6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
XM nu 25, straks klassiek
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 juli 2014 01:08 PM
  [ # 76 ]

Ik heb het even nagevraagd: een auto met buitenlands kenteken kan inderdaad (geen opmerkingen over leeftijd van de auto) maar je moet wel een Nederlands adres hebben. Zo lees ik het althans:

‘De Wegenwacht Services zijn persoonsgebonden. U heeft recht op voertuighulp met elk voertuig (auto of motor) dat u bestuurt, indien u uw lidmaatschapskaart kunt tonen. Dit geldt ook voor een voertuig met een buitenlands kenteken. Voorwaarde is wel dat u op een Nederlands adres blijft wonen.’

Is misschien wel een idee toch, want is inderdaad wel een kopzorg. Ben ooit gestrand met (mijn eigen) Ford. Garage gebeld en afgesleept maar was gelukkig in een stad.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2014 01:12 PM
  [ # 77 ]

Woon jij in NL?
Er staat niet een adres hebben in NL, maar echt wonen in NL.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juli 2014 01:14 PM
  [ # 78 ]
puffel schreef:

Volgens mij kan je geen lid worden met een buitenlandse auto/woonplaats en al helemaal niet met een auto van 18 jaar oud?
Maar ik kan me natuurlijk best vergissen?
Tuurlijk is het ideaal zo’n lidmaatschap, ik was vroeger ook altijd lid in Nederland.

Buitenland weet ik niet, maar voor een auto ouder dan een bepaalde leeftijd betaal je een toeslag.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 juli 2014 01:16 PM
  [ # 79 ]

There you go! Smile Nee ik woon niet in NL. Maar ik woon wel echt in NL als ik in Nederland verblijf, altijd hetzelfde adres. Smile

Maar je hebt gelijk Arjan en daarom dacht ik dat het dus inderdaad niet (echt) kan. Maar of er nou eerst een streng ANWB antecedenten onderzoek moet gebeuren weet ik ook niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2014 01:19 PM
  [ # 80 ]
jantje1948 schreef:
puffel schreef:

Volgens mij kan je geen lid worden met een buitenlandse auto/woonplaats en al helemaal niet met een auto van 18 jaar oud?
Maar ik kan me natuurlijk best vergissen?
Tuurlijk is het ideaal zo’n lidmaatschap, ik was vroeger ook altijd lid in Nederland.

Buitenland weet ik niet, maar voor een auto ouder dan een bepaalde leeftijd betaal je een toeslag.

Oh? Dat heb ik volgens mij helemaal niet.

Daar heb ik ook niets over gehoord toen ik met de CX in Frankrijk stond eerder dit jaar…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juli 2014 01:42 PM
  [ # 81 ]
jantje1948 schreef:

Buitenland weet ik niet, maar voor een auto ouder dan een bepaalde leeftijd betaal je een toeslag.

Ne hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2014 02:13 PM
  [ # 82 ]

Volgens mij weet de ANWB niet eens wat voor auto je rijdt, als persoon krijg je hulp.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juli 2014 02:17 PM
  [ # 83 ]
waterman schreef:
jantje1948 schreef:

Buitenland weet ik niet, maar voor een auto ouder dan een bepaalde leeftijd betaal je een toeslag.

Ne hoor Wink

Nu weet ik niet, maar 10 jaar geleden wel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juli 2014 03:32 PM
  [ # 84 ]

Nog nooit betaald, ben al sinds 1980 WW-lid en heb alleen maar “oudere” Citroens gereden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 17 juli 2014 09:03 PM
  [ # 85 ]

Leuk nieuws : deze morgen naar de jaarlijkse autokeuring geweest (jullie APK) en als ‘vlekkeloos’ goedgekeurd. De enige opmerking was dat de LPG-sticker achteraan er niet opzat.

Ik had er geen idee van maar nu blijkt dat ik gedurende het laatste jaar maar 3898 km heb gereden, Xemmetje heeft 69800 km in totaal. Te gek om los te lopen voor de ex-kilometervreter die ik ooit was.

