Zoals iedereen met een cx op lichtmetalen velgen hebben mijn auto’s ook enigszins last van corrosie aan de velgen.
Mijn vraag aan jullie is dan ook wie er ervaring heeft met het opknappen van de velgen. Wat is de beste methode voor een gunstige prijs en eventueel bij wie.
Volledige renovatie bij Kuil in Engelbert (Groningen) kost E 150 per velg. Duur dus. vragen naar Martijn. In Nijkerk zit een concurrent. Poedercoaten zonder afdraaien kost ong E 65 per velg bij Novatec in Leek. Omdat het de mooiste velgen ooit zijn, kies ik voor de dure aanpak, eerst maar de voorwielen. Alleen 14 inch velgen laten renoveren, de 390 mm kan je beter weggooien.
C5 1.6 2005
CX GTI (20-ste Citroen sinds 1975)
C1 2011
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom 390 mm weggooien?
De banden zijn duur, verder is er met de velg niets mis.
Sterker nog, persoonlijk vind ik het mooier staan omdat de wielkast wat meer opgevult is.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Volgens mij kan je die velgen gewoon omwisselen bij D’oro…...... hij heeft volgens mij “14 op voorraad.
Zeker weet ik het niet hoe hij doet, maar zeker een belletje waard
Ik heb mijn matige 390 mm’s weggegooid omdat nieuwe overdreven duur zijn (E300) en altijd overjarig zijn. Ik kan met moeite de optische verschillen zien tussen 390 en 14.
C5 1.6 2005
CX GTI (20-ste Citroen sinds 1975)
C1 2011
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
TRX banden zijn idd duur, al ligt dat er ook aan hoe je dat bekijkt want een band voor een C6 is nog duurder…
In het geval een een CX Turbo is er alleen maar een 390 mm velg geleverd, dus mag je direct naar een niet originele velg.
Die velgen heb ik wel eens bij de velgendoktor gebracht. Kwam echt super mooi terug.
Ze worden dan gespoten, en de vlakjes opnieuw afgedraaid. Vervolgens blanke lak erover.
Alleen na een paar begonnen ze weer…..
Als ik dat nog een zou laten doen, zou ik vragen extra lak laag.
War duruzamer is, twee kleuren poedercoaten. Alleen lang niet zo mooi!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Liever iets minder mooi ,dan naar een tijdje alweer witte vlekjes.
Als je ze afdraaid ,kun je ze niet lang mooi houden.
Ik heb ze zelf ook,en extra dikke lak erover.
Maar het lijkt wel of de corrosie van binnen uit komt.
Dus naar twee drie jaar is in kleur gespoten mooier dan witte vlekken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heeft iemand ervaring met “velgenalsnieuw” ? De prijzen lijken me alleszins redelijk.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:Heeft iemand ervaring met “velgenalsnieuw” ? De prijzen lijken me alleszins redelijk.
Heb je een link
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Linkje?
Of wat zijn de prijzen?
Het adres is velgenalsnieuw.nl en als ik het goed bekijk vragen ze circa 200 euro voor 4 velgen. Dat lijkt me zeker schappelijk, echter is het me niet helemaal duidelijk wat ze daar voor doen.
Ik heb hun site nog eens nagelezen en denk dat dit de beste oplossing is. Blijft alleen de vraag; heeft iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ben benieuwd wat het verschil is met bijvoorbeeld Wheeltrim uit Nijkerk.
Lijkt mij dat voor die prijs de TRX-velgen “14/“15 gewoon gestraald en gespoten worden. Niet in 2-kleuren of blanke lak gespoten worden?
We horen het wel…....
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dito, precies wat Arno zegt.
Heel duidelijk dat al wat ze daar doen is, die dingen in een straalcabine leggen om de corrosie eraf te krijgen en ze daarna in één kleur poedercoaten. Daar kom je er dus bij een CX blokjesvelg velg niet mee, tenzij je een velg in één kleur accepteert.
Niet voor nix is het elders 150 per stuk hè?
Poedercoaten in meer dan één kleur is zeer arbeidsintensief omdat de vlakken waar de ‘andere’ kleur niet moet komen, vooraf met de hand van de poeder ontdaan dienen te worden. En daarbij onderscheiden de Professionals zich dus van de gemakzuchtige beunen.
Niet zelden blijf je overigens de corrosieputten nog zien onder de coatlaag, zeker als deze diep was. Afdraaien is daarom veel mooier, alleen kwetsbaarder, dat wel.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb op CitroMobile even met een man van CX Basis staan praten, dat afdraaien schijnt lastig te zijn.
Bij de meeste Turbo velgen waar afgedraaid wordt zie je verschillende vlakken, omdat ze het niet vloeiend kunnen.
CX Basis heeft diverse bedrijven een velg gegeven om het resultaat te bekijken, ze waren bijna overal niet tevreden mee.
Maar uiteindelijk hebben ze er 1 gevonden die wel de juiste machine heeft om het goed te doen zonder die vlakken te krijgen.
Zie hun website voor de prijs, maar dan heb je wel echt een prachtige velg!