Ik wil het straks wel even voor je opmeten.
Zou het trouwens knap vinden als het je lukt die dingen werkend na te maken.
De eerste bestelling heb je bij deze van mij
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Nee, niet in die buurt hahaha dan maar €38 altijd goedkoper dan dat ze over je auto lopen oid.
Ad
cx 22trs ‘85






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
jantje1948 schreef:Staan de maten niet in het onderdelenboek?
Even gecheckt: er staat alleen “diameter 16mm”.
Maar Ad, hoezo 38 euro?
Je moet even Beau Wouda bellen (Très Beau) volgens mij verkoopt die ze voor rond de 20 euro hoor.
Of je last een metalen busje erop zoals Frank zegt, maar dan moet je die wel hebben. Of maken/draaien.
Het gekke is, dat ik in het onderdelenboek niets anders als het nylon busje tegenkom, zelfs in het boek over de oudste types (‘74 - ‘79).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Of je last een metalen busje erop zoals Frank zegt, maar dan moet je die wel hebben. Of maken/draaien.
Zijn gewoon verkrijgbaar,bij de metaal handel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Buiten diameter 19,75
Cylindrische hoogte 12,00
Borst diameter 25,00 met een maximale dikte van 5
Kogel diameter 15,90
Maten in mm.
Maar frank zijn idee is natuurlijk ook goed, ik vind dit alleen leuker als het lukt
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Een staaf nylon van 1 meter kost €15. Dus dat zijn de kosten niet voor een probeer ronde. Die sleuven die ik zie op de afbeelding van cx basis zijn natuurlijk nodig omdat hij erin geperst moet worden.
Ik heb nu de maten en wacht de bus zelf nog even af en zal dan eens een staaf nylon kopen van 25 mm en gaan experimenteren of het gaat.
Ad
cx 22trs ‘85
Erg cool als je dit lukt
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Is het niet verstandig om een goed origineel of een goede reproductie bij de hand te hebben voor de exacte uitvoering en afmetingen? Die passing moet heel precies zijn.
Het zou inderdaad cool zijn als het lukte!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik heb toevallig net een besteld, die zal deze week er wel zijn.
Die zal ik wel even exact opmeten.
De maten hierboven zijn van de kale strip waar dat cupje al uit is.
Edit:
Atak, kijk ook even bij het topic van arjans gti.
Kun je ook splitters maken of reviseren?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik ben vandaag begonnen met de motorsteun bij de koppeling en dat scheelde wel 1 cm wat het blok nu hoger ligt.
Toen door met de hemel, wat een zooitje hebben ze er van gemaakt. Kijk maar naar de foto’s. De gesmolten draad komt vast en zeker van een grote plus ergens onder het dashbord maar hoe kom ik daar?
Ik denk dat ik alles maar aflus en een zaklamp in de auto leg want hier kom ik echt niet uit, allemaal losse stekkers en afgeplakte multistekkers. dan weer drie bruine open en bloot ik snap er niets van.
cx 22trs ‘85


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wow Wat hebben ze hier nou eigenlijk geprobeerd?
De plafoniere kan altijd aan, ook als het contact uit is. Daar is dus altijd een plus aanwezig, dat hoort zo. Maar wat dit verder te betekenen heeft ...
Ook heb ik even gekeken naar de middenconsole bij de handrem. Ook zo’n chaos, een kroonsteen blok met 2 groene en 2 bruine draden en veel rood zwarte die ongetwijfeld voor de speakers zijn. Ook is de sigaretten aansteker niet aangesloten en ligt ook daar van allerlei stekkers los te liggen.
Tja dit vergt een lange adem denk ik zo.
Ad
cx 22trs ‘85
jij hebt geloof ik wel geluk gehad dat niet alles afgefikt is.
op zich is er wel uit te komen hoor, alle stekkers hebben een kleur.
maar je moet dan wel een ander stuk draadboom hebben natuurlijk.
ik zou het wel weer maken.
oplossingen als een zaklamp zijn het begin van het einde van een cx.
het volgende wat stuk gaat “repareer” je dan misschien ook zo.
en op een zeker moment hangt de auto in elkaar van dit soort oplossingen.
ik spreek uit eigen ervaring.
gewoon alles goed repareren is de enige methode.
p.s. ga je nog aan de gang met die busjes?
dan zal ik nog even een tekening maken.
ze kosten overigen “slechts” 20 euro.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen en zojuist opgemeten. Ik ga aankomende week die staaf kopen en een persoon contacteren die les geeft in draaien en dan eens aan de gang gaan. Ik houd je op de hoogte.
Groet, Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Wow
Wat hebben ze hier nou eigenlijk geprobeerd?
De plafoniere kan altijd aan, ook als het contact uit is. Daar is dus altijd een plus aanwezig, dat hoort zo. Maar wat dit verder te betekenen heeft ...
Let wel ze hebben hier een serie twee dashboard in een serie 1 gezet.
Wat natuurlijk ook niet met de draden overeen komt
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.