ik ben nu even bij Sibren, en gebruik zijn naam ff,
ik heb zojuist de eerste kilomters gereden ZONDER RATEL!!!!!!!!!!!
als ik thuis ben zal ik een en ander wat uitvoeriger beschrijfen!! nu eerst even een wijntje!!
Gefeliciteerd….

Totaal aantal Berichten: 833
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Geweldig! veel rijplezier

Totaal aantal Berichten: 10577
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hehe, dat zal een opluchting zijn….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Top Rick. Zo zie je maar weer dat de aanhouder altijd wint!

Totaal aantal Berichten: 68
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Dat heb je snel voor elkaar!

Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
voor mijn huidige DS-fase aan de karmann ghia en luchtgekoeld verslaafd geweest. Op beurzen en treffens bijna altijd een wedstrijdje motorblokken wisselen. Ik stel voor dat we sloopkogel op citromobile 2011 zijn eigen arena geven
Te veel eer, waarvoor dank,
ik heb de krukas op Donderdag avond binnen gekregen, deze heb ik er die avond ingelegd, vrijdag morgen begonnen met het afbouwen van het blok,
‘s middags het blok inclusief bak terug in de auto geplaatst, (in tussen 2 boterhammen gegeten) eind van de middag, begin van de avond liep de motor, rond een uur of 7. vlug nog een barbecue met vrienden, (waar ik eigenlijk geen tijd voor had, u begrijpt mijn dilemma,)
zaterdag morgen het plaatwerk terug aan de wagen geschroefd, rond 1 uur de eerste rit gemaakt.
groot was de vreugde dat de motor, alhoewel ruw afgesteld, enkel op het gehoor, geen ratel/tik meer liet horen, ik was er in eerste instantie nog niet helemaal gerust op, omdat hij wel erg onregelmatig liep,
maar dat bleek te liggen aan het feit dat er nog oude benzine in de tank zat, waarschijnlijk meer dan 20 jaar oud, het leek wel Rosè en omdat de gastank ook compleet leeg was, heb ik eerst de tank zo goed als het ging leeg gemaakt, met behulp van een ruiten sproeier pompje.
vervolgens nieuwe brandstof erin, en hij loopt als een naaimachien
wel moeten de bougies nog vervangen worden en waarschijnlijk gelijk de bijbehorende attributen.
ik zal nog wat foto’s plaatsen, echter heb ik in de haast niet het hele proces op film vastgelegd…
Gefeliciteerd!!
Wat een sleuteltempo.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
nog wat foto’s van de motor…
Mooie plaatjes
Mooie foto’s. Doet de motor het nog steeds goed? Wat voor luchtfilter heb je er inhangen? En waarom zit je accu rechts? ‘t Is toch een DS23. Of heb je er alleen een 23 blok in hangen?

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooie plaatjes. En inderdaad: Waarom dat vreemde luchtfilter?
Citroen!
het was een id20 ‘69
op kenteken is het nu een ds20 uit 72
en er is inderdaad een 2300 ingebouwd…
het luchtfilter is een pipercross viperkit,
dit lucht filter is een zogenaamd coltair intake filter, en zorg voor een enorm stuk vermogenswinst.
het originele filter heeft maar een doorstroming van 3 cm aan het mondstuk, deze heeft een doorstroming van 9 cmt, en een rendement van 98%...
dat werkt, hij loopt er ook mooier op.. niet origineel maar wel beter..
ik heb dit filter ook op de eend, en dat levert een vermogens winst van 20%
van 28pk naar 30.8 pk!!