eh, ops: ik dacht het wel (weer een tijdje geleden)
Bij mij wil een gewonepijpsleutel er ook niet in, heb de bovenkant er af gezaagd!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp het ff niet meer.
Waarom kunnen de bougiesleutels ar niet gewoon in? Da’s toch in het verleden toch ook gelukt? Als het je eerste keer is, kan ik me voorstellen dat het niet gaat, geef ik toe. Was er zelf ook niet echt blij mee toen ik eraan moest geloven, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Afzagen van pijpsleutels…...... kweenie of dat een goed idee is
Het zal wel een kwestie van wurmen zijn, en dat gedonder heb ik al als ik heel simpel een isolator pijpje wil vervangen. Nou is dat niet een probleem, maar wel het weer goed erop krijgen van de dop waar de boeugiekabel doorheen gaat…... want da’s ook al zo’n gemier met een ie blok…
Succes voor wie er nog mee bezig moet!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik weet niet met hoeveel meter pijpsleutels de heren, dames ook, het 4e bougiegat benaderen, maar de originele KORTE ds bougiesleutel (met rand om te centreren) die net boven het kleppendeksel uitkomt als ie er in zit , moet er ook in kunnen zonder het gat in de regengoot te gebruiken. Uiteraard ZONDER isolatie pijpje.
Ja, die sleutel heb ik dus niet, maar wel een pijpsleutel 21-22 en die wil zonder modificatie niet in het 4de gat. Als ik aan het sleutelen ben en ik heb een bepaald stuk speciaal gereedschap niet, dan maak ik het zelf even i.p.v dagen vertarging op te lopen om iets te bestellen. Zo heb ik inmiddels dus de pijpsleutel, afstelcaliber achterremmen, terugdraai gereedschap zuiger voorrem XM, dop met 4 nokken fuseekogel Xm al zelf gemaakt.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ik heb eens een ID19 uit ‘63 gehad met het oude type motor, daar paste de lange pijpsluitel wél in, zo stond het ook vermeld in het instructie-boekje Nu gebruik ik ook zo’n korte sleutel.
MVG
Die originele pijpsleutel is niet alleen kort maar bovendien ook nog vrij dun en dat geeft wat meer manouvreerruimte.
Wel te koop in “Soesterberg” denk ik.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn 21-23 pijpsleutel komt ook bijna niet boven het klepdeksel uit. Ik zet er een dop op en een ratel..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Beste Ton
Ik hou me aanbevolen voor zo’n sleutel
robert
waar o waar zijn ze te koop de bougies voor een ds 23 1973 gas









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
macdoedel schreef:waar o waar zijn ze te koop de bougies voor een ds 23 1973 gas
eh, zo bijzonder zijn die bougies toch niet? I.i.g. bij het clubmagazijn en waarschijnlijk in soesterberg. Online kun je onder andere de Eyquem 705S hier vinden.
Bram.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Ton,ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd
bij voorbaat bedankt volgende week ga ik eraan beginnen
robert












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij elke automateriealen zaak: NGK BP7 HS
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
de spullen zijn binnen vrijdag gaan we ze erin zetten
ton nogmaals bedankt voor de steutel
Een Heerlijk gevoel dat de nieuwe Bougies erin zitten De oude bougies waren van het merk Valleo? ze zagen er goed uit alleen de afstand was wat groot. En verder zat er wat olie bij de bougie
Het volgende project wordt een nieuwe HD pomp van van der laan uit Abbenes
Ik hou jullie op de hoogte