Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik gaf ooit eens twee proef-velgen aan zo’n poedercoat-firma, één Turbo- en één blokjesvelg, maar kreeg ze beiden met diepe putten terug én vlekken plus een vingerafdruk. l
Toelichting van de beste man: “Tja, ik kan van een oud wijf geen jonge meid meer maken hè.”
Heb geweigerd te betalen en daar was hij het zonder verdere discussie mee eens.
En anderen zijn juist weer zeer enthousiast over dit zelfde bedrijf. Geen idee waardoor dan die verschillen komen. Maar zo is het wel vaker natuurlijk. Geldt ook voor aannemers, tandartsen, restaurants, plastisch chirurgen etc. etc.
Ik denk dat the bottom line is: gewoon ergens heen brengen en afwachten, want de ervaring van de één zegt niets over de resultaten bij de ander. Dat blijkt bij deze eeuwige velgenkwestie in elk geval steeds opnieuw.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik heb met het bedrijf gebeld. Dat was een goed gesprek met antwoord op mijn vragen. De velgen komen eerst in een chemisch bad en worden daarna gestraald. Dan worden ze gepoedercoat en tenslotte worden ze voorzien van een blanke lak.
Men geeft garantie, als je niet tevereden bent doen ze het opnieuw. Corrosie krijgt volgens hen geen kans meer tenzij er sprake is van mechanische schade. Voor deze prijs ga ik het zeker NIET zelf doen.
Je gaat naar velgenalsnieuw.nl, begrijp ik? Doen ze het nu in twee kleuren of in één kleur.
Post je foto’s van het resultaat?
Ja, dat ga ik doen. Ze kunnen geen twee kleuren. Maar dat kun je natuurlijk achteraf zelf (laten) doen. Als het zover is zal ik zeker foto’s posten. Ik denk dat meer mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.
Hoe wil jij achteraf (zelf) alsnog een tweede kleur aanbrengen als ze juist in één kleur zijn gepoedercoat? Dat lijkt me niet handig, laat staan dat het echt mooi wordt. En bovendien lijkt me dat relatief kostbaar. Kan je het beter ineens goed laten doen.
Maar €200,- voor vier velgen is natuurlijk wel een mooie prijs. Zolang je kan leven met velgen in één kleur lijkt me dat prima. Als je je velgen in twee kleuren wilt hebben, zou ik gewoon wat dieper in de buidel tasten.
Edit: Of bedoel je dat je na het poedercoaten alsnog de hoger gelegen delen gaat afdraaien? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij gaat dat niet echt mooi worden en beschadig je wellicht de poedercoating…
Zoals ik al schreef is één kleur voor mij goed genoeg. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze in twee kleuren willen hebben. Ik mijn geval gaat het om turbo-velgen. De diepere delen kun je later toch een andere kleur geven als je dat wilt? Of het moet zo zijn dat gewone lak niet op poedercoating kan worden aangebracht.
cxj schreef:Of het moet zo zijn dat gewone lak niet op poedercoating kan worden aangebracht.
Tja, daar heb ik geen idee van, maar ik kan me voorstellen dat dat niet zomaar kan. Misschien moet je het dan eerst opschuren, maar is dat wat je wilt als je er net een mooie (en stevige) poedercoating op hebt zitten?
Als één kleur voldoende is, is jouw adres zeker interessant. Persoonlijk blijf ik erbij dat als je twee kleuren wilt, dit het beste ineens kan doen en dus een ander adres moet zoeken.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar jouw resultaat en kijk uit naar de foto’s
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Persoonlijk vind ik een Turbo velg in 1 kleur niet mooi, de GTi velg heeft die kleur wat minder nodig.
Er zijn wel al diverse CXen waar de Turbo velg in 1 kleur is.
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
http://aluminium.matter.org.uk/content/html/dut/default.asp?catid=179&pageid=2144416649
Weliswaar geen bedrijf die aluminium wielen weer als nieuw maakt, maar wel een gedegen uitleg waarom ook gepoedercoate wielen weer gaan corroderen. Dit komt niet alleen van buitenaf, maar juist ook van binnenuit door de verontreinigen en het aluminium.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
jaco schreef:Misschien moet je het dan eerst opschuren, maar is dat wat je wilt als je er net een mooie (en stevige) poedercoating op hebt zitten?
Lijkt me inderdaad niet dat je dat wilt.
Bovendien kun je een poedercoatlaag niet ‘even opschuren’.
Het wordt dus één kleur voor altijd, of doorsparen en in twee kleuren laten poedercoaten.
(of zelf doen met ouderwetsch handwerk en spuitbussen)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Als je toch van plan ben ze te doen, moet je het ook goed doen. Dan kan je beter een jaar doordrijden en dan wel 2 kleuren laten doen. Achteraf ga je dat toch niet meer doen als je ze heb laten doen.
Persoonlijk zie ik het als een misser, omdat die soort velgen en veel minder uitzien als met die vlakken.
Ze missen dan gewoon “iets”. Ik hoop dat je na behandeling het gevoel krijgt van had ik het maar toch gedaan…...
ik wens je sterkte met het nemen van je beslissing.
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Ik ken het bedrijf niet en er staan wel heel erg veel HOOFDLETTERS in zijn advertentie. Maar blijkbaar heeft hij ook alu velgen voor de CX.
@Martinbap: Ze zullen vast wel een velg hebben die ook op de CX past, maar in dit draadje gaat het specifiek over de originele CX-velgen en hoe ze op te knappen.
Ik ben het met je eens, Arno. Zelf heb ik ook het motto: je doet het goed of je doet het niet.
Maar goed, als CXJ achter zijn keuze staat, wie zijn wij dan om dat te veroordelen?
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
uhu Jaco, dat begrijp ik, maar kwam hem toevallig tegen en wilde hem je niet onthouden.