Ad, als je met zo’n klusje geen multimeter hebt kom je er niet uit. Direct eentje kopen, daar heb je jaren plezier van.
Je kunt er van uit gaan dat de komende tijd wel vaker zich slechte contacten zullen openbaren. Bij een auto die een tijd gestaan heeft is dat volstrekt normaal.

Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012
- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Ik heb het probleem al zolang ik de cx heb maar dan aan de andere kant. Niks van gehoord trouwens bij de apk.
Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04
Het verbaast mij ook dat ze hem daar op afgekeurd hebben.














































Totaal aantal Berichten: 43452
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mij niet want het is gewoon een keuringspunt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo zie je maar weer. Het is voor een deel willekeur.














































Totaal aantal Berichten: 43452
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En dat is gelijk ook het grote minpunt van een systeem waarbij garages de apk mogen uitvoeren. Gewoon naar het Duitse systeem, veel eerlijker!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee hoor geen willekeur, kennelijk niet gezien.
Maar het is afkeur, zelfs als de kleuren links en rechts verschillen mag niet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Het is meestal een kwestie van slechte contacten. Ik zou voor de zekerheid nieuwe draden trekken naar de massa. Heb je de knipperlichten links en rechts ook al omgewisseld? Je bent er bijna, even doorzetten nog!
Deze opmerking zette me aan het denken en dus heb ik na eerst de aarde draden nagekeken en alle contact punten geschuurd te hebben, zonder resultaat, de fitting van rechts naar links geplaatst en verdomd links deed het slecht. De plus geeft het signaal niet goed door!!!!! Een koperdraad door het kleine gaatje geprutst en vastgezet onder het contact en YES er was licht.
Bedankt voor alle info en het meedenken en ik vraag voor mijn verjaardag een multimeter.
Fijn uiteinde, Ad
cx 22trs ‘85
Gefeliciteer Ad, de aanhouder wint!! Nu maar hopen dat je snel jarig bent.




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:Gefeliciteer Ad, de aanhouder wint!! Nu maar hopen dat je snel jarig bent.
Volgend jaar
Maar mooi dat het klaar is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
atak schreef:de fitting van rechts naar links geplaatst en verdomd links deed het slecht. De plus geeft het signaal niet goed door!!!!! Een koperdraad door het kleine gaatje geprutst en vastgezet onder het contact en YES
er was licht.
Goed gedaan, mooi dat het weer werkt!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Vandaag de kleppen gesteld en net als mijn R4 stonden de uitlaat kleppen veeeel te strak. Hoe kan dat toch, te lang niet gesteld of gewoon verkeerd gedaan.
Ik begon zelfs aan mezelf te twijfelen en heb de kleppen dus op twee manieren gesteld. Eerst de klep naast degene die max geopend is een voor een afgesteld en daarna cilinder voor cilinder op tuimelen gezet en alles gecheckt.
Het blok is wel lekker schoon dus er is voldoende olie ververst.
Morgen nieuw filter en kleppendeksel pakking halen en dan hoop ik 10-1-2013 EINDELIJK na 2,5 maand sleutelen mijn apk te hebben en dus te kunnen gaan rijden/zweven.
Ondertussen ben ik ook bezig met het hemeltje en de motorsteun links en de wielkap die erin hoort te zijn, ik verveel me dus niet.
Ad
cx 22trs ‘85














































Totaal aantal Berichten: 43452
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je weet dat de INlaat speling bij een cx diesel groter is dan de uitlaatspeling hé? Tamelijk afwijkend dus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eerlijk waar?
Ik dacht dat het een fout was in het boekje zoals ik ook al achter een fout kwam toen ik de leidingen aan het maken was. Maar zelfs de .20 kreeg ik niet tussen de uitlaat kleppen dus alles stond echt veel te strak.
Erg blij dat je dit even verteld, het zal wel komen omdat de tuimelaar langer is.
Morgen direct even herijken.
Ad
cx 22trs ‘85






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hahaha, zóveel (en zulke ernstige) fouten staan er ook niet in die boekjes hoor!
Edit: je vroeg hoe ze zo strak konden komen. Had je ze ooit al wel gesteld en bedoel je dat ze in korte tijd verlopen zijn? Dat is wel vreemd, tenzij de borgmoeren losgelopen zijn.
Of weet je niet wanneer ze gesteld zijn en vraag je je in het algemeen af waarom kleppen zo strak kunnen komen.
Kleppen worden doorgaans strakker doordat ze dieper in de zetel slijten. Dit kan komen door slijtage maar ook na bijvoorbeeld gebruik van een reinigingsmiddel, waardoor aanslag op de zetel ineens verdwijnt, waardoor die klep er verder inzakt.
Wij hadden thuis ooit een Granada waarbij ik elke 2 maanden kleppen moest stellen. Die koppen bleken totaal gaar (zachte zetels). Uiteindelijk andere op laten zetten met geharde zetels.
Zetels van de CX zijn overigens erg sterk, dus als het goed is, blijft de speling lang correct.
Ik stel persoonlijk CX-kleppen bij elke grote beurt = 20.000 km.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D