





























Totaal aantal Berichten: 11883
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Maar een écht originele SM met ongewijzigde motor wil je niet hebben. Behalve om in de hoek van de kamer neer te zetten misschien.
Op zich wel een goed systeem; het laat ruimte om een auto gebruiksgeschikt te houden.
Overigens nog even een gedachte over ‘origineel’: http://en.wikipedia.org/wiki/Ship_of_Theseus
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
tja hier gaan we niet uitkomen ben ik bang.
in de scheepvaart wordt vaak de 2/3 regel aangehouden.
als minder dan 2/3 origineel blijft heb je het over nieuwbouw (en dus bijbehorende regelgeving), anders over restauratie.
voor mij persoonlijk mag er best wat bij gefantaseerd worden bij een auto restauratie, maar dan wel onzichtbaar en terug te draaien.
ook verbeteringen mogen wat mij betreft wel, denk aan cunifer ipv staal voor de leidingen.
of leer in een auto die met stof geleverd is.
kleur vind ik eigenlijk wel op het randje, maar daar is kennelijk ook lang niet iedereen het over eens
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind modificaties prima, zolang ze maar origineel ogen of onzichtbaar zijn. Een omgebouwde dynamo bv is onzichtbaar, wat er in zit ziet niemand. Zelfde geldt voor een elektronische ontsteking of grotere radiateur. Als ik de kap van een auto open doe vind ik dat het er min of meer uit moet zien “als vroeger”...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even tussendoor, bij onze oosterburen, val je daar door de mand als je er een later ingebouwd motormanagement in heb zitten?
Als je dat netjes doet bij een SM injectie moet je zo’n auto toch wel goed kennen om zoiets te kunnen zien.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik las daar iets over in een Duits blad: Ja, daar val je mee door de mand. Ten eerste krijg je geen H plaat en als je die H plaat hebt val je door de mand bij de keuring….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Penny Lane schreef:Maar Frank, bouw je die auto voor jezelf of voor de handel? Want ik denk dat je zelf ook wel door hebt dat dit allang niet meer rendeert in de handel…
Derk
Bij mij is alles te koop.
Dus ook deze prestige als ze klaar is.
Qua uren zal het niet rendabel zijn,maar als ik alleen materiaal en het spuiten ga tellen krijg ik dat er denk ik wel dubbel uit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja, die H-plaat is nou echt bedoeld voor mensen die ‘rollend industrieel erfgoed’ op de weg houden. Dan moet ‘t ook historisch correct zijn. Voordeel van de H-plaat is dan weer dan je ook in milieuzones mag komen.
Of topic: In Duitsland bestaat de mogelijkheid om een oude of wat minder oude auto van een katalysator te voorzien zodat je met je droomauto daadwerkelijk kunt blijven rijden, ook in steden die alleen schone auto’s toestaan. De maatregelen in Nederlandse steden kijken alleen naar de leeftijd van de auto - blijf ik idioot vinden. En back on topic again.
Enne - ik hoop toch dat F.SvM een tijdje zelf trots gaat genieten van deze prestige.
ik zou zeggen : weg met dat wrak.
‘t ding is nie eens origineel
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Interesse?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
neu, geen ruimte.
en bovendien: ik heb al slopers genoeg
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond.
en de rest van de foto’s
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5978100391169087729
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Klasse, kom binnenkort weer kijken.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het blijft apart.
De prestige was overal verrot,maar de daknaden zijn perfect.
Het blijft apart,
Vanavond of morgen weer meer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Jij hoeft je ook echt niet te vervelen Frank !
overal waar jij je tanden in zet kom je krokante roest tegen. .... oef…... en ook petje af voor wat je er mee doet !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goedemiddag.
ben vandaag begonnen om het vertinnen van de lasnaden onder de knie te krijgen.
Ik had hier al veel over gelezen,maar nog nooit zelf gedaan bij een auto.
[ik ben wel bekent met lood koper en zink solderen,ben 12 jaar loodgieter geweest in de restauratie]
dus om er bij een lasnaad in het plaarwerk zeker van te zijn dat deze 100% dicht is,is vertinnen de beste oplossing.
en voor eventuele oneffenheden ook,dit scheeld in de plamuur en hoe minder plamuur hoe beter.
de rest van de foto’s
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5978402483470986337
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.