22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
DS 25 ie LPG
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 07 december 2014 08:09 PM
  [ # 316 ]

Ik denk dat een beetje DS23 altijd ruim boven de 100 echte pks moet komen.
Zie kromme in grafiek van een DS 23 ie met Vems.

Als je de koppel kromme bekijkt lijkt die redelijk op die van jouw

Afbeelding Bijlagen
DS25-DS23.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 07 december 2014 08:35 PM
  [ # 317 ]

Klopt Nard, dit was mijn eerste test met de PerfExpert Dyno app op een android smartphone. Deze werkt met de ingebouwde G sensor. Zoals je kan zien is mijn tuning nog niet je dat boven de 4000 toeren, beetje lastig hier in Nederland omdat op de openbare weg te doen. Maar omdat de koppelcurves redelijk overeen komen, lijkt Perfexpert redelijk te werken.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 07 december 2014 08:51 PM
  [ # 318 ]

Fuel afstellen op de weg gaat prima met een wideband lambda sonde. Zelfs autotune in tunerstudio brengt je heeel dicht bij ideaal. MAAR ontsteking gaat alleen op de bank, waar je realtime ziet wat er gebeurt als je de belasting veranderd.Dat is op de weg niet te doen, ook niet met een app en geloof me wij proberen alles uit.
Ik zal je de tabel van de DS van Harry Martens sturen als die op de bank is geweest, dat is ook een 2300ie.
Als je de offset van je vliegwiel netjes in hebt gesteld kan je die zo overnemen. Ik bedoel dus dat 10 gr in je ecu ook echt 10 graden is….

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 07 december 2014 08:58 PM
  [ # 319 ]

Klopt, daarom ben ik ook uitgegaan van de laatst bekende curve voor deze motor ( cx2400 VEO). Ben benieuwd hoeveel de curve van Harry zijn motor daar vanaf gaat wijken. Oftewel hebben de heren bij Citroen toen hun werk goed gedaan! Overigens is mijn timing spot on qua computer. Ik wacht af.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 07 december 2014 09:04 PM
  [ # 320 ]

Vraagje trouwens, draai je twee verschillende ontstekingscurves bij benzine en gas?

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 07 december 2014 09:36 PM
  [ # 321 ]

Ja, maar de verschillen bleken minimaal te zijn. Als je met een DS motor op gas rijdt kun je eigenlijk wel volstaan met dezelfde curve als op benzine. Op de bank blijkt de motor helemaal niet zo ontstekingsgevoelig te zijn. Dat heeft te maken met het brave karakter, kleptiming, compressie het is niet erg wild allemaal. Bij de turbos (in de CX) is dat wel anders en onder boost moet je erg oppassen. Ik denk dat jouw fabrieks curve aardig in de buurt komt.
Het is nu eenmaal zo bij deze motor: wil je vermogen dan moet er een turbo op en dat deed Citroen dan ook.
Speel nu met de gedachte toch nog een DS turbo motor te gaan bouwen. Geen nieuw idee, maar met huidige techniek wel mooi te maken.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 07 december 2014 09:39 PM
  [ # 322 ]

OF, off topic, een 6 cilinder, 200pk+ diesel in een SM…...........

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 december 2014 09:54 PM
  [ # 323 ]

De Motor zit nu aan de nieuwe versnellingsbak.
De motormanegement draadboom is in de auto geregen.
Ook is er een brandstofpomp geplaats en en benzine retour leiding getrokken.

Afbeelding Bijlagen
motor en bak.jpgHML.jpginj draadboom.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 december 2014 09:59 PM
  [ # 324 ]

De motorruimte is schoon gemaakt en er zijn wat slangen en leidingen vervangen.
Tegen het schutbord is speciale dreunplaat en hittewering geplakt.
Nu kan de motor met bak er weer in

Afbeelding Bijlagen
motor er uit.jpgschoon demping.jpgmotor er in.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 30 december 2014 10:01 PM
  [ # 325 ]

De zaak zit weer op zijn plaats.Zie ook de erg brakke pluskabel die ik tegen kwam.
Goed voor een brandje.
Ik hoop voor Maandag een klein rondje te rijden.

Afbeelding Bijlagen
rotte plus.jpgmotor op plaats.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 30 december 2014 10:42 PM
  [ # 326 ]

Het blijft een mooi project. Erg kunstig gedaan allemaal very good

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 30 december 2014 10:58 PM
  [ # 327 ]
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 december 2014 11:24 PM
  [ # 328 ]
SuperNard schreef:

Tegen het schutbord is speciale dreunplaat en hittewering geplakt.

Zomaar als vraag: waarom niet het gebruikelijke aluminium hitteschild uit een Pallas?

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 31 december 2014 12:08 AM
  [ # 329 ]

Ziet er erg fraai uit.Flink opgeschoten vandaag!

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 31 december 2014 12:35 AM
  [ # 330 ]
break23m schreef:
SuperNard schreef:

Tegen het schutbord is speciale dreunplaat en hittewering geplakt.

Zomaar als vraag: waarom niet het gebruikelijke aluminium hitteschild uit een Pallas?

Eigenlijk vooral omdat ik die niet had. Ik heb wel erg goede ervaringen met deze matten, maar wat t beste is weet ik niet

Profiel  
 
 
22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook