



























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
atak schreef:. Ik zet hem nu in zijn hoogste stand en laat dan de lucht ontsnappen en dan weer naar normaal en weer omhoog en weer ontluchtingsnippel open, dit met motor die niet meer loopt.
Ad
Hoe doe je dat zonder dat de motor loopt?
Omlaag snap ik ,maar omhoog?
Net wat Erik zegt,je hoeft alleen de remmen maar te ontluchten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dus het feit dat er lucht achter de bout vandaan komt heeft niets te doen met ontluchten? Waar komt de lucht dan vandaan? Hij doet alles goed alleen merkte ik dat er lucht ontsnapt toen ik de remleiding vernieuwde en dat had ik nog nooit gehoord vandaar.
Ad
cx 22trs ‘85
Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt.
Als je die bout losdraait hoor je wel geluid, maar dat is normaal geen lucht.
Tenzij de pomp lucht zuigt.
Dat je lucht in je remleiding hebt als je daar een nieuwe opzet snap ik, maar dat bedoel je toch niet?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Als je die bout losdraait hoor je wel geluid, maar dat is normaal geen lucht
Precies, dat dacht ik ook maar er blijft lucht uit komen. ook zojuist nog. De remmen werken perfect.
Ad
cx 22trs ‘85
Even voor het beeld: je hebt het over dat er lucht uit komt.
Draai je dat ding er helemaal uit dan? Normaal komt daar niet lucht uit.
Je hoort het wel sissen.
Als je die bout eruit draait zit er een kogeltje onder.
Met de bout druk je het kogeltje op de zitting die dan een by pass afsluit.
Als daar echt lucht uitkomt, moet het er ook ergens in komen.
Dan zou ik de zuigslang verdenken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Nee, je draait het boutje iets los en dan ontsnapt er lucht tot een tikje, dat zal het kogeltje zijn en dan draai ik hem weer dicht. Toch helpt het wel iets want voor ik begon te ontluchten zakte de achterkant zeer snel in, nu blijft hij veel langer hoog.
Wat is de zuigslang en waar zit die?
Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Tussen LHM-voorraadvat en pomp.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Volgens mij is hij goed maar ik ga de 18de naar Leerdam en dan zal ik het nog eens vragen.
Ad
cx 22trs ‘85
Enig idee hoe zwaar het blok is van een trs? Ik heb een elektrische takel aan een balk die 250 kg mag hebben.
Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je er twee nodig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zo das nog best zwaar. Alhoewel ik heb een DAF YA126 gehad daar zat een herkules 4,8 l zijklepper in die 1500 kg woog.
Ad
cx 22trs ‘85
wat mag 250 kg hebben? de balk of de takel?
balk kun je misschien nog verstevigen.
(hand)takeltje kun je wel ergens regelen toch?
ik vraag me trouwens wel ernstig af of een takel wel handig is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon een verrijdbare motortakel met een evenaar gebruiken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:
ik vraag me trouwens wel ernstig af of een takel wel handig is.
Je moet wel ruimte hebben om de auto nadien weg kunnen drukken anders is het inderdaad onhandig.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ja dat, maar hij rolt dan niet meer zelf.
je moet dus iets met wielen maken.
plus dat de kap weg moet, en het blok niet recht naar boven kan.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v