













































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hydro schreef:De stuurkogel trekkers zijn momenteel populair op het forum!
Kuko trekker 129-1 is gewoon bij Brezan te bestellen. Sterker nog, bij mijn brezan ligt ie gewoon op de plank voor een paar tientjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10491
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is die ook voor de fuseekogels te gebruiken?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, daar is die te klein voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
prachtig Han! zelf ben ik veel te laat op dit forum binnengelopen. (al 5 jaar langzaamaan aan het restaureren) maar met de stroomversnelling van afgelopen jaar op het gebied van restauratie is het alsof ik verliefd ben en is dit (jou draadje én het forum) het dichtste wat in de buurt komt van zelf sleutelen. Mooi trouwens dat je een ‘universele klussert’ bent, zelf sta ik ook elk weekend met vieze handjes weer te sleutelen, poetsen e.d. onder de motorkap van de ID en een BMW (beiden van papa, als student kan ik zelf helaas geen auto kopen) Voor het einde van de zomervakantie moet ie tiptop zijn, maar uiteraard gaat ie mee naar citromobile.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Zij is goedgekeurd, APK tot 20 april 2013. Er moesten nog wat kleine dingetjes gebeuren, de handrem deed links niets meer, er zat een beetje ruimte op een stuurkogel, een van de achterbanden had een dunnere plek en de uitlaat lekte een beetje bij de aansluiting op het flexibele deel. Dat heb ik gisteren opgelost en vanmiddag was alles in orde, voor de APK althans, maar niet voor mij.
Mevrouw loopt te warm en maandag toen ik naar het keurstation reed had ik dat al in de peiling, dus ik had de thermostaat verwijderd om dat uit te sluiten. Maar vanmiddag was het warmer dan maandag en madammeke kreeg het er benauwd van. Ik moest een paar keer even een kwartiertje met haar afkoelen en thuis gekomen stond ze een beetje te pruttelen. De hoes van de koeltunnel open gemaakt en met de slang een beetje water op het lamellenblok gespoten en jawel hoor. Waar het koelwater warm is zie je het zo droog worden, waar het verstopt is blijft het nat en dat was voor meer dan de helft.
Radiateur er uit gehaald en eens goed bekeken met een lampie en een tandartsenspiegeltje vanuit het gat van de vuldop. Meer dan de helft zat dicht met bruine stroop, dus de Karcher er even door laten soppen en de hele boel is nu weer schoon. Morgen zet ik de radiateur even terug, spoel het blok eerst schoon, sluit de slangen aan en vul de boel met water en ga een stukkie rijden zonder koeltunnel om te kunnen voelen waar de lamellen wel doorstromen en waar niet.
Vanmorgen eerst eens de sporing gecontroleerd na het monteren van andere spoorstangen, klopte geen hout meer van, 7.5 mm uitspoor. Mooi systeem staat hier in de tiplijst, lange rechte lat van 2 meter met twee schroeven, slim!
Die handrem was nog een k*tklusje, inplaats dat rechts nou wat mankeert, want daar kun je goed bij, moest het natuurlijk links zijn, stelbout gebroken bij de borgmoer, gezellig.
Gefeliciteerd Han,
Die bruine smurrie blijft je achtervolgen..
Is de benzinetank er goed ingekomen?
Gr. Alexander
Perfecte tank Alexander, ben ik heel erg blij mee. Geen benzine geroken, de pakking van de vlotter/gever heb ik wel vervangen door een nieuwe. Die aftapdop zat echt vast man, maar tegen een ex installatiemonteur met meerdere ‘moordenaars’ was hij niet opgewassen.
Han,
Perfect dat de auto door de APK is , en nu snel zweven met die dame
Gelukkig maar! Succes met de verdere werkzaamheden, straks lekker zweven!!!
Bedankt mannen, dat zweven doet ze prima en daar ga ik de komende zomer van genieten. Ik moet wel even wennen aan de snelheid van zo’n oude dame, 0 tot 100 gaat ff duren en je moet geen haast hebben met een DS. De oude Jaguar is belachelijk snel vergeleken met de DS, maar dat mag de pret niet drukken.





























Totaal aantal Berichten: 10491
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han, let er wel op dat de temperatuur zonder koeltunnel hoger wordt omdat er dan lucht van onder de motorkap wordt aangezogen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt Jan, maar de heel vroege eerste neus had geen koeltunnel en voor ff proberen moet het kunnen. De radiateur ziet er uit als een nieuwe, maar als het tegenzit zal ik haar hoedje moeten lichten. Komt goed hoor.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De eerste neus had ook veel meer koelopeningen in de neus Han.,,
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik weet het, maar ik ga niet de hele koeltunnel weer monteren om er achter te komen dat hij er weer af moet. Ik heb vanmiddag een heel eind gereden, wat weer een genot en wat rijdt een DS toch lekker, maar madam werd niet meer te heet, ook zonder koeltunnel.
Bovendien heb je nog altijd een enorm gat in de keienvanger als de koeltunnel weg is, maar het ging goed hoor. Morgen ga ik nog een stuk rijden en dan even blazen om te kijken of de koeling in orde is. Morgenochtend eerst de boel aftappen en doorspoelen, want het water is weer bruin geworden. Ik zet een verloopbus van M10 naar M6 in het gat van de plug in het motorblok, met een waterslang er op. Daardoor gaat het water in tegengestelde richting door de radiateur en komt er bij de vuldop met vuil weer uit stromen.
Dat blijf ik komende dagen doen tot het koelwater schoon blijft en dan gaat er nieuwe koelvloeistof in. Uiteraard alles met volledig afgekoelde motor, dus ‘s morgens.
Ik heb nog een vraagje: wat is de juiste hoogte van de achterzijde? ik zie foto’s van rijdende DSsen en dan zit de onderkant van het achterscherm ongeveer halfweg de wieldop. Die van mij staat wat hoger.





























Totaal aantal Berichten: 10491
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb hier alleen de gegevens voor een ie. Ik denk dat voor vrijwel alle typen geldt dat de lijn van de onderkant van de portieren, denkbeeldig doorgetrokken, door het hart van de wieldoppen gaat. Dan zou het bij jou wel ongeveer kloppen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.