De LPG-installatie is dus (mede wegens de extrataks van 160 €/jaar in B) wel totaal onrendabel en overbodig. Ik rijd er wel hilarisch spotgoedkoop mee maar (zoals een paar van jullie reeds weten) dat ding werkt niet vlekkeloos. Af en toe eens resetten is nodig anders gaat hij ‘stotteren’ bij het starten. En voor mij is minder dan perfect nu eenmaal niet acceptabel. En die paar euro meer als ik met benzine rijd zullen mij nu ook niet aan de bedelstaf brengen.

Om enigzins op het onderwerp van deze thread te blijven : Is een Xm, straks klassiek, vraagteken, vraagteken, vraagteken, met LPG meer waard dan eentje zonder ? Ik overweeg nl om die hele LPG-toestand te laten demonteren - kost ook een paar duiten (en verkoop in de volgende maanden behoort meer en meer tot de mogelijkheden - zie vorige posts).

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2014 09:16 PM
  [ # 86 ]

LPG sticker? Confused

160 Euro per jaar extra is natuurlijk helemaal niets, in Nederland is dat veel duurder bij een XM…

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 juli 2014 09:17 PM
  [ # 87 ]

In Nederland is LPG in ieder geval niet meer gunstig: op het moment vallen benzineauto’s van 25 jaar of ouder in het zogenaamde “kwarttarief” wat inhoudt dat je maximaal 120 euro/jaar belasting betaalt. Voor LPG-auto’s betaal je de volle mep en de toeslag is nog een stuk hoger dan die 160 euro. Dus in Nederland zal een benzine-XM van 25 jaar oud beter verkopen.

Profiel  
 
Bram91
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 07-02-2011

- Xantia 1.8i SX
- Xantia 1.8i X
- C5 III X7 V6 Exclusive
Gepost: 17 juli 2014 10:34 PM
  [ # 88 ]

Echter is dat ook slechts voor auto’s t/m 1987, een auto van 1988 of later moet gewoon wachten tot ie’ 40 is(!)

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 17 juli 2014 10:45 PM
  [ # 89 ]

Oei Bram91, tegen dat mijn auto 40 jaar oud is zal ik mij reeds lang in de eeuwige jachtvelden bevinden, ergens rondsjeezend op een Xm-shaped-cloud. Zouden er daar taksen bestaan ?  Smile

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 18 juli 2014 12:28 AM
  [ # 90 ]
JJRoadrunner schreef:

Leuk nieuws : deze morgen naar de jaarlijkse autokeuring geweest (jullie APK) en als ‘vlekkeloos’ goedgekeurd. De enige opmerking was dat de LPG-sticker achteraan er niet opzat.

Ik had er geen idee van maar nu blijkt dat ik gedurende het laatste jaar maar 3898 km heb gereden, Xemmetje heeft 69800 km in totaal. Te gek om los te lopen voor de ex-kilometervreter die ik ooit was.

De LPG-installatie is dus (mede wegens de extrataks van 160 €/jaar in B) wel totaal onrendabel en overbodig. Ik rijd er wel hilarisch spotgoedkoop mee maar (zoals een paar van jullie reeds weten) dat ding werkt niet vlekkeloos. Af en toe eens resetten is nodig anders gaat hij ‘stotteren’ bij het starten. En voor mij is minder dan perfect nu eenmaal niet acceptabel. En die paar euro meer als ik met benzine rijd zullen mij nu ook niet aan de bedelstaf brengen.

Om enigzins op het onderwerp van deze thread te blijven : Is een Xm, straks klassiek, vraagteken, vraagteken, vraagteken, met LPG meer waard dan eentje zonder ? Ik overweeg nl om die hele LPG-toestand te laten demonteren - kost ook een paar duiten (en verkoop in de volgende maanden behoort meer en meer tot de mogelijkheden - zie vorige posts).

Ik zou eerst proberen te verkopen met de installatie, want ik denk niet dat je de kostprijs voor het demonteren zal kunnen verrekenen in de verkoopprijs van je XM. Koper kan het er nog altijd uithalen dan als hij wil he?

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook