9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
ratelende DX5/4
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2010 12:32 AM
  [ # 121 ]

Altijd!

Citroen!

Profiel  
 
Gepost: 16 augustus 2010 07:50 AM
  [ # 122 ]

Daar worden we nooit dommer van…..!

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 19 augustus 2010 10:31 PM
  [ # 123 ]

zo is de motor binnen gekomen, ik heb hem schoongemaakt en op nieuw geschildert.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 19 augustus 2010 11:14 PM
  [ # 124 ]

weet iemand toevallig de aanhaalmomenten voor de krukas en de drijfstangen?

volgens de bijbel is dat 9 tot 10 kg
en 6.8 tot 7.5 kg
dat lijkt me wat weinig…
ik weet niet meer hoeveel het moet zijn…

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 19 augustus 2010 11:42 PM
  [ # 125 ]

ik heb eerst de zuigers en bussen geplaatst, en omdat de krukas nog niet binnen was, alvast de kop geplaatst, dit heeft als voordeel dat de bussen er niet meer uit vallen bij het monteren van de krukas.

vanavond om 20.00 uur kwam de krukas en deze heb ik direct ingebouwd, morgenvroeg ga ik eerst een heli coil halen om de draad in de kop van het oliekanaal te repareren, toen ik vanmiddag de kop er op schroefde en de beide banjo boutjes er indraaide, kwam ik er achter dat de draad niet goed meer was.
even een tegenvaller, maar het is niet anders…
zo’n groot probleem is het niet.

de brandstof pomp is al gemonteerd, de kleppen zijn gesteld…

ik heb er weer goede hoop op!!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 augustus 2010 11:56 PM
  [ # 126 ]
sloopkogel schreef:

weet iemand toevallig de aanhaalmomenten voor de krukas en de drijfstangen?

volgens de bijbel is dat 9 tot 10 kg
en 6.8 tot 7.5 kg
dat lijkt me wat weinig…
ik weet niet meer hoeveel het moet zijn…

Volgens mij klopt dat wel zo’n beetje. Ik vind het behoorlijk veel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 19 augustus 2010 11:59 PM
  [ # 127 ]

Volgens mijn boeken klopt jouw info:

hoofdlagerkapbouten 10 kg/m
drijfstangkapmoeren 7 kg/m

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 20 augustus 2010 12:01 AM
  [ # 128 ]

dan zal het wel juist zijn, persoonlijk leek het mij erg weinig, de kop word met 60 kg aangetrokken wat ook al niet veel is,

maar in ieder geval bedankt voor de geboden assistentie!!

ik zal ze morgen aantrekken, en er van uit gaan dat het juist is.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 augustus 2010 12:15 AM
  [ # 129 ]

10 kgm ofwel circa 100 Nm is best behoorlijk. Wielbouten moeten vaak met een lager koppel vast…

60 kg(m) is veel te veel, dat moet maximaal 60 Nm zijn….

Citroen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 augustus 2010 12:18 AM
  [ # 130 ]

Daar kun je niets van zeggen, het hangt helemaal af van de draadspoed. Een fijne draad en 10kg/m betekent een enorme kracht op de bout. Bij een Jaguar motor is het uit mijn blote hoofd rond 7 kg/m voor de kopbouten, 11 kg/m voor de hoofdlagerkappen en 5.2 kg/m voor de drijfstang lagerkappen. Maar dat is een engelse draad, als Citroen metrisch gebruikt krijg je heel andere koppels

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 augustus 2010 12:20 AM
  [ # 131 ]

kgm graag (geen kg/m).

Dank U! Smile

Citroen!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2010 01:21 AM
  [ # 132 ]

Geef jij ook sterkteleer?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 augustus 2010 11:16 AM
  [ # 133 ]

Yep, jij ook?

Citroen!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2984
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 augustus 2010 11:24 AM
  [ # 134 ]
sloopkogel schreef:

de kop word met 60 kg aangetrokken wat ook al niet veel is,
.

Dat klopt niet hoor, moet 6-6,5 kgm zijn

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2010 11:32 AM
  [ # 135 ]
DriverD schreef:

Yep, jij ook?

Ja

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook