100 van de 207
« Eerste  < Vorige 98 99 100 101 102 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 november 2012 09:00 PM
  [ # 1486 ]

goede avond.

vandaag de rechter as erin gezet.
vanavond de linker

https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5814451485263306769?authkey=CPXWnLuTjIT3PA

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 november 2012 03:32 PM
  [ # 1487 ]

Goedemiddag.
Effe een vraag ,als mijn aandrijfassen van een breedspoor zijn .
Krijg ik ze dan helemaal niet tussen/in de bak en wielophanging ,of uit zich dat in muurvast ertussen zitten .
De lange aandrijfas zit er naar mijn mening goed in,lager en alles zit gewoon goed ook de uitsparingen voor net voor het differentieel zitten goed.
Maar vanmorgen de korte erin gedaan maar dan lijkt het of alles veel te strak zit ( lees muurvast).
Deze zit wel helemaal in het differentieel ,en ook in het wiellager.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 25 november 2012 03:54 PM
  [ # 1488 ]

Hoi Frank,

Lijkt mij dat die assen korter zijn. Maar is het dezelfde as of heb je een andere gekocht? Kijk anders even in het onderdelenboek of er niet twee types zijn.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 november 2012 03:57 PM
  [ # 1489 ]

Heb alles van Evan over genomen vijfbak met bijbehorende assen voor een smalspoor.
Dus ik snap het effe niet
Het zit naar mijn mening veel te strak in elkaar.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 november 2012 04:01 PM
  [ # 1490 ]

En er zijn vier types: smalspoor vierbak en vijfbak
                      Breedspoor vierbak en vijfbak.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 25 november 2012 04:04 PM
  [ # 1491 ]

Idd wel gek als het ook uit een smalspoor komt. Heb je de oude assen niet nog liggen? Wellicht dat je ze kunt vergelijken. Ik weet niet of ze heel anders zijn omdat ze bij een 5-bak horen, maar misschien verhelderd dat wel iets.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 november 2012 04:08 PM
  [ # 1492 ]

Maar moeten ze strak zitten of moet er in de lengte richting van de assen wat speling zitten?
Of ik heb zelf de verkeerde as/ assen naar het zolder geledd ,of er is bij Evan iets mis gegaan dat hij per ongeluk de verkeerde heeft mee gedaan.
Sta nu nog voor een raadsel

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2012 04:20 PM
  [ # 1493 ]
F.SvM schreef:

En er zijn vier types: smalspoor vierbak en vijfbak
                      Breedspoor vierbak en vijfbak.

VgF

Nog meer Wink

Automaat assen.
En dan nog 2 voor de 5 bak en automaat met ABS.

Voor de C-Matic weet ik niet of die anders zijn…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 november 2012 06:24 PM
  [ # 1494 ]

Probleem al opgelost.
Korte aandrijfas moest nog een stukje verder,had de krik eronder gezet om alles weer los te halen( onderste fusee )
En in 1 keer floep en hij schoot erin.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Gepost: 26 november 2012 01:09 AM
  [ # 1496 ]

Wel even goed opletten dat hij echt goed borgt. Soms wil de borgring weleens afbreken of niet goed erin klikken. Of helemaal ontbreken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2012 09:22 AM
  [ # 1497 ]

Veertje zat er mooi strak omheen.
En was naar mijn mening goed,en borgen heeft hij wel gedaan.
Maar als alles zo strak zit( je kunt alles wel soepel ronddraaien en bewegen) kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het nodig is om geborgd te worden.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 november 2012 09:59 AM
  [ # 1498 ]

Daar heb ik ook wel eens aan gedacht.
Maar volgens mensen hier schijnt dat toch niet goed te gaan.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 26 november 2012 11:04 AM
  [ # 1499 ]

Ja en weet je waarom?
Omdat als je een bocht neemt, de auto zich aan één kant ‘optilt’ waarbij die as er dus wel degelijk een stukje uit wringt als ze niet geborgd zou zitten!
Niet dat hij er werkelijk uit kan schieten (of misschien alleen als je dan ook nog in de hoogste stand zou rondrijden), maar de splines maken dan nog maar half contact met het differentieel en het geeft een Gchgchrrr geluid,

Kan dus ook voorkomen als het ringetje nog heel is bij montage, maar breekt als je de as erin ramt. Bijvoorbeeld door een braam in het differentieel.

Vandaar mijn tip…

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2012 11:13 AM
  [ # 1500 ]

Hier kom ik dus pas achter wanneer ik ermee ga rijden?
Of kan ik het nu controleren? Zonder alles weer los te halen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
100 van de 207
« Eerste  < Vorige 98 99 100 101 102 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook