16 van de 34
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 april 2013 10:38 PM
  [ # 226 ]

Aha, dat verklaart iets (ik snapte de schakelaars rond de pook ook al niet). Maar niet waarom ‘t zo’n zootje is.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 april 2013 10:42 PM
  [ # 227 ]

Als ik jouw was zou ik het hele zooitje eruit halen inclusief dashbord en alles in orde maken of alles origineel serie 1 maken.

want anders fikt ie gegarandeerd een keer af met dit knip en plak werk.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 21 april 2013 11:12 PM
  [ # 228 ]
break23m schreef:

Wow Shocked Wat hebben ze hier nou eigenlijk geprobeerd?

Ze hebben geprobeerd die auto in de hens te zetten. Gelukkig is dat mislukt (zo klungelig waren ze dan óók wel weer)  Laughing

Kijk even heel goed na of er geen losse + draad bungelt Ad!!! Goed afdoppen die draden! Hier kom je inderdaad niet meer 1-2-3 uit omdat weer zoals origineel te krijgen. Tenzij je een zelfde wagen ernaast zet misschien om af te kijken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 23 april 2013 11:20 PM
  [ # 229 ]

Ik kan weer schakelen. De nylon bus paste niet. Overal staat: in de bankschroef in de cilinder persen. Nu dat lukt nooit bij de van mij. Dus alles naar Verhoeven in Duiven om hem het te laten doen. Ook die zegt, past nooit, ik zou eraan moeten slijpen om hem passend te krijgen.

Ik balen want we gaan dit weekend naar een wijnbeurs in Frankrijk. Dus met behulp van de foto’s van La Leo eens goed gekeken en toen zag ik hoe het zat. Eronder en alles gedemonteerd, ja het kan dus zonder brug en toen dat gezeik met die nylon bus.

Gelukkig heb ik de voorbeeld foto’s van een te lassen bus. Die had ik dus niet en heb een strip 1 mm plaat in de cilinder gelast. even met een vijl en de kogel paste. Toen een kapje erop gelast en daarna een veerring vast gelast als opsluit ring. Schroefas vet erin en monteren die hap. Is niet zo makkelijk als het er staat maar het lukte.

Proefgereden en ze schakelt beter dan voorheen.

Vrijdag naar Selcin voor de wijnbeurs. http://www.vins-de-terroir.com/

Aux revoir, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 april 2013 11:37 PM
  [ # 230 ]

Mooi dat het klaar is very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 24 april 2013 01:52 AM
  [ # 231 ]

Maar heb je nu die nylon bus erin of uiteindelijk dat gelaste metalen ding….?  huh

Het moet in de bankschroef, maar je moet wel het hele ding demonteren, maar dat stond hier toch wel al beschreven?

Nouja, het is blijkbaar gelukt en daar gaat het om!!


P.s. En tuurlijk kan het zonder brug, alles kan feitelijk zonder brug, maar alleen is het dan nóg k*tter dan het al is.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 24 april 2013 08:07 AM
  [ # 232 ]

De nylon bus ging er echt niet in, dus mijn las kunsten hebben het opgelost.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 05 mei 2013 10:48 PM
  [ # 233 ]

Het is zeer waarschijnlijk dat ik zeer veel belasting moet gaan betalen in het nieuwe jaar en zoals elke nederlander houd ik daar niet van. Dus de diesel gaat in de opslag totdat er weer een andere wind waait in oldtimer land.
Dus nu uitkijken naar een een benzine cx want ik ben toch wel verlieft geworden op deze franse dame .

Laatst naar frankrijk geweest en heerlijk gereden met 130 over de snelweg en veel comfort.

Welk benzine model is goed te onderhouden en heeft de minste problemen? Het gaat erom dat ik een auto heb die ik kan gebruiken als reis auto en in de winter als het met de motor niet gaat. Een athena of een leader lijkt me wel wat.

Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10628
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2013 12:06 AM
  [ # 234 ]

Leader? Ik ken alleen bx-leader.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 mei 2013 12:09 AM
  [ # 235 ]

CX bestaat ook in leader zowel serie1 als 2, beide douvrin motor en dus eenvoudige techniek waar weinig spectaculairs aan defect gaat.

Buiten het feit dat ze natuurlijk na 25 jaar wel ergens olie lekken etc.

opvallend is natuurlijk de stoelbekleding en de stickers en volgens mij was er ook nog een Visa uitvoering van allemaal rond de zelfde periode midden jaren 80

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10628
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2013 12:18 AM
  [ # 236 ]

Nooit te oud om te leren dus.  Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 17 mei 2013 10:24 PM
  [ # 237 ]

Bij remmen en door de bocht gaan gloeien de waarschuwings-lichten van de hydroliek soms aan. Een kwestie van veerbollen vernieuwen? Hij is al na 10 min helemaal door zijn veren gezakt dus best zijn ze niet.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25734
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2013 10:30 PM
  [ # 238 ]

De hoofdbol en rem accu verdenken. Als de goed zijn, stuurhuis. Daarna hoogteregelaars, en dan pas veerbollen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 mei 2013 10:35 PM
  [ # 239 ]

Zit er genoeg LHM in het vat ? moet tussen de streepjes staan in de hoogste stand en anders de rest nakijken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 21 juni 2013 07:39 PM
  [ # 240 ]

De voorraad bol is vervangen en geen verschil, toen ik daarmee proef reed hoorde ik bij het uitzetten een fluitend geluid aan de bestuurders zijde bij de remverdeler in de buurt.Dit geluid is zoals je hoort als er ergens drukverlies is langs een afsluiter of zo. Kan het die remverdeler zijn of moet ik ergens anders naar kijken.

Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
 
16 van de 34
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook