

























Totaal aantal Berichten: 7858
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
H3 en je schijnt er redelijk makkelijk bij te kunnen. Volgens mij staat het zelfs in het instructieboekje.
Ontluchtnippels zitten waarschijnlijk op de thermostaat en vlakbij de kachelkraan op het schutbord.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
H3 staat idd in het boekje vermeld, maar voor het vervangen staat er: “Raadpleeg een CITROËN-dealer”
Bedankt, ik zal eens kijken naar die ontluchtingsnippels.


























Totaal aantal Berichten: 7858
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Alhoewel op de tekening op service.citroen.com dan weer een H1-lamp staat..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hmm…
Dat wordt denk ik eerst het oude lampje verwijderen en dan pas een andere kopen…












































Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is de H1 niet van het grootlicht? Dat is volgens het boekje namelijk wel H1


























Totaal aantal Berichten: 7858
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dit is het plaatje van het oude phase II lichthuis. Met H3 mistlamp (draadje eraan):
En hier het phase III mistlicht:
Op dit tweede plaatje is duidelijk een H1-lamp te zien. Zo staat het ook in de omschrijving.
Ik denk dat het verkeerd in het instructieboekje staat vermeld. Er zijn wel meer dingen onjuist overgenomen. De mistlichen op de foto’s zijn er zelfs gewoon bij gephotoshopt, om maar wat te noemen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, dan zullen ze het wel fout overgenomen hebben van het type II boekje
De beschermplaat verwijderen.
De lamp zit met 1 bout nr.70 op plaatje vast.












































Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zojuist maar eens even de kappote mistlamp eruit gehaald.
Er zat al sinds ik de Xsara gekocht had een dode spin in, deze heb ik er ook maar eens uit gevist. Dat staat wel zo netjes.
Je kan aan het glas wel zien dat de mistlampen behoorlijk wat steenslag te verwerken krijgen…
Er zaten ook diverse steentjes rond tussen de lamp en bumper
Overigens vind ik de kwaliteit van de reflector maar matig, overal bobbeltjes en puntjes op de reflector.
In elk geval nu met zekerheid kunnen vaststellen dat er H1 lampjes in zitten












































Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag waren mijn nieuwe mistlampjes aangekomen.
Dus direct maar even in de Xsara gezet. Foto’s zeggen meer dan woorden
1 lampje vervangen:
Hier beide.
Ook maar even naar buiten gereden waar het inmiddels helemaal donker was.
Samen met de zwarte Xsara coupé van de 1 buren. Echter deze moet het nog doen zonder de mistlampen onderin de bumper
Wel een gekloot om die kappen onder de bumper weer terug te krijgen…
Maar alles zit inmiddels weer op zijn plek en is weer netjes schoon.
Ik ben in elk geval tevreden met het resultaat
Ziet er weer strak uit.
Alleen met 2 verschillende kleuren licht mag je volgens mij niet rijden.
Nu de koplampen ook nog geel….
Mag ik je vragen waar je die gele lampjes vandaan hebt? Deze zijn wel erg mooi geel.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i












































Totaal aantal Berichten: 27965
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ronjo schreef:Ziet er weer strak uit.
Alleen met 2 verschillende kleuren licht mag je volgens mij niet rijden.
Thanks
Volgens mij is het geen probleem, zolang je maar niet 2 verschillende kleuren heb van hetzelfde soort lamp.
Zeg maar 2 verschillende dimlichten of 2 verschillende mistlampen.
Ik ben met de CX diverse keren door de APK gekomen met deels geel licht, inmiddels is alles geel muv het stadslicht.
Mocht het niet mogen dan denk ik dat ze hier op de ring van Rotterdam (A15) ongeveer 70% van de vrachtauto’s mogen gaan aanhouden want een zeer groot deel heeft er wel een aantal gele lampjes tussen zitten
RandY schreef:Nu de koplampen ook nog geel….
Mag ik je vragen waar je die gele lampjes vandaan hebt? Deze zijn wel erg mooi geel.
Of ik het dimlicht ook ga doen weet ik niet, al is het wel verleidelijk
Ik heb deze lampjes speciaal uit de USA laten overkomen, want ze zijn hier te niet koop.
Als je interesse heb dan mag je mij een pb sturen, want ik heb een setje reserve
Laatst op TV gezien , Xenon lichten met een blauwachtig licht, achteraf ingebouwd, moesten verwijderd worden.
Niet orgineel, afwijkend van type toelating dus verboden.
Men zal deze regel niet streng hanteren ,maar wel mogelijk.
Voor jouw gaat het meer om gelijktijdig voeren van dimlicht en mistlicht, dus twee kleuren licht dat naar voren uitstraalt.


























Totaal aantal Berichten: 7858
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mistlichten voor of achter mag je sowieso niet voeren tenzij bij beperkt zicht door mist of zware neerslag. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je desondanks die lichten gaat vervangen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!