



































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als het al mogelijk is om het aantal zitplaatsen te laten wijzigen, is dat ook een heel gedoe. Daar breaks een heupgordel in het midden hadden, moet het mogelijk zijn om deze ook in Prestiges te monteren. Dus ga ik op zeer korte termijn (morgen!) zoeken naar een heupgordel en de auto voor herkeuring aanbieden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als die Break-gordel past, Is dat eigenlijk wel een goed idee.




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ja, hè!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

























Totaal aantal Berichten: 6189
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
In mijn berline zitten er wel drie, nog originele ook. Maar dat kan best eens te maken hebben met het feit dat de auto in ‘83 in Zweden is geleverd.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En is de middelste dan een ouderwetse niet-oprollende heupgordel? Foto?

























Totaal aantal Berichten: 6189
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Zo een, inderdaad. Als ik weer bij de auto ben zal ik een plaatje maken.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:En is de middelste dan een ouderwetse niet-oprollende heupgordel? Foto?
Ik denk dat dat bijna bij alle modellen was uit die tijd.
BX in elk geval, bij een AX ga ik daar ook vanuit.
Sterker nog, volgens mij zit dat in mijn Xsara ook zo
Een heupgordel van een BX moet er wel inpassen.
Als als je er eentje neemt uit een BX serie 1 of vroege serie 2 dan is de sluiting ook hetzelfde.
Ik heb er nog wel 1’tje liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ha, toen ik mijn Prestige uit NL eerste keer naar keuring reed zelfde opmerking, eigenlijk past gelijk welke ouderwetse heupgordel erin hoor (ik had toevallig nog een set CX gordels en daar zat wonder bij wonder een heupgordel bij, VW Golf bijvoorbeeld past ook, maar dan wel de sluiting ook meenemen hé )
Als het maar dat is


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als ik een extra gordel monteer moet zowel de gordel als de sluiting kloppen met de rest. En dan is de vraag of zo’n heupgordel er ook in het grijs is. Ik voel een zoektocht aankomen tijdens de volgende Citromobile




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Gelukkig zijn de originele gordels in de mijne zwart. Vanmiddag dacht ik inderdaad veel te beperkt aan een CX-gordel. Toen hier suggesties over AX- en BX-gordels voorbijkwamen, zag ik het licht. Net voor sluitingstijd van de automaterialenzaak heb ik een universele tweepuntsgordel van twaalf euro gehaald. Die heb ik er zojuist ingezet en morgen ga ik opnieuw naar de keuring. Dat is zeker efficiënter dan bezwaar aantekenen tegen de afkeur!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan kan het er vanavond weer uit, want het is natuurlijk niet origineel


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Goedgekeurd! Nog makkelijker dan de gordel er weer uithalen: hem onder de zitting verstoppen .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gefeliciteerd!
Is de Luxemburgse keuring overigens net zo streng als de Belgische?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986