar gemonteerd zodat de pomp iets meer kantelt richting waterpomp maar nu pompt die niet meer! Het zou toch niet uit mogen maken dat de pomp wat schuiner staat of heb ik het mis en is dit slechts toeval?