3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
nieuw hier met cx turbodiesel 1986
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 september 2012 09:55 AM
  [ # 31 ]
daan schreef:
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Vergeet niet dat je dan ook een andere turbo erop moet zetten, want volgens mij kun je niet zo maar een intercooler tussen een turbo 1 turbo zetten.

Jawel hoor geen probleem,je moet wel alle slangen hebben van een turbo 2

Ik heb geen turbo, maar een gewone betrouwbare diesel, is het lastig om hier een turbo op te klussen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 14 september 2012 10:39 AM
  [ # 32 ]

Ik vraag me dan wel af waar je de slangen van de intercooler op de turbo en het inlaatspruitstuk aan laat sluiten? Een turbo 1 staat toch rechtstreeks in verbinding met het inlaatspruitstuk?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2012 10:52 AM
  [ # 33 ]

In post 24 geeft Daan al aan dat je wel het inlaatspruitstuk van een Turbo 2 moet monteren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 14 september 2012 01:47 PM
  [ # 34 ]

bedankt allen voor het meedenken ,word zo al heel verhaal he.
Maar ik heb het chassis nr bekeken en is met banb dus gewoon turbo 1 en zal er dus wel later onder gezet zijn.
ik heb de rest wel liggen op 1 slang na die van inlaat naar intercooler en kan hem dus vrij eenvoudig wel weer ombouwen omdat ik de turbo en spruitstuk ook heb.
eerst maar de kop er weer op ,pakking heb ik alleen ik heb hem bewust buiten uit elkaar gehaalt zodat ik de schuur vrij hebt mocht het toch tegen vallen met de kop er af .
ik hoop dat hij vanavond haast weer lopen kan.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2012 01:54 PM
  [ # 35 ]

Heb je al de benodigde gegevens, zoals aanhaalmomenten en klepspeling?

Kan je er wel aan helpen, maar pas vanavond in de thuissituatie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 september 2012 02:06 PM
  [ # 36 ]
mbender schreef:
daan schreef:
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Vergeet niet dat je dan ook een andere turbo erop moet zetten, want volgens mij kun je niet zo maar een intercooler tussen een turbo 1 turbo zetten.

Jawel hoor geen probleem,je moet wel alle slangen hebben van een turbo 2

Ik heb geen turbo, maar een gewone betrouwbare diesel, is het lastig om hier een turbo op te klussen?

Ja, want de turbodiesel motor is op nogal wat punten aangepast….
- zuigerbodemkoeling
- andere krukas
- andere lagers
- andere oliepomp

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2012 02:08 PM
  [ # 37 ]
mbender schreef:

[Ik heb geen turbo, maar een gewone betrouwbare diesel, is het lastig om hier een turbo op te klussen?

Een Turbo er in klussen kan wel!
Zie het verhaal van FvSM.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 14 september 2012 02:25 PM
  [ # 38 ]

ik heb de gegevens nog niet maar ik kijk wel hoe ver ik kom ongeveerr is ook wel makkelijk te weten dan kan de kop er op

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2012 02:34 PM
  [ # 39 ]

Aanhalen van de kopbouten moet in 3 of 4 stappen.
De 1ste keer op moment, de overige op hoekverdraaiing.
Voor de laatste stap eerst blok opwarmen en weer laten afkoelen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2012 07:09 PM
  [ # 40 ]

Zie de plaatjes.

Afbeelding Bijlagen
M25-648 aanhaalmomenten.jpgM25-648 klepspeling.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 14 september 2012 07:09 PM
  [ # 41 ]

hij loopt weer gelijk netjes en geen pluimpje rook en start natuurlijk nu ook goed.
Straks de radiateur er even aan en dan even blokje om om te kijken hoe het nu lijkt .
Het was eerst geen rijden ,heel erg trillen en voor geen meter lopen natuurlijk .
nou staks nog maar even een postje.
Bedankt Renee , nu kan ik het helemaal goed afwerken ,er zat een papiertje bij van de aanhaalmomenten bij de koppakking zag ik vanmiddag ,nu de kleppen nog wel even netjes stellen .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 14 september 2012 10:13 PM
  [ # 42 ]

nou vanavond even gereden met goedlopende motor , rijd natuurlijk heerlijk en temp zit rond de 83 gr dus ook goed .
al even 120 over beste drempels gereden en gaat dus goed.
motor vind ik wel redelijk hoorbaar ,dat moet beter kunnen maar ja voor weinig geld kun je ook niet alles verwachten ik vind hem verder al heel goed rijden
pook moet ook beter afgesteld worden ,zit te veel naar links ,zit ook ruimte op de ingaande as van het schakelen bovenop ,mar heeft de andere bak ook al dus dar moet ik nog naar kijken .

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2012 11:43 PM
  [ # 43 ]

Kleppen wel koud stellen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 14 september 2012 11:50 PM
  [ # 44 ]

ik weet de speling niet eens dat doe ik eerst op gevoel voordat hij nagetrokken is ,daarna wel even netjes met voelrmaten

Profiel  
 
Gepost: 15 september 2012 12:05 PM
  [ # 45 ]
zweefie schreef:

ik weet de speling niet eens dat doe ik eerst op gevoel voordat hij nagetrokken is

huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook