25 van de 33
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 april 2011 11:07 PM
  [ # 361 ]

Het is niet echt stroefheid volgens mij, want de gasklep kan gewoon echt niet meer dicht. Als ik dan het pedaal bijstel, wordt de kabel langer zeg maar, en werkt alles weer naar behoren. Het is echt of het krimpen van de binnenkabel, of uitzetten van de buitenkabel…

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 15 april 2011 11:20 PM
  [ # 362 ]

Staat je gaskabel strak bij koude motor? Deze moet iig wat speling hebben.

Btw, de veer die de gaskabel terugtrekt zit bij mij ook wel eens klem in de oliepijlstok, waardoor de kabel niet geheel wordt teruggetrokken. Je zou ook eens in die richting kunnen zoeken.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 april 2011 12:35 PM
  [ # 363 ]

Vanochtend de CX naar Gert de Jong gebracht voor onderhoud, kreeg een Xantia mee terug. Het mag dan een betrouwbare auto zijn, het interieur is werkelijk uit de meest fantasieloze periode van Citroen. Wat een karakterloos ding…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 april 2011 01:53 PM
  [ # 364 ]

Durf je dat ook in het Xantia-deel van dit forum te zeggen?  Laughing

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 april 2011 02:43 PM
  [ # 365 ]

Tsja. Smile  Aan de buitenkant is het best een leuke auto, maar van binnen…

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 mei 2011 09:47 PM
  [ # 366 ]

Nou, de CX was vrijdag al weer terug: kleine beurt, baksteun vervangen, uitlaat gelast, versnellingsbediening gesmeerd. We kunnen er weer even tegenaan. Nu nog een keer de injectoren laten reinigen, en misschien een LHM-wissel bij Chyparse laten doen, want de stuurbekrachtiging werkt niet helemaal optimaal.

Overigens moet ik zeggen dat de Xantia best lekker reed, en die hydractief werkt wel: lekker deinen op de snelweg maar strak door de bocht. Best geinig.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 mei 2011 10:08 PM
  [ # 367 ]

Vandaag een “klimrek” gescoord op Citromobile, met dank aan de CX-club en garage Hydraulique. Cool

Verder erg leuk om de electrische CX in levende lijve te zien.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 mei 2011 10:49 PM
  [ # 368 ]

En meteen gemonteerd - that’s the spirit! Ziet er goed uit.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 augustus 2011 09:47 PM
  [ # 369 ]

Er was een tijdje weinig nieuws, de CX deed het gewoon prima. Tot vandaag mijn vriendin in de stad tijdens een uitwijkmanoeuvre tegen zo’n rottig laag paaltje opreed. Gelukkig geen schade, alleen de voorband ligt finaal doormidden en de velg is een beetje bekrast. Hopelijk is de voorwielophanging niet beschadigd, ik voel in ieder geval niets raars tijdens het rijden. Er zit nu even de reserveband op, maar die is uit ‘98 en moet weer snel vervangen worden.

Mijn vraag nu: kan ik volstaan met het vervangen van slechts 1 band, of moet ik bijvoorbeeld beide voorbanden tegelijk vervangen? De banden (MXV-P) zijn uit 2007 en hebben nog goed profiel.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 augustus 2011 10:35 PM
  [ # 370 ]

Als je één nieuwe band gaat monteren is de aanbeveling er voor te zorgen dat er nooit meer dan 2 mm verschil in profieldiepte tussen de beide banden zit. Een nieuwe band heeft ca. 7 a 8 mm profiel. Je kan dus volstaan met 1 band als de andere band nog minimaal 5 a 6 mm profiel heeft, maar beter is het om 2 nieuwe banden te monteren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 augustus 2011 10:38 PM
  [ # 371 ]

Da’s nou jammer. Maar als dit de enige schade is, heeft je vriendin ‘t toch mooi gedaan. Wink Als het profiel echt nog goed is niet (edit - dat heeft Waterman intussen ook gezegd). Je mag tegenwoordig zelfs links en rechts een ander profiel hebben, als de maat maar hetzelfde is ... Niet dat dat een aanrader is. Of je gooit de boel naar achteren en leg je de achterbanden voorop - weet je zeker dat de slijtage links en rechts hetzelfde is.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 augustus 2011 02:44 PM
  [ # 372 ]

Dank voor de informatie. Helaas, de andere band heeft net iets minder dan 5 mm profiel, dus dan maar allebei vervangen. Ik had al eerder de achterbanden met de voorbanden verwisseld om de slijtage gelijkmatig te houden, dus de achterbanden voorleggen is geen optie meer.

Het had veel erger kunnen zijn inderdaad! Smile

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 september 2011 10:39 AM
  [ # 373 ]

Inmiddels zijn—na een kleine financiele aderlating—beide voorbanden vervangen, alles is gecontroleerd en uitgelijnd, er zit een nieuwe einddemper op en we hebben weer een jaar APK.

Afgelopen week een paar dagen op vakantie naar Zeeland geweest: opvallend hoe veel oldtimers je daar ziet. En zondag op de terugweg was er blijkbaar een DS-toerrit, want er kwamen mij er wel twintig tegemoet. Helaas is niet elke DS-rijder van het teruggroeten. Ook zag ik nog een witte CX en een CX-ambulance met een enorme opbouw.

Intussen ook nog weer eens een slecht contact bij de ontsteking gerepareerd. De CX doet het verder prima, alleen bij koude motor soms even tegenstribbelen bij wegrijden vanuit laag toerental. Ik kan dit niet plaatsen eigenlijk, bij warme motor is het weg. Ik heb het idee dat het alleen op LPG gebeurt. We zien wel…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 september 2011 06:53 PM
  [ # 374 ]

Grinnik - in Zeeland was zondag het jaarlijkse landelijke DS treffen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 september 2011 03:33 PM
  [ # 375 ]

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de startmotor niets doet bij warme motor (direct na een uur of langer rijden). Als je dan de stuurdraad naar de startmotor direct op de accupool zet start hij wel gewoon. Dit trad vroeger wel eens op, maar nu is het eigenlijk standaard als de motor warm is.

Betekent dit dat de startmotor vervangen moet worden? Kan ik hem ook laten reviseren of heeft dat geen zin? En is in- en uitbouwen van de startmotor te doen op straat, dus zonder brug?

Dank weer!

Profiel  
 
 
25 van de 33
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook