Ik snap ook wel waarom ze het niet doen,ze zijn veel te bang dat er een of meerdere ontluchtingsnippels afbreken.
Ik ontlucht altijd,als is het maar dat de nippels,weer af en toe los en vast gedraaid worden,en trouwens het is niet alleen het laaste stukkie waar de oude olie blijft zitten het kan wel een hele remleiding wezen
Dus gewoon doen of laten doen.
Ben het met Daan eens, helemaal doorspoelen, anders blijft er oude LHM in de leidingen zitten.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat dit bij regelmatig onderhoud minder hard nodig is.
Koop je een Citroën met een onbekende history dan zeker even goed (laten) doen
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Niets te melden. Eigenlijk is dat reuze saai…
Maar aan de andere kant ook wel erg lekker…!
Laat ik dan maar vertellen dat ik zondag naar Dortmund gereden ben en dat het Duitsland sneeuwde als een idioot. Maar de winterbandjes deden prima hun werk, de auto gaf geen krimp…
Natuurlijk kon ik niet de gedroomde snelheden rijden, maar toch de rijtijd van de routeplanner gehaald.
Nu staat de dame op het vliegveld van Dortmund op me te wachten. Tot vrijdag Nathalie!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De CX mag de laatste tijd van wat buitenlandse ritjes genieten. Wat een heerlijke lange afstands verslinder is het toch!
Tussen kerst en oudjaar naar Parijs geweest. Op weg naar Parijs even gestopt bij Hydraulique voor een vervangend ruitensproeierpompje, want de oude was ermee gekapt en dat is toch wel erg onhandig als er veel pekel op de weg ligt.
Deze week weer een keer naar Dortmund vliegveld geweest. Op de terugweg woensdag een droge weg en vanaf Oberhausen een Nederlandse Volvo voor me die lekker door reed. Het begon met 160, ging later naar 180 en kort voor de grens nog even 200 aangetikt. Was voor het eerst dat ik ruim boven de 160 heb gereden met de oude dame.
Ik moet zeggen, het was leuk om het een keer te proberen en ze geeft geen krimp, maar ik vind 160 een prima maximum kruissnelheid. Daarboven moet je toch te veel gaan concentreren en gaan motor, banden en wind te veel herrie maken.












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt bekend van de herrie, het zijn voornamelijk de banden en nog erger de wind.
De motor lijkt amper aanwezig te zijn, tenminste zo is mijn ervaring op de autobahn






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Nog even een sfeerfototje uit Parijs:
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
een plaatje !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Leuk man in Parijs, mooie foto.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zeker, heel mooi!
Citroen!
Parijs is top. Ik durfde het vorig jaar niet aan met de CX te gaan. Het startprobleem was er toen al. Ik ben jaloers Peter en Tjerk ! Ik denk dat ik maar ‘ns op herhaling moet. Met CX.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Bedankt iedereen!
@ Robin, haha succes dan Het ging ons perfect af, de CX heeft ons niet laten staan en we hebben gelukkig ook geen schade opgelopen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooie foto! Alleen zouden er nog een paar CX’en bij mogen staan: mini-meeting in Parijs om 37 jaar CX te vieren?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuk leuk leuk !
alleen is mijn Prestige nog niet helemaal aangekleed van binnen-buiten. hebben we haast met die mini meet ?
anders maar met mijn T2 erbij, ook niet erg !
allemaal op een rijtje naast elkaar op champs, le police houdt het verkeer vast wel even tegen voor onze photo-shoot
hadden we niet een foto expert in ons midden ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Jim, we kunnen best nog even wachten, maar niet tot de CX 50 wordt, hoor!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!