3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
De DS23H Carbu van Traction7C: weer twee jaar vooruit met de dame.
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 20 mei 2012 12:38 PM
  [ # 31 ]

Sinds de aanschaf van mijn DS in mei vorig jaar had ik een kleine lekkage bij de HD regelaar die steeds groter werd. Als leek die inmiddels het hele forum gelezen heeft, was mijn conclusie dat het waarschijnlijk de treiterslang of de HD regelaar of een aansluiting daarvan was. Tegelijkertijd kwam ik er achter dat de koppelingsregelaar los zat en ook, ik dacht een beetje, lekte.

Na uitstekend advies van onder anderen Albert-Jan bij het clubmagazijn de treiterslang maar weer teruggelegd en een nieuwe koppelingsregelaar van Citrotech aangeschaft, want die lekte erg. En inderdaad, die was het helemaal en alleen.
Ik kreeg te horen dat ik vooral niet te veel aan de leidingen moest rommelen en de tapeinden eruit moest draaien zodat er niets zou gaan verbuigen en dat lukte prima.
De montage is inderdaad niet moeilijk, carburateur hoeft er ook inderdaad niet af, maar het is wel een heel gepiel om de moer en het plaatje er op te krijgen. Je handen zijn net te dik en ik geloof dat ik wel tien M7 moeren heb laten valen.
Alleen jammer dat de schroefdraad op de M7 tapeind dat door het uitlaatspruitstuk gaat, net iets korter was dan de schroefdraad op mijn origineel, zodat de moer er weer af moest en er een dikker vulplaatje onder moest.

Het resultaat is nu een volledig lekvrije DS. Vanmorgen lag er voor het eerst geen enkele druppel onder Very Happy Very Happy




Het eindresultaat:

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 23 mei 2012 09:20 PM
  [ # 32 ]

Ik heb aanslagrubbers achteren vernieuwd en vindt er vanmorgen eentje in de garage op de vloer. Blijkt het schoteltje, waarin het rubber geklemd zit, los te zitten. Weet iemand hoe dat schoteltje vastzit, ik zie dat ze ze bij Citroworld los verkopen, dus je moet ze op de een of andere manier vast kunnen zetten. Zitten die schoteltjes soms gelast?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43392
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2012 09:26 PM
  [ # 33 ]

ja, ze zijn gelast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 27 mei 2012 10:38 PM
  [ # 34 ]

Vanmorgen een grote plas onder het rechter voorspatbord.

Lekzak, dacht ik, dus spatbord eraf en
ja hoor, een groot gat in de lekzak. Opvallend dat dit kapotte exemplaar een stuk groter
is dan de nieuwe die ik heb.
Toch lijkt de oude ook een originele, want die is ook voorzien van het Citroen Logo en het nummer DS 434.86-2-3. Vreemd, want die oude lijkt ook dunner dan de nieuwe.

Ik had nog nooit een lekzak vervangen maar met de handleiding van de club is het inderdaad een fluitje van een cent. Voor het eerst mijn nieuwe wannabe Ligarexset van Ligum gebruikt en ik ben zeer te spreken over het resultaat. De oude lekzak zat met originele Ligarex vast, maar dat spul van Ligum doet er totaal niet voor onder: een zeer professioneel resultaat, al zeg ik het zelf.

Weet er iemand waarom die oude lekzak zo groot was? Is dat soms een hele oude of is die van een ander type DS?

Hier wat foto´s van de operatie:

Het gedemonteerde spatbord:

De oude lekzak:


zo groot was het gat in de bodem van de lekzak:


De oude, grote lekzak en de nieuwe veel kleinere lekzak naast elkaar


Het eindresultaat:

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2983
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 mei 2012 11:08 PM
  [ # 35 ]

Misschien dat de lek leiding verstopt is en dat hij zich daardoor heeft “opgeblazen”.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 27 mei 2012 11:17 PM
  [ # 36 ]

bedankt, oeps, dat heb ik niet gecontroleerd, moet ik de handel morgen weer loshalen, want dat lijkt me een plausibele verklaring…..

Kan ik die leiding gewoon doorprikken? Zou die verstopping dan bij het gaatje vooraan zitten? Of kan je hem doorblazen?

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2983
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 28 mei 2012 01:03 AM
  [ # 37 ]

Voorzichtig doorblazen.
Als de verstopping voorbij de aftakking naar de andere lekzakken zit, dan loop je het risico met doorblazen dat je die ook opblaast ( ik spreek uit ervaring)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 mei 2012 10:05 AM
  [ # 38 ]

Wellicht was de omtrek van de kapotte lekzak zó groot dat die klemde in het draagarmstel?
Dan frut de boel erg op bij uitzakken.

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43392
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2012 10:20 AM
  [ # 39 ]

Die lekzak is zo groot geworden omdat ie van inferieur imitatiemateriaal gemaakt is. Vervolgens komt ie, zoals Vlietmansje al schreef, klem te zitten en gaat ie stuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 28 mei 2012 06:47 PM
  [ # 40 ]

Vandaag het spatbord er weer afgehaald en de retourleiding vanaf de lekzak bekeken. Ik heb met een injectiespuit {zonder naald} LHM in de retourleiding gespoten en een paar keer opgehaald en weer teruggespoten. Zo´n spuit past precies op de retourleiding, het is exact dezelfde maat.Het borrelde mooi in het LHM-vat. Daarna nog even met de compressor zacht lucht erdoorheen geblazen en dat borrelde ook mooi in het vat. Dus de retourleiding is gewoon vrij.
Wat is sleutelen aan die dame toch leuk, zeker op zo´n mooie dag.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 03 juni 2012 09:38 PM
  [ # 41 ]

Vandaag na de kofferbakverkoop bij Huub in´t Zand wilde de DS niet starten op LPG, dus even op benzine gezet. Ook geen respons, wat aan de LPG draden gefrunnikt en ja hoor, starten en lopen.

