Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Of deze:
mijn franse godin.nl
Nou heb ik begreppen dat de je vlotterhoogte van een carburateur af kunt stellen.
Als ik de bovvenkant van de vlotterkamer van mijn Solex 34 PBIC verwijder zie ik wel de afsluiter/vlotternaald en de vlotter, maar geen mogelijkheid om dit af te stellen.
Dit zou in het WPH staan, maar volgens mij niet. Wie weet raad?
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet het koperen lipje verbuigen dat de afsluiter aandrukt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik was er al bang voor
Hoe weet je of je de juiste hoogte hebt?
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat staat in het WPH. Is de afstand van de bovenkant vlotter tot de pakking.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43049
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat is voor Weber, niet voor de solex!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Solex dan Waterman?
Totaal aantal Berichten: 43049
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Handeling D-142-00, afbeelding D 14-50 laat zien dat de solex 34 een vlotterelement heeft met een vaste waarde. De vraag is nu: waarom wil je die vlotterhoogte afstellen? Wat denk je te bereiken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
waterman schreef:De vraag is nu: waarom wil je die vlotterhoogte afstellen? Wat denk je te bereiken?
De motor loopt niet heel lekker, houdt in bij accelereren en ‘men’ heeft mij verteld dat één van de mogelijke oorzaken een verkeerde vlotterhoogte zou kunnen zijn. De zou heel nou steken en afstelbaar zijn.
Ik heb er een nieuwe carburateur op gekregen omdat de garage de problemen met de oude niet opgelost kreeg (overlopende vlotterkamer). Omdat het uurloon snel oploopt hadden we besloten maar een nieuwe te plaatsen. Maar nu heb ik dus bovengenoemd probleem. Mijn idee is nu om de oude carburateur maar weer terug te plaatsen, maar deze eerst goed ‘na te lopen’.
Totaal aantal Berichten: 43049
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Griemer schreef:
..De motor loopt niet heel lekker, houdt in bij accelereren ....
...Ik heb er een nieuwe carburateur op gekregen .
Kortom, een garantiegeval: garage zet er een nieuw onderdeel op, dat voldoet niet: garage moet dat oplossen. Klaar toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Garage heeft het bestaande probleem verholpen, dus ja…...
En ik ik wil het zelf graag oplossen, niet te afhankelijk zijn van een garage.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Weet je zeker dat de ontsteking goed in orde is, op tijd staat en daadwerkelijk vervroegt?
Ik heb er een 123 opgezet, staat op tijd.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
houd in bij accelereren. werkt acceleratie pomp wel goed, kijk van bovenaf op de vlinder(gas)klep, geef nu gas, met hand of pedaal, je moet nu een straal benzine zien, je hoeft de motor niet te laten lopen, wel moet dan de vlotterkamer vol zijn. voor je oude carb, haal vlotter eruit en leg hem in een bakje benzine, hij moet blijven drijven, ook na een half uur, ook als je hem even onder houd, moet ie weer naar boven komen, dan eruit halen en schudden met vlotter, klossen, dan is ie lek, vervangen of opnieuw solderen (als ie van mesing is. dan de vlotternaald, is het een losse(kan de carb niet), dan naald op een stokje steken, en in slijpen op de zitting, waar de naald in komt, o,ja als de punt van een rubbercoating is voorzien, kan dit niet, dan moet je zelf iets slijpen in de zelfde hoek, als punt van de naald. is de naald van het type penetje in mesing houder, met terugslag veertje, deze dan demonteren, en goed schoonmaken, met ontkalker. of vervangen,