26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Het vervoeren van een DS en het vervolg daarop, het is een mooie dame geworden.
GoofdeWijze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 09 april 2011 04:12 PM
  [ # 376 ]

Nou…
Ik zelf ben ook een groot liefhebber van zowel Jag XK120 en citroen DS/ CX…
Allebei als mijn 1e 2 voitures, zou ik helemaal geen nee zeggen en elkaar niet misstaan Smile
Ik ben al gelukkig met mijn CX.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 april 2011 12:39 AM
  [ # 377 ]

De tank er gisteren in gefreubeld, ging prima en vandaag de kleppen in de kop gemonteerd en de kop op het blok gezet. Morgen verwacht ik dat madam weer loopt. En Egbert, ik heb het lekker buiten gedaan en waterman, ik heb nieuwe klepseals gebruikt.

En wat ik ook nog even kwijt moet: het sleutelen aan een Jaguar XJ6 is een stuk makkelijker, alles zit niet zo ver weg en je kunt overal goed bij als je zulke grote klauwen hebt als ik. Ik heb de hogedrukregelaar van de DS er uit gesleuteld om de voorraadbol te vervangen, maar wat een geklooi daar diep beneden. Waterman zei het negen maanden geleden al: als je dagelijks aan zo’n ding moet sleutelen wordt het een stuk minder gezellig. Een benzinepompje vervangen, al dat geknoei daar rond de motor, weinig of geen ruimte om er bij te komen. De startmotor vervangen, bij de Jag pak je hem er zo uit, twee bouten los en je vangt hem zo op. Raar volk die Fransozen.

Die Engelsen zijn weer op een heel andere manier prettig gestoord. Ik ga naar bed.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 april 2011 12:52 AM
  [ # 378 ]

De drukregelaar? Wees blij dat je geen ie met oliekoeler hebt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 april 2011 07:41 AM
  [ # 379 ]

O-ringen vervangen van een de oliekoeler van een ds injectie halfautomaat…

Grrrr shout

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 april 2011 10:10 AM
  [ # 380 ]

Aan de andere kant, je went er ook aan. In het begin is de ontlastschroef losdraaien al een hele toer, na een tijdje weet je niet beter. Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 april 2011 10:22 AM
  [ # 381 ]
waterman schreef:

O-ringen vervangen van een de oliekoeler van een ds injectie halfautomaat…

Grrrr shout

4 uurtjes… whistle

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 april 2011 11:32 AM
  [ # 382 ]

Kijk, dat is ruim een jaar geleden, de motorkap zit met vier boutjes vast, de radiateur is zo weg en dan pak je in een uur de motor er uit. Ik heb 35 a 40 jaar terug veel aan DSsen gesleuteld en was het allemaal een beetje vergeten. Daarbij ben ik niet groot, maar mijn handen zijn een beetje flink en daar heb je last van, kracht is geen probleem maar soms past het niet.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 april 2011 11:40 AM
  [ # 383 ]
waterman schreef:

O-ringen vervangen van een de oliekoeler van een ds injectie halfautomaat…

Grrrr shout

Waar zit die oliekoeler en waarom is dat zo’n rampklus?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 april 2011 11:57 AM
  [ # 384 ]

Aan de linkerkant van het blok, ergens schuin onder de linkerveerbol. Het zit daar al behoorlijk vol, dus je kan er niet zo lekker bij. (To put it mildly)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 april 2011 12:03 PM
  [ # 385 ]

Foutje, als er een oliekoeler zit wordt de drukregelaar tegen de linkerkant van de bak gemonteerd. Dat is dan weer een stuk gemakkelijker.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 april 2011 12:44 PM
  [ # 386 ]
Brian schreef:

Aan de linkerkant van het blok, ergens schuin onder de linkerveerbol. Het zit daar al behoorlijk vol, dus je kan er niet zo lekker bij. (To put it mildly)

De revue technique zegt: “bouw het blok uit…”
De klaagbaak laat je vechten vanonder uit de auto..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 april 2011 12:49 PM
  [ # 387 ]

Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom het allemaal zo krap is daar onder de motorkap. Er is ruimte zat maar sommige onderdelen zitten op bijna onbereikbare plaatsen. Maar dat zal te maken hebben met het feit dat het aanvankelijk helemaal niet de bedoeling was om de vier in lijn motor te gebruiken schat ik.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 april 2011 12:52 PM
  [ # 388 ]

WPH zegt, verwijder accu, accusteun, dynamo, veerbol en wat leidingkjes/slangen. Klinkt dus een stuk simpeler dan het in werkelijkheid is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 april 2011 01:02 PM
  [ # 389 ]

Deze had het toch moeten worden, volgens deze website: http://www.thoroughbred-cars.com/cars/france/citroen/Citroen DS.htm

(even de hele link copieren en pasten)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 april 2011 01:25 PM
  [ # 390 ]

Zou best kunnen, maar ik had altijd begrepen dat het probleem zat in de koeling en niet in de gebreken genoemd in de link

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook