Ziet er een beetje uit als de mat die in hele vroege ID’s lag en in Tractions, heb ze nooit eerder in een late DS gezien.
Als je er vanaf wil ken ik nog wel iemand die er belang bij heeft





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij ligt zo’n DSpécial-rubber-mat gewoon in het magazijn van de DS-club…
Citroen!















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb die rubber matten ook al veel gezien in breaks.
Ik heb ook nog zo’n mat liggen, voor weinig mag je hem komen halen, PB maar
Het lijkt een kleurverschil, maar dat doet de flitser. De vloerbedekking is er een die geen vuil en vocht vasthoudt en ik heb nog een hele lap over om een deel nieuw te kunnen maken indien nodig.
Morgen de zetels er in en de deurpanelen er op en dan kan zij in principe de weg op, moeten nog wat kleine dingen gebeuren en dat gaat ook snel want anders blijven die zaken hangen. Maar eigenlijk kan madam weer terug naar haar element.





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mooi
Ik ben eerst bij de vloerbedekkingspecialist gaan kijken en die heeft heel veel kleuren, maar als je die vloerbedekking een haakse bocht laat maken kijk je in de meeste gevallen tegen de ondergrond aan tussen de polen. Dus er blijft niet zo veel over en bij de Kwantum hadden de deze rol, een sterke volledig kunststof vloerbedekking die je gewoon in een hoek kan buigen zonder dat je daar last van hebt want het is een soort door en door vezel.
Ik heb een dikke ondervloer gelijmd, vandaar de latten om de boel te klemmen en lplaatselijk heb ik de bovenste vloerbedekking ook aan de ondervloer gelijmd. De delen waar de voeten op rusten kunnen er zo uitgenomen worden en met elkaar is het een dikke laag en dus een optimale (geluids)isolatie.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik zie dat je ook pallas dorpels hebt gemonteerd,
Steekt het tapijt daaronder of er tegenaan?
Ik wil ook een pallas tapijtset aanschaffen, waar heb jij het mee gelijmd?
Het ziet er keurig uit.
Peter.
Die Pallas dorpels zaten er al in/bij. De vloerbedekking past in de binnenste lijst en ik heb het gelijmd met Bison Montagekit, maar dan de milieuvriendelijke versie> Die is niet goedkoop, maar veel heb je niet nodig, één koker is genoeg. Die kit is voor vensterbanken etc, is na 10 minuten handvast en na een half uur belastbaar. Ik heb het een nachtje geklemd laten zitten en toen zat het muurvast.
Bij de Pallas dorpels zet je de vloerbedekking gewoon vast gelijmd op de bovenkant van de dorpel, maar laat een centimeter of vier aan de kant van de RVS lijst los zitten. Klem de boel vast met een paar latten en de volgende dag stop je de vloerbedekking die je eerst boven op de lijst had laten rusten er in en met een plamuurmes druk je het er netjes in vast. Staat heel netjes, is niet origineel, maar wel een stuk mooier dan die plastic dorpels IMHO.
Het interieur met de originele skai stoelen waar nog geen scheurtje in zit. De boel moet nog even goed schoon gemaakt worden.
Twee klassieke automobielen, beiden buitengewoon mooie schoonheden op hun eigen volstrekt eigen manier.
Zij is eigenlijk zo goed als klaar op een paar kleinigheden na, maar ik heb het even druk met de studio. De sierlijsten plak ik er later tegenaan als ik zeker weet dat ik tevreden ben met het lakwerk, want ik zet er zo weer de schuurmachine op als ik niet tevreden ben.
De bovenste foto’s zijn niet scherp, maar zonder flits en daarom beter van kleur. Morgen gaat mijn zoon foto’s maken met een echte camera.
Dit wiel werd gisteren gebracht door een mevrouw van de post die er een hele kluif aan had. Gekocht via Marktplaats voor 54 euro. De band is ongebruikt en als nieuw, ben ik blij mee want een van de achterbanden heeft een beschadiging aan de zijkant die niet door de APK komt.
En als ik het over APK heb: dat moet binnenkort gebeuren, maar de dame is geschorst en ik vraag me af wat ik het beste kan doen. Ik heb er nog niet mee kunnen rijden op de openbare weg en als ik tijdens de schorsing naar de keuring ga, wat op zich mag, kan het best gebeuren dat er zich problemen openbaren.
Ik denk er dus over om haar uit de schorsing te halen, haar te verzekeren en dan eerst eens een paar proefritten te maken voordat ik een afspraak maak voor een keuring. Wat denken jullie daarvan?
Volgens mij heeft een Break-velg een rond middengaatje, bij berline is die toch vierkant? Of haal ik ‘t door elkaar!
Ik vind de auto super mooi geworden, dat tapijt ben ik geen fan van, maar je kenteken vind ik geweldig!
Wie weet tot op een meeting, dan wil ik de auto graag eens bekijken!





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
velgen met een vierkant gaatje zijn in principe voor de latere types met een iets bredere band….
Nog later type dan deze?





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik was misschien wat kort door de bocht. Ik bedoelde te zeggen dat er in de laatste bouwjaren zwaardere motoren zijn gebruikt en bredere banden voor (achter wellicht ook wel. Denk wel bij de Break).
Die bredere banden zaten dan op velgen met het vierkantje als ik het goed heb.