Bij het benzinestation weer niet starten, dus naast LPG ook benzine getankt, want die bleek opeens ook op. En ik weet nu waarom. Toen ik getankt had, stroomde het namelijk opeens onder uit de benzinepomp.

Thuis benzinepomp verwijderd: de benzine stroomde uit de twee gaatjes die onder in de pomp zitten. Dus waarschijnlijk is het membraan kapot en is daarmee alle benzine verdwenen, dus was de tank helemaal leeg. Ik had gelukkig nog een identieke reservepomp liggen.  Deze gemonteerd en ze startte weer direct op benzine.

Bij mijn Traction heb ik de pomp vorig jaar gereviseerd met een revisiesetje. Weet iemand of die toevallig ook bestaan voor de DS? De pomp is van S.E.V. Marchal.

Ik zie op allerlei sites dat er wel een nieuw exemplaar te koop is van Valeo, maar ik wil uiteraard liever de oude reviseren.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
a3defries
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 31-10-2011

- ID/DS 2.1 Pallas Hydr
Gepost: 04 juni 2012 11:49 PM
  [ # 42 ]

Op de middelste foto van de vijf van Traction 7C staan de twee koppelingsregelaars.
De oude en de nieuwe zo te zien.

Als je naar de groene kijkt, zie je 3 schroeven (2 bovenaan en 1 onderaan) die de twee helften van de koppelingsregelaar verbinden.
Deze schroeven zaten/zitten bij mij los. Of trillen vrij makkelijk weer los.
De bovenste twee kan ik nog redelijk vast zetten.
De onderste niet.

Iemand een tip en idee hoe zoiets kan?
Of moet de regelaar even los?

Mijn dank
A3

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25697
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juni 2012 10:20 AM
  [ # 43 ]
traction7c schreef:

Vandaag na de kofferbakverkoop bij Huub in´t Zand wilde de DS niet starten op LPG, dus even op benzine gezet. Ook geen respons, wat aan de LPG draden gefrunnikt en ja hoor, starten en lopen.

Bij het benzinestation weer niet starten, dus naast LPG ook benzine getankt, want die bleek opeens ook op. En ik weet nu waarom. Toen ik getankt had, stroomde het namelijk opeens onder uit de benzinepomp.

Thuis benzinepomp verwijderd: de benzine stroomde uit de twee gaatjes die onder in de pomp zitten. Dus waarschijnlijk is het membraan kapot en is daarmee alle benzine verdwenen, dus was de tank helemaal leeg. Ik had gelukkig nog een identieke reservepomp liggen.  Deze gemonteerd en ze startte weer direct op benzine.

Bij mijn Traction heb ik de pomp vorig jaar gereviseerd met een revisiesetje. Weet iemand of die toevallig ook bestaan voor de DS? De pomp is van S.E.V. Marchal.

Ik zie op allerlei sites dat er wel een nieuw exemplaar te koop is van Valeo, maar ik wil uiteraard liever de oude reviseren.

Is er geen benzine in je carter gekomen? Oliepeil nog OK? Indien je peil is gestegen METEEN aftappen. olie drijft op benzine en benzine smeert erg slecht…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43392
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2012 10:26 AM
  [ # 44 ]
traction7c schreef:

Ik zie op allerlei sites dat er wel een nieuw exemplaar te koop is van Valeo, maar ik wil uiteraard liever de oude reviseren.

Waarom? Die nieuwe is veel beter…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 05 juni 2012 07:12 PM
  [ # 45 ]

tja, waarom…......., omdat een C6 waarschijnlijk ook veel beter dan een DS is en ik toch niet die onderdelen op de DS wil zetten…. Originaliteit bij een klassieker is ook wat waard, hoe achterhaald bepaalde technieken ook zijn. Voor de Traction bestaat er een perfect revisiesetje dat je met weinig handelingen kunt inbouwen. Ik heb nu een prima pomp en zou de oude graag reviseren voor het geval dat deze er ook mee ophoudt.

Ik heb overigens geen benzine in de olie voor zover ik kan nagaan. Het peil is prima. Ik ruik ook in de olie geen benzine,  de pomp lekte alleen door de twee gaten in het onderste gedeelte. En ik denk dat door de constructie met de metalen as (met een inkeping)en de voetpakking de kans op benzinelekkage in het carter erg klein is.

Dat lek in de pomp zou al een tijd geleden kunnen zijn ontstaan, toen is de benzine waarschijnlijk al uit de pomp gespoten, zonder dat ik dat gemerkt heb. Ik reed immers al een tijd met een lege tank, zo weet ik nu. Ik had drie dagen geleden benzine getankt -toen ze niet wilde starten op gas-  en merkte het dus toen pas. Eerder heb ik dat nooit gemerkt, omdat ik normaal gesproken op gas rijd.

Misschien is het zo dat een constant pompende pomp die zijn benzine niet kwijt kan omdat erna een elektrische afsluiter zit, te veel druk op het membraan geeft, waardoor dat gescheurd is. Ik ga de oude wel uit elkaar halen en zal wat foto´s maken.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook