Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zijn er nog anderen bij wie de topic starter eens mag proeven van een mooie CX ?
(we zijn al 6 pagina’s verder)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Dat is een invalidenkar met een grasmaaiermotor…
Daar heb je helemaal gelijk in…..!! Enne ik moet er niet aan denken als je van achteren aangereden wordt en je kleine zit op de achterbank.
Maar om nu te zeggen dat jouw BMW veilig is…... dan zou ik dan van mijn Defender ook kunnen zeggen.
Ik overweeg overigens als mijn A6 uit de lease gaat om een W123 dagelijks te gaan rijden. Uit pure recalcitrantie tegen het gezeik over CO2 waardes…. of een Saabje cabrio…. of een oude BMW 5 of ... of ...
Enfin terug naar de CX die mij zojuist weer deed verbazen…..
waardeloos stationair draaien…. starten en afslaan etc etc…. was de carterontluchtingsslang losgeschoten…. waarom dat nu weer ineens
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
zijn er nog anderen bij wie de topic starter eens mag proeven van een mooie CX
tuurlijk omg Nijmegen
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hier omg. Tiel.
wie biedt nog meer ??
dan kan de TS per PB verder contact leggen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
maartens schreef:zijn er nog anderen bij wie de topic starter eens mag proeven van een mooie CX
tuurlijk omg Nijmegen
als jij dan effe naar beltrum rijdt ,mag hij hier ook een rondje
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De TS heeft denk ik intussen voldoende argumenten kunnen lezen om géén CX te kopen, want qua onderhoud en betrouwbaarheid blijft het een oude auto met issues..dat mag duidelijk en bekend zijn.
Probleem is alleen: een auto kopen is zelden slechts een rationele beslissing, want niemand wil rijden in een 13-in-dozijn-eenheidsworstdinges (en toch doen we het massaal, rara…).
Vergeleken bij de ZX is de CX gewoon duur.
Ja, mijn 22RE is de laatste twee jaar fluitend door de APK gekomen zonder ongemak en laat me nooit staan, maar daar zijn wèl twee jaar aan achterstallig onderhoud wegwerken etc (lees: $$$) aan voorafgegaan…
Mijn dagelijkse km’s doe ik vooral in een ouwe AX, en die blijkt nog betrouwbaarder dan een fiets met hulpmotor.
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 7610
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
maartens schreef:zijn er nog anderen bij wie de topic starter eens mag proeven van een mooie CX
tuurlijk omg Nijmegen
En voor het vergelijk mag dan daar natuurlijk een turbo naast worden gezet Maar goed, dat is vanuit Belgie niet naast de deur.
En beste Signée - ben je nog gaan kijken naar de prachtige bolide?

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Veel nuttige tips worden hier gegeven!
Dat een Turbo wat meer onderhoud vraagt zijn we het inmiddels wel over eens.
Al denk ik dat er het vergeleken met andere injectie modellen het verschil niet eens zo heel groot is. Zo heeft een T2 natuurlijk wel een rottige dbp sensor minder…
Nu heb ik in niet in heel veel andere CXen gereden, maar eigenlijk kan ik geen enkele CX (of andere auto) bedenken die echt in de buurt komt van een CX Turbo.
Ik geniet echt elke km van mijn CX. Het begint altijd al met dat typische 2500 startmotor geluid.
Het confort is gewoon echt top. Daarbij helt een Turbo veel minder over dan andere type CXen dat doen, zonder al teveel confort te verliezen.
Het vermogen vind ik persoonlijk ook bij het confort horen, alles gaat soepel en zonder drama. Wanneer je wil een fijne duw in de rug en je zweeft er zo vandoor.
En dan natuurlijk nog eens de diravi stuurbekrachtiging, nou ja we kennen het allemaal natuurlijk hier.
De stoelen zitten fantastisch waarbij je een mooi uitzicht heb op dat tijdloze typtische serie 2 dashboard in het zwart met subtiele rode biesjes.
In mijn eigen geval als je iets verder kijkt zie je een zilveren grote motorkap voor je, die zodra je gas geeft een stukje omhoog komt
Nee ik geloof dat ik mij prima thuis voel in de T2, ik zou niet weten welke onaangepaste CX uitvoering hieraan kan tippen voor mij

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
freek schreef:Feit blijft dat de kans op een ongeluk met ernstig letsel in welke auto dan ook vele malen lager is (=klein) dan de kans die je als voetganger of fietser loopt; Veiligheid is vooral een marketinginstrument in de autoindustrie.
Kijk, hier hou ik nou van: logisch en rationeel redeneren tegen het onderbuikgevoel in.
Ik heb nu 46.000 km in bijna vier jaar gereden met mijn CX. Een hoop gezeik gehad en de garagerekening valt altijd tegen, maar echt blijven staan, nee. Het is een paar keer gebeurd, maar altijd met iets lulligs dat de ANWB zo verhopen had. En op vakantie (twee keer wintersport, meerdere keren Frankrijk, Italie, Spanje) nooit ernstige problemen gehad. Door recente gezinsuitbreiding ben ik nu wel aan het overwegen om een nieuwere (2001) BMW touring te nemen als hoofdvervoermiddel en de CX als hobbyauto te houden. Een CX is niet echt een handige gezinsauto en met mijn nieuw verworven gebrek aan vrije tijd is het niet bepaald handig als je weer eens noodgedwongen staat te beunen voor de deur… En uiteindelijk kies ik denk ik voor een DS als auto voor “erbij” in plaats van een CX.
Overigens een mooie samenvatting van La Leo over de kwalen van de CX!
Ik geloof wel dat de TS door dit woud van meningen en tips de moed heeft verloren.

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
cx25gtit2 schreef:zijn er nog anderen bij wie de topic starter eens mag proeven van een mooie CX ?
(we zijn al 6 pagina’s verder)
en voor we 7 pagina’s ver zijn… ik kan testritje regelen met een oerdegelijke CX 2500D Pallas, of mijn eigen CX 2500 Prestige aut.
is een mooi vergelijk toch/ trage ‘degelijke’ serie 1, snelle ‘altijd iets mee’ serie 2:lol:
(in BE dus)
fluidphreak schreef:
Ik geloof wel dat de TS door dit woud van meningen en tips de moed heeft verloren.
Tja hij heeft alleen de startpost geplaatst zie ik nu ook….
We zijn zo enthousiast over elkaar heen geduikeld dat we de topic starter helemaal zijn vergeten. Hij weet nu in ieder geval wel dat hij bij een gezellige familie terecht komt!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hij zit te genieten denk ik… net als ik…