





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik heb houtblokken onder mijn DS en CX van 18cm onder de krikpunten, gewoon om de banden etc wat te ontzien. Op het zicht is dat ongeveer de rijstand. Ik wil die blokken wel verhuren hoor,









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik ben het wel met Nelis Infra eens, het is juist een partypiece van de oude grote Citroens dat ze helemaal op de grond gaan liggen. Dat is dan toch gewoon onderdeel van de tentoongestelde CX? Ik vond het zelf jammer dat ze dat bij de XM phase 2 en de latere Xantia’s en C5-en eruit ge-engineered hebben. Voor mij is het echt een onderdeel van het vertrek-ritueel. Zitten, starten, deur dicht, installeren (zonnebril op, radio aan, navigatie instellen, dat soort dingen) en tegen die tijd is de dame wakker en ook klaar voor de reis. En bij dat vertrek ritueel hoort dus ook dat je je in extreem lage stoelen laat zakken cq vallen
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Rens kan daar gewoon extra lang van genieten want hij moet die blokken er ook nog onderuit halen.
Maar verder ben ik het met Niels eens, het is een stuk beleving van de auto het startritueel, en als je ergens wegrijdt zie je de mensen altijd kijken als de auto opstijgt.
Mark
CX 2000 pallas ‘78



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
RensKorevaar schreef:Dus om het iedereen naar zijn zin te maken zou ik hem bij het slaan van de klok op de volle uren moeten laten gymnastieken en daartussen op houtblokken zetten? Dat wordt nog een heel gedoe
.
Hahaha, éigenlijk wel ja
Way out in the water, see it swimming.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Beetje gelijk heeft Rens wel: bij presentaties zorgde zelfs Citroen er soms voor dat de auto op een ‘normale’ stand stonden. Als zijn auto bij le Fete een ereplaatsje in de galerij heeft, dan mag de auto best op show-hoogte staan. Ik mag toch aan nemen dat er zich genoeg CX-en verzamelen om te laten zien dat een CX na een uurtje parkeren in alle hoogtestanden kan belanden?




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik zie er na de fotoreportage echt naar uit deze mooie Prestige te bewonderen op la Fête des Limousines.
Ik zou de blokken trouwens achterwege laten.
Leuk voor de winterstalling maar niet voor een fotomodel.
Zonder blokken ligt ze bevallig, met heeft ze een houten poot .
JW







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Zomaar een paar ideeën van mijn kant, en iedereen moet maar weer roepen als het anders is
Blokken onder de kriksteunen geven toch ook andere effecten zoals slecht sluitende portieren omdat de koets een beetje anders in zijn vel gaat zitten?
Dan zou ik gaan voor zwarte blokken die onder het subframe geplaatst worden. Die staan verder onder de auto dus minder zichtbaar als de “krukken voor de zieke dame”. Maar geen idee of dat dan ook eventuele verandering in de koets teweeg brengt.
Ik weet niet of dat bij de CX ook gedaan werd, maar in de showroom was er ook een systeem met een soort klossen die in de achterbrug en voor subframe gestoken werden om de auto op de aanslag punten van de draagarmen hoger te houden.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Oh ja, gewoon klosjes door de gaten tussen de ‘lepels’ en het aanslagrubber steken. Niemand die het ziet.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hij doet de huidige topictitel nog steeds eer aan:
Gefotografeerd door par eXeMple! op 1 september 2013 in Bourscheid, tijdens het lustrumweekend van de Citroën XM Club Nederland.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je had wel effe de wielen recht kunnen zetten
Maar het blijft een mooie verschijning.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker mooi plaatje
Maarruh, is de CX mee omdat de XM het niet doet…?




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat is hier off-topic .
Edit: tussen haakjes dan maar: (de XM staat even in de garage.)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Wederom een mooi plaatje !
Blijft mooi, de lange lijn van de Prestige.
En de Turbo TRX velgen misstaan zeker niet !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zit hem denk ik deels in de kleur (dat zeg ik niet omdat de mijne dezelfde kleur heeft), in Gris Perlé komen de lijnen van een Prestige gewoon goed naar voren.
Bij veel andere kleuren zie je de hoge daklijn soms erg goed…
Die velgen maken het idd gewoon netjes af. Hoewel de standaard TRX velgen onder een Prestige ook best gaaf zijn.




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In het boek “CX, Une lignée Prestigieuse” valt te lezen dat de Turbo-velgen in modeljaar 1989 “eindelijk” als optie onder de CX Prestige Turbo 2 verkrijgbaar waren. Ik ben benieuwd wat “De originele CX” daarvan zal vinden…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!