7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Grote Beurt geven
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 maart 2011 02:36 PM
  [ # 91 ]
furriegurrie schreef:

waarom tape je het snijgedeelte van de metaal/houtboor niet een cm of 2 in en steek je de schacht van de boor in het gat ipv de punt??? (intapen om je vingers te beschermen)

Maar dan steek je juist het massieve deel van de boor in het gat, in plaats van het deel dat zo lekker makkelijk breekt. Kan je er toch net zo goed een metalen pin in duwen? Of zie ik iets over het hoofd?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 maart 2011 02:37 PM
  [ # 92 ]
jantje1948 schreef:

Als je de dynamo weghaalt kom je er veel makkelijker bij. (Is trouwens ook niet zo’n fijne klus)

Wet van behoud van ellende

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 maart 2011 02:40 PM
  [ # 93 ]

De boor breekt niet omdat het zo weinig materiaal is maar omdat het gehard is.
Daardoor is het staal veel brosser.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 maart 2011 08:00 PM
  [ # 94 ]

Aha. En maakt het dan nog uit of het een hout-, metaal- of betonboor is?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 maart 2011 08:41 PM
  [ # 95 ]

beetje afhankelijk van de kwaliteit van je boortjes maar normaal gezien is de metaalboor het meest gehard.
Betonboor zou ik niet nemen. Daar is de punt gehard (vaak zo’n inzet snijplaatje) en de rest is eigenlijk helemaal niet zo hard. De steel is eerder taai om te voorkomen dat het boortje kapot spat bij boren in de hamerstand in beton.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 maart 2011 09:18 PM
  [ # 96 ]

Het zijn standaard piranha-boortjes. Ik ga dan wel voor de metaalboor. Bedankt voor de info.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
arnolejeune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007

- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Gepost: 01 maart 2011 10:44 PM
  [ # 97 ]

ik gebruik gewoon een spijker waar ik de punt van afslijp smirk

citroen DS , what else..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 maart 2011 10:55 PM
  [ # 98 ]

Hoe meer de diameter van 6mm afwijkt, hoe schuiner de pen/spijker/boor in het gat zit, hoe minder nauwkeurig het bepalen van het juiste moment van statische voorontsteking. Of zijn dat te verwaarlozen afwijkingen? Lijkt me niet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2990
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 maart 2011 10:59 PM
  [ # 99 ]

Speling opzoeken en midden van de speling nemen.
Beetje onzinnige discussie over het materiaal, je moet gewoon een beetje elegant werken en niet vergeten de pen er uit te halen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
arnolejeune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007

- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Gepost: 01 maart 2011 11:06 PM
  [ # 100 ]

Mijn spijker is 5 mm en volgens mij scheelt het minder als 1 graad.
Gisteren nog gedaan bij een 70er IDtje
Loopt perfect! cheese

citroen DS , what else..

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2990
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 maart 2011 11:27 PM
  [ # 101 ]

Arno, welkom en leuk dat je ook mee doet op het forum.

Egbert

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 maart 2011 11:29 PM
  [ # 102 ]

Ik gebruik gewoon een bdp meter met een meetklokje….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
arnolejeune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007

- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Gepost: 01 maart 2011 11:41 PM
  [ # 103 ]

Yep,

Bij mijn SM hebben we het ook zo gedaan, maar bij de DS werkt de spijker prima! smile

Dankjewel Egbert very good

citroen DS , what else..

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 02 maart 2011 09:53 AM
  [ # 104 ]

@waterman: Is dat een standaard stukje gereedschap of heb je dat zelf gemaakt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43463
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 maart 2011 09:55 AM
  [ # 105 ]

Dat is een origineel stuk speciaal gereedschap wat we hebben laten namaken door een instrumentmaker. Voor de SM hebben we het ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook