Jeetje dat is snel, en de morrielles overzetten, dat vind ik namelijk erg mooi staan, is dat te doen? Anders zoek ik nog even op het forum.
Ad
cx 22trs ‘85
Vandaag wezen kijken en gekocht een 2.2 trs uit 1985. In een soort bruine kleur, ik post nog wel een paar foto’s. Er zit wel wat werk aan maar is goed te doen en erg netjes onderhouden. De vorige eigenaar heeft hem 22 jaar gehad en verzorgd. Veel onderdelen erbij gekregen waaronder een distributie riem die ik morgen ga vervangen. Ook moet ik de rechter remleiding vernieuwen die is nu afgedopt.
Een vraag, mag een 22trs ook op 95 oct.? of moet er 98 in ik kon het niet vinden via de zoek functie.
Is er iemand die de synchromesch ringen wel eens heeft vernieuwd met het blok in de auto? Van 1 naar 2 terug gaat niet meer.
Bedankt, Ad
cx 22trs ‘85

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Kan gewoon 95 tanken
Welke kleur is dit?
Hij is goed onderhouden maar toch vond ik achter een klein gaatje een groter gat hahaha. Ik heb al goed kunnen oefenen op een renault 4 dus dit is geen probleem.
Vandaag de distributie riem vervangen en kleppen gesteld. Ik kreeg de krukas poelie niet los dus heb hem er maar onderdoor geschoven, werkt ook. De oude was zo versleten dat hij niet meer strakker kon en ik hem er toch zo af kon schuiven. De veer die de spanrol moet aandrukken zat totaal vast en kon ik niet gangbaar maken dus heb ik de schroevendraaier techniek gebruikt.
Ad
cx 22trs ‘85

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Waarom heeft de vorige eigenaar die stootstrip op het voorscherm geplaatst?

Totaal aantal Berichten: 9371
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er op het oog wel aardig uit.
Hopelijk blijft het bij dat ene gaatje.
Veel zweef plezier.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
atak schreef:Welke kleur is dit?
Beige Sphinx
TRSarno schreef:Waarom
heeft de vorige eigenaar die stootstrip op het voorscherm geplaatst?
Om ‘t maar niet over die wieldoppen te hebben
Maar verder: leuk!
Je hebt gelijk over die stootstrip, was me niet opgevallen maar na een foto vann jou trs te hebben bekeken klopt dit, staat niet vreemd of zo.
Ik wil mijn tessier velgen eronder zetten maar eerst de belangrijkste dingen.
Ad
cx 22trs ‘85
Er is veel weggerot en geplamuurd.
Halverwege een afsteuning gemaakt om de ruimte af te sluiten.
eindresultaat.
Morgen de remleidingen.
Oja, wat brand zo’n auto snel. Een paar keer flink geschrokken omdat ik eroverheen keek en er al flinke vlammen te zien waren. Vooral als je door de plaat heen bakt omdat hij toch te dun bleek.
cx 22trs ‘85
In mijn r 4 heb ik deze ontsteking gemaakt. Heeft iemand dit wel eens in een cx geplaatst?
http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html
cx 22trs ‘85
De remleiding achter zit er ook onder rechts. Ontluchten zat even tegen maar als je nou gewoon doet wat er in het reparatie handboek staat dan lukt dat beter dan zelf maar wat proberen stom stom stom.
Nu nog de bak reviseren. Behalve de synchromesh ringen wat is slim/handig om direct te vervangen? en kopen bij cx basis of is er in nederland ook een adres. Ik heb al flink gezocht maar niets gevonden.
Ad
cx 22trs ‘85

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Als het goed is, is de ontsteking van jouw CX al contactpuntloos. Zit gewoon een Hall-gever met een module op. De vroege 2.0 liter Athena’s en Reflexen hadden wel puntjes, die bouw ik altijd om naar de elektronische variant van jouw auto.
Velleman kitje voegt dus niets toe in deze!
En dan nog even een tip, als je de hele mikmak er toch uit moet gooien om de bak en koppeling te kunnen doen, dan zou ik meteen eens goed kijken hoe erg de motor zweet. Douvrin motoren kunnen namelijk erg lekken/zweten. Ik zou er dus meteen een nieuw pakkingset instoppen en alle keerringen vervangen.
Meestal is dat geen overbodige luxe. Vergeet ook het toplagertje niet!
Veel sleutelplezier!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Totaal aantal Berichten: 9371
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Of een andere bak zoeken,is denk ik nog goedkoper ook.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Koppeling is 30.000 km nieuw, bak lekt wel maar me is verteld dat als ik een voor een de bouten eruit haal, schoonmaak en met vloeibare pakking terug plaats het lekken veel minder wordt. De revisie van de versnellingsbak doe ik met de motor in de auto.
Ad
cx 22trs ‘85

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik snap niet helemaal hoe je dat aan gaat pakken? Welke bouten zouden dan lekken?
Ik heb het meer over het motorblok wat altijd lekt. Bijvoorbeeld het carter, die kurkpakking is na 30 jaar wel op z’n eind.
En een bak reviseren met de motor erin?
Om de bak eruit te halen MOET je de motor en bak er samen uithalen.
Volgens mij kun je alleen de 5e versnelling vervangen als de bak ingebouwd zit…..
Als ik het zou moeten doen: Motor en bak eruit, en dan gewoon een andere bak erin hangen. Die bakken hebben echt niet de neiging om vaak stuk te gaan. Vind het ook vreemd dat jouw synchromesh eruit ligt, waarschijnlijk kon de vorige eigenaar niet schakelen of heeft ie te lang met een slechte koppeling rondgereden!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?