Totaal aantal Berichten: 7604
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ben benieuwd. Qua geluiddemping kan ik me voorstellen dat zo’n mat in ieder geval beter werkt.
Toch nog 4 vakantiedagen nodig gehad om alles in de D Special te krijgen.
Als je afwijkt van het origineel valt het altijd tegen. Ik heb nog niet gereden, maar het zit er wel in en het loopt.
https://www.youtube.com/watch?v=bf1bVI724q8
https://www.youtube.com/watch?v=2-SpjBlobyM
Even een snel filmpje. De kwaliteit is matig.
Er komen er nog wel meer
Cool!
Wel veel rook in het eerste filmpje…maar zo te zien is dat vanzelf weer verdwenen.
En nou maar hopen dat ie geen 5 versnellingen achteruit heeft
We zijn benieuwd naar je eerste rij ervaring!

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gelukkig, het is er niet overzichtelijker op geworden, wat dat betreft nog echt een DS. (De tekst Turbo staat wel stoer .) Op mijn telefoon kan ik niet echt horen of het mooi loopt. Klinkt het nog vertrouwd Citroën direct naast de auto?
Is altijd als je een motor na inbouw start. Vette vingers en geknoeide olie op t spruitstuk.
Heel typisch luchtje.
Ja Hoor het klinkt nog als een DS, best logisch want zo anders is het blok niet.
Ik vind het juist best overzichtelijk. Ja, een DS special is wel erg simpel, maar een 23 ie hydrauliek is veeeel erger onder de kap. Ik ga zo snel mogelijk wielen er op zetten en een stukkie rijden, ben benieuwd.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wij ook Fingers crossed!
Vanmorgen tussen twee buien door heb ik even een stukje gereden. Ongeveer 15 km, maar wat een feest!!
De motor trekt als een gek, zelfs met de lange eindoverbrenging. Ik zat zo op de 150 km.h, gemeten op de i-phone want de teller klopt niet meer (45% er naast). Ook nog geen toerenteller aangesloten dus het was lastig schatten.
Vooral trekkracht onderin is geweldig. Ik heb niet echt ver doorgetrokken maar tot 4000t/m schat ik gaat het als een electromotor. De volgende proefrit zal ik een filmpje maken. Zonder voorschermen rijden is n.l. niet ideaal…
Nu ga ik aan de afwerking beginnen, zelfs zoń kort ritje levert al een lijstje werk op.
Resonanties en rammeltjes (uitlaat tegen bodem), stuur staat niet helemaal goed en het midden ook niet.
Schakelkabel moet ik beter afstellen en ook het oppakken van de motor na overschakelen moet beter, dat kun je op de bank niet voelen, wel op de weg. Na de rit gelukkig geen lekkages en andere ellende gezien.
Ik ben nog wel even bezig. Luchtfilter vastzetten en ook SM velgen er op voor.
Ik ga ook eindelijk de knoep in de achtervering repareren en zo verder.
Gisteren al de onderbeplating gedaan en de luchtbuis voor de oliekoeler