atak schreef:Het is zeer waarschijnlijk dat ik zeer veel belasting moet gaan betalen in het nieuwe jaar en zoals elke nederlander houd ik daar niet van. Dus de diesel gaat in de opslag totdat er weer een andere wind waait in oldtimer land.
Dus nu uitkijken naar een een benzine cx want ik ben toch wel verlieft geworden op deze franse dame .Laatst naar frankrijk geweest en heerlijk gereden met 130 over de snelweg en veel comfort.
Welk benzine model is goed te onderhouden en heeft de minste problemen? Het gaat erom dat ik een auto heb die ik kan gebruiken als reis auto en in de winter als het met de motor niet gaat. Een athena of een leader lijkt me wel wat.
Bedankt, Ad
Mijn cx20re staat te koop iets voor jouw?
mvg, joost
Ik wacht eerst de wet af, hoorde nu weer het verhaal dat ze de wegenbelasting van de diesel willen verlagen naar benzine niveau maar dan de diesel net zo duur willen maken als de benzine net als in Duitsland.
Maar wat is die cx eigenlijk een heerlijke auto. Die van mij ziet er niet uit van binnen maar motorisch is hij perfect en op een avond als vandaag dat ik terug rijd van Utrecht naar Arnhem is het toch heerlijk rijden met 130-140 en voel ik me de koning te rijk.
Ik hoop dat de wet nog wordt terug gedraaid en anders moet ik toch maar op zoek naar een andere cx. Past een benzine blok er probleemloos in?
Ad
cx 22trs ‘85
UIt mijn cx druipt nu het groene levensvocht. Kan het dat het retour systeem te veel druk krijgt waardoor de retour leidingen gaan lekken? dat gebeurt er namelijk en allemaal in de buurt van de remmen en hoofdrem cilinder.
bedankt, Ad.
Na veel gelezen te hebben ga ik op zoek naar een 2.0 of 2.2 tre of re. Daar zit een citroen motor in die betrouwbaar is als ik het goed lees. Mijn oude diesel ga ik dan als onderdelen auto gebruiken.
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee dat lijkt me niet,maar door de retour leidingen gaat best veel LHM .
Niet de octopus lek?
Die zit daar ook in de buurt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat klopt, heb ik naar gekeken en daar was eerst een slang vanaf gesprongen, De meest rechtse, maar die is nu droog. Daaronder zit de remverdeler en daar zit bovenop een retourslang als ik het goed heb, die lekt veel volgens mij en ook aan de andere zijde boven de hoogte verstel unit lekt een retour slang. vreemd niet?
Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Blaas ze even een keer door met perslucht,kan best zijn dat ze verstopt zitten.
En er gaat normaal best veel door de retour.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hartelijk dank F. voor de optie. Uitgevoerd en jawel geen probleem meer. Nu had mijn vrouw gister avond de cx mee en kan amper meer terug komen. Hij loopt nog maar op 3 (of 2 ) cilinders. De verstuivers neem ik aan, maar omdat het toch een miskoop, en nu dus oefen cx is, wil ik er niet te veel geld meer aan uitgeven. Wel eens gelezen dat zo.n flesje met cleaner gewoon puur laten opzuigen wel eens helpt. Meer suggesties?
Bedankt, Ad.
cx 22trs ‘85
Waarom denk je aan verstuivers? Even testen kan natuurlijk geen kwaad.
Spul van forte werkt, maar de rest van de wonderdrankjes geloof ik niet in.
Is trouwens eerder voor de pomp dan voor verstuivers.
Is het in eens ontstaan of liep hij al langer slecht?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Hij heeft wel eens dat je veel meer gas moet geven voor de zelfde snelheid hetgeen weer vanzelf overging. Dit is een keer of twee gebeurt. Als de pomp kapot is dan is hij helemaal afgeschreven natuurlijk.
Groet, Ad
cx 22trs ‘85
Ik zou eerst eens een nieuw filter monteren, en kijken hoe het luchtfilter eruit ziet.
Vervolgens verstuivers even testen.
Dan kleppen stellen en compressie meten.
Een beetje forte kan ook nooit kwaad.
Dat je geen pomp laat reviseren geloof ik, maar een gebruikte lukt toch nog wel.?
Edit: O ja en natuurlijk moeit je zeker weten dat er geen luch lekt.
Bijv deksel van de pomp.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Alles gedaan wat jullie voorstelden en warempel zij rijdt weer als een grande dame. Helaas gaat het mes erin na 31-12 en mijn vraag is welke onderdelen zijn het waard om te bewaren? Ik haal zo wie zo alle leidingen eronderuit die ik net vervangen heb maar wat nog meer? de bollen, velgen, stoelen zijn vip dus ook eruit maar dan wat kan ik nog meer her gebruiken als ik een benzine cx koop?
Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het ligt er helemaal wat je weer koopt.
Ik zou nog even wachten,het voorstel is nog niet door de eerste kamer goed gekeurd.
Dus het kan best zijn,dat je nog een jaar door kunt dieselen zonder belasting te betalen.
Maar wat je allemaal weer kunt gebruiken?
Portieren,achterklep,motorkap enz enz.
Draagarmen ,achter draagarmen veerpoten ,achterlichten koplampen,knipperlichten,accu,radiator koelfans ,dynamo enz enz enz.
Tot aan het stuurhuis aan toe.
Maar ik weet niet hoe snel je een andere cx koopt.
Anders deze even aan houden( schorsen).
En zo gauw je wat weer hebt,kunnen we je precies vertellen wat je kunt gebruiken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als je de ruimte hebt zou ik hem als in eigen beheer gesloopt opgeven bij de rdw, en gewoon laten staan.
Voordeel is dan dat het heel makkelijk zoeken is als je wat nodig bent
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik ga a.s. zondag kijken naar een 2.2 trs uit 1985. Als je eenmaal een ds of cx hebt gereden wil je niet meer anders. Kan ik alle onderdelen van de remmen en hd leidingen overzetten? Die zijn net nieuw van de opgegeven dieselturbo uit ‘84.
Ook de voortrein is die hetzelfde mocht dit nodig zijn later?
Ad
cx 22trs ‘85














































Totaal aantal Berichten: 43451
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat past!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste