Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Met een andere satelliet werkt de verlichting wel.
My other car is a broomstick.

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Vandaag weer een poging gedaan tot reparatie van de schakelaar en het is gelukt! De beschuitbus werkt weer zoals het hoort. Er was een contact van de draaischakelaar die net geen contact maakt. Beetje verbogen en klaar . Ook een set stoelhoezen gekocht, zwart met lelijke blauwe strepen. Helaas geen pied des poules te krijgen als hoes. Die was het enige wat een beetje fatsoenlijk is. Nu nog de carb schoonmaken en de ontsteking afstellen, nieuwe bandjes eronder en 2 dezelfde achterlicht units. Dan ben ik helemaal blij.

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik had een lekke band en wilde die laten repareren bij de bandenboer. Nu zit er een binnenband in de buitenband, een nieuwe binnenband had niet zo veel nut zei de meneer omdat de buitenbanden tubeless zijn niet geschikt voor binnenbanden dus. Nu is uit nood de buitenband zonder binnenband gemonteerd op de velg. het kan wel maar ik moet niet te hard door een bocht gaan anders bestaat de kans dat ie leeg loopt omdat de velg niet tubeless geschikt is. Welke banden kan ik het beste monteren of is het mogelijk om de velgen tubeless te laten maken door een nieuwe velgrand te laten lassen op het hart van de velg. Of bestaan er gewoon visa tubeless velgen?

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Welk type heb je liggen dan?
Klopt hoor, mijn Visa heeft ook binnenbanden.
Als ze lek zijn plakt de bandenboer ze net als een fietsband, en propt vervolgens de binnenband er gewoon weer in.

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb nu 4 Tubeless velgen liggen. Die ga ik opknappen in de originele kleur en dan met nieuwe goede bandjes er om

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Iemand een idee of de aandrijfashoezen zelf te vervangen zijn? Ik kan er niks over vinden…

Totaal aantal Berichten: 842
- Dyane 6 Commerciale
Binnenband kan prima. Ik heb een velg waarvan het gaatje van het ventiel wat ruim geworden is, en dat is ook opgelost middels een binnenband. En ja, dat is ook een tubeless velg. Echter mag het alleen bij banden met 80/90 hoogte, anders kan hij hem eraf duwen.

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ok, maar bij mij is het andersom. Mijn velgen zijn niet-tubeless, inmiddels wel andere, tubeless, velgen gekocht die ik nog moet opknappen.
aanrdijfhoezen vervangen is een lasting karwijtje wil je het goed doen
er word wel is een plopper gebruik
dat is een lange koon waar de nieuwe hoes overheen getrokken kan worden
de hoes rekt dan op zodat I over de homokineet heen gaat
maar dat is wel met ricico,s de nieuwe hoes kan scheuren
en het is zwaar werk
beter is om de as te demonteren
als je eenmaal weet hoe dan is dat een stuk minder lasting dan veel mensen denken

Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik doe dat met een afgezaagde Coca Cola fles. en veel vet er op.
Dat gaat prima. En in 1 een beweging er omheen trekken.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat een goede tip Kees! Mij is altijd verteld dat je de binnenste hoes niet kunt vervangen… (die op die aluminium “klos” die in de bak schuift)
Nog wel 1 tip van de leek, gelijk de aandrijfaskeerringen -laten- vervangen…..
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
dat komt omdat die niet los verkocht worden wat je niet los kunt kopen kun je ook niet vervangen
on dat geval kun je beter zoeken naar een nieuwe as
ze zijn er al nieuw vanaf ongeveer 80 euro