













































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:ik betaal graag wat meer om niet over een half jaar weer onder een dame te liggen knoeien.
Dan moet je absoluut voor origineel gaan. Bij mij gaan ze al 8 jaar en 100.000 km mee namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En waar heb jij ze vandaan?














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet van chyparse Ik heb destijds een hele partij originele gekocht Han. Maar die zijn inmiddels op helaas anders had je er 2 van me kunnen krijgen. Je kan morgen even bellen met DS Keijzer in Amsterdam, ik denk dat die nog wel origineel hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zal ik doen, bedankt!
Op mijn Ambu wel lekzakken van Chyparse, gaan ook al een jaar of 10 mee(en 2 keer klokje rond). Zijn nog steeds dicht.
Let op dat je bij montage op de stang GEEN tie-wraps gebruikt (maar ligarex), anders gaan zowel originele als repro’s binnen no-time stuk.
Herstel; eentje is 5 jaar terug eens lek gegaan door gebroken veercylinderstang in Marokko. Ging uiteraard dwars door de lekzak heen. Vervangen door repro en voldoet prima.



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Mijn ervaring met de lekzakken (achter) van Chyparse: max 2 jaar.
Na in totaal 4 vervangingen heb ik zo’n vijf jaar geleden originele zakken van het clubmagazijn gemonteerd, en die zitten er nog steeds onder, zonder een drupje lekkage welteverstaan. QED….





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De tendens is toch: Orginele lekzakken blijven veel langer heel dan imitatie.
Citroen!
Zijn de originele nog ruim voorradig of is het misschien handig om er een aantal op voorhand te kopen?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In het clubmagazijn hebben we er nog wel een aantal, maar je vindt ze niet zomaar bij elke DS-onderdelenhandelaar.
Citroen!
DriverD schreef:De tendens is toch: Orginele lekzakken blijven veel langer heel dan imitatie.
Hoeveel heeft de club er nog op voorraad en wanneer gaat de club ze versturen, want je zult maar in Groningen wonen of in Schin op Geul.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi Han,
Dat is informatie op “Need-to-know” basis. Mag ik wel vertellen, maar dan moet ik je daarna uit de weg ruimen!
Citroen!
Doe maar niet dan.
Wat ik me afvraag en daar weten de experts en guru’s zeker een juist antwoord op: waarom zit bij de lekzak de retourleiding aan de bovenkant?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Meer kans op sneuvelen (laagste punt) als ie aan de onderkant zou zitten?
Citroen!