ghehe, nee, zo bont maak ik het nog net niet.
het recept is simpel: bij constante snelheid zo snel mogelijk in 4 of 5, als er tussentijds acceleraties nodig zijn, terugschakelen, optrekken naar gewenste snelheid en dan weer constant op 4 of 5. dat haalt trouwens ook een stuk vlotter in. wat dat betreft probeer ik d’r toch wel te ontlasten, liever even het hart laten racen, dan pezen te lang zwaar belasten, want laten we eerlijk wezen ze is nu eenmaal geen jonge meid meer
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
En dan is al de besparing met zuinig rijden zo maar in één keer
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
1 op 12? Ik kwam met de 1e tank van de TRE niet verder dan 1 op 11.65. En dat was meer dan de helft snelweg kilometers.
Besloten dat ik toch de verstralers er af wil halen, maar dan moeten de gaten in de bumper natuurlijk wel netjes dicht. Zijn er RVS/chroom dopjes die er in kunnen en evt verwijderd kunnen worden als ik voor de gelegenheid weer de verstralers er op wil hebben?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Nu ga ik mezelf toch echt even heel erg hard onder mijn achterwerk trappen… net even een rokertje gedaan met een collega in de garage, stonden even naar Collette te kijken en het viel me op dat de linker spatlap wat hoger leek te zitten dan de rechter. Bij nadere inspectie ontdekken we:
1. De spatlap links zit hoger en beduidend dichter op het achterwiel
2. het kapje over de wielkast sluit minder goed aan
3. het bumper einde links is vervormd en net als de spatlap dus naar voren geschoven…
Verder lijkt het plaatwerk gewoon in orde te zijn, hopen dat de structurele zaken eronder niet beschadigd zijn
de Opel rijder die achterop zat zaterdag is er verdomde goed mee weggekomen, nu maar hopen dat niet de gehele achterzijde ontzet is, want dan ben ik echt de sjaak… Kan nog steeds niet begrijpen dat ik of all people zo stom ben geweest om niet gewoon even gegevens met de man uit te wisselen…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Kan zijn dat de bumperbevestiging is vervormd. Dat zijn van die driehoekvormige ophangpunten die redelijk makkelijk vervormen. Het zijdeel van de bumper zit nog in een apart beugeltje. Als die bouten gangbaar heb je het er zo af.
als ze zi makkelijk vervormen, neem ik aan dat ze ook redelijk makkelijk terug te buigen zijn?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
bx-cannes schreef:Kan zijn dat de bumperbevestiging is vervormd. Dat zijn van die driehoekvormige ophangpunten die redelijk makkelijk vervormen. Het zijdeel van de bumper zit nog in een apart beugeltje. Als die bouten gangbaar zijn heb je het er zo af.
Ik zou dan even langs een schade bedrijf gaan. De kunnen het iets beter in de orginele staat terug brengen dan jezelf kan.
erst eens door Huisman, ik hoop dat ie deze week tijd heeft, laten kijken of er buiten dit ook nog structurele schade is, en zorgen dat het naar linkstrekken verholpen wordt. en de elektronica weer op orde krijgen, achteruitrijd verlichting is toch best praktisch..
Als de schade achter verder enkel visueel is zal dat even moeten wachten tot haar koets helemaal onderhanden wordt genomen, hopelijk volgend jaar het budget voor een goede restauratie van de koets (vandaag bij het wassen zag ik dat de lak op de achterklep begint te bladderen. . tot die tijd verwijder ik dan wel de spatlappen of kort ik de moeren waarmee ze vastzitten in, aangezien die links nu wat te dicht op de band komen naar mijn smaak…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Spatlappen eraf zou ik zeggen. Inherent aan die dingen, is dat ze bewegen. Als iets beweegt opplaatwerk, gaat schuren op de lak en dus roesten. Nu eraf, schoonmaken, drogen en dan wat roestpreventie for the time beeing.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
voor zover ik kan nagaan werkt de spatlap nergens op plaatwerk, zuiver bang dat die moeren het rubber van de band te grazen gaan nemen als er te veel speling inzit… da’s ansich alreden genoeg om ze te verwijderen..
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
binnenkant wielkasten ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De spatlappen achter hangen niet aan de wielkasten zoals vooraan volgens mij. Deze hangen meen ik aan de bumperstukken…
Van wat ik tot nu toe heb kunnen zien heeft Graddus inderdaad gelijk, als dat dan ook de enige schade is, ben ik een blije jongen.
Komende maandag gaat ze naar Dokter Huisman, om te kijken wat er mis is dat ze naar links trekt, hopelijk kan hij ook uitdokteren wat er mis is met de elektra.. maar da’s eigenlijk een mindere zorg.
Vandaag een Umwelt sticker aangevraagd voor de trip naar Berlijn…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben benieuwd of je die umwelt-sticker gaat krijgen. Welke eisen werden er gesteld? Minimaal 30 jaar oud neem ik aan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste