Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Bijna een euro voor een rubbertje ?
Een heel zakje bedoel je.
Ga anders effe naar een DS garage hebben ze ook en ook goedkoper.
Serieus Frank?
Dan ben ik echt heel benieuwd waar jij die koopt, want zelfs bij Citroworld kosten ze € 59,- en dan moet je er al 100 ineens kopen!
Verder is het naar mijn mening echt onverstandig en verkeerde zuinigheid om de oude te hergebruiken, zéker nadat je ze er met een houtschroef hebt uitgepeuterd! Als hij daarna gaat lekken spuit alle LHM op straat en kun je daarna lekker alles weer loshalen en alsnog vervangen.
Do it once, do it right, is bij dit soort klussen mijn motto (voor wat het waard is).
Overigens haal ik ze er altijd uit met zulke dingetjes, dan kun je ook niets aan de binnendraad beschadigen met het schroefdraad van de houtschroef:

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D ![]()
Totaal aantal Berichten: 9382
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik koop ze hier om de hoek.
Bij Tone langelaar
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En daar één euro voor een heel zakje (van 10?)
Als dat zo is, ga ik voortaan daar winkelen! ![]()
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D ![]()
Totaal aantal Berichten: 9382
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik ben daar kind aan huis en haal er heel veel ,dus dan denk ik dat het een vrienden prijs is.
Dat is het voordeel van altijd bij de zelfde kopen.
Zal morgen eens vragen wat ze nu echt kosten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9382
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
atak schreef:Ik zoek me rot, hoe doe je dat “ëven”?
Welterusten, Ad
Neem aan dat je de wielen er achter af hebt?
Bol eraf,daarna veertje ( verbinding draagarm / veercilinder ) eruit ,slangklem los en je kunt hem er zo uit nemen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat lijken me handige haken leontien!
Zijn die van een tandarts? Moet ik de eerstvolgende keer maar even vragen aan de tandarts.
Ik weet niet precies wat ik voor rubbers betaald maar ik koop ze inderdaad in zakjes van tien.
En de prijs is zo dat ik er niet eens over nadenk om ze te hergebruiken.
Denk inderdaad een euro per tien ofzo
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik wil dolgraag jullie leverancier leren kennen, want zelfs ik betaal vele malen meer voor LHM-rubbers (met de groene streep erop).
Bij Chyparse betaal je € 62,50 per 100 en € 0,90 per stuk (4½ mm).
Zouden dat werkelijk dezelfde rubbertjes zijn??
@Erik: je kunt het aan de tandarts vragen, maar hobbywinkels verkopen dit soort setjes ook vaak.
Of hier: http://www.emeij.eu/categorie/5298/http://www.emeij.eu/
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D ![]()
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
atak schreef:Ik zoek me rot, hoe doe je dat “ëven”?
Welterusten, Ad
Leiding zou ik doorknippen, die vervang je toch, verder is het volgens mij niet heel veel werk en zou je zelf de bol er nog aan kunnen laten zitten. Slangklem los, borgveer eruit en retouren eraf. Volgens mij is dat het makkelijkste. Anders zit je in die wielkast te klooien om die nippel los te krijgen.
BTW: Als ik een leiding los heb gehad, doe ik er een likje kopervet op voordat ik ze aandraai. Ook de retourleidingen doe ik een likje vet aan. Alles blijft dan veel beter gangbaar voor als je het ooit weer eens los moet maken. Zeker die retourleiding op je lekzak (met het tuutje) blijf daardoor eenvoudiger demonteerbaar en dat scheelt op termijn weer een ingescheurde/lekkende lekzak.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
F.SvM schreef:atak schreef:Ik zoek me rot, hoe doe je dat “ëven”?
Welterusten, Ad
Neem aan dat je de wielen er achter af hebt?
Bol eraf,daarna veertje ( verbinding draagarm / veercilinder ) eruit ,slangklem los en je kunt hem er zo uit nemen.VgF
Hahah, had je reactie niet gezien. Dubbelpost…
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Ik maak heel wat slapende honden wakker merk ik
.
Ik ga alle rubbers vervangen jullie hebben gelijk waarom het risico nemen van weer los moeten halen.
Alle leidingen worden nu van dat andere materiaal dat niet corrodeert, met nieuwe wartels en rubbers.
Ik ga wel tegen jullie advies in want na eindeloos gepiel met tangen etc ga ik toch een moer erop lassen om die ene wartel los te krijgen. Als dat niet lukt dan moet ik toch alles demonteren en dat is moeilijk begrijp ik omdat de druk eraf is. Dus god zegene de greep ik post het morgen als het weer het toelaat om eraan te werken.
Ik ben wel begonnen met opbouwen en de remslangen voor zijn al vervangen dat geeft een goed gevoel, weer op te bouwen.
Ad
cx 22trs ‘85
Totaal aantal Berichten: 9382
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
We horen het graag,fijne avond.
En wat die rubbers betreft haal ze maar bij Erik 10 voor een euro
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoho ik zit niet in de rubber handel hoor.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9382
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maar ze zijn zo goedkoop bij / via jou ![]()
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Weinig gedaan vandaag maar wel een belangrijk iets; de wartel op de veerbuis.
Eerste moer erop gelast iets gedraaid en hij gaf mee. Ik blij draai door, Los, shit toch niet afgebroken boven de buis? Kijken nee had ik hem alleen aan het laatste stukje buis gelast.
Tweede moer, lassen en niet laten afkoelen maar direct draaien en
LOS
Wat ben ik blij zeg.
Nu zo snel mogelijk, maandag of dinsdag beginnen met de leidingen monteren ondanks het erg koude weer.
Ik hoop dat de merktekens nog goed werken als ik ze monteer anders moet ik nog eens wat vragen hier of iemand uit de buurt van Arnhem vragen met zijn CX te komen om alles goed te doen.
Ad
cx 22trs ‘85
Totaal aantal Berichten: 9382
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zo moeilijk is het niet hoor.
Als je de oude leidingen maar een beetje in tact laat ,en de nieuwe net zo buigt kan er eigenlijk weinig mis gaan.
Mooi dat het gelukt is
Ik heb respect voor de bikkels die met kou en rot weer op de grond liggen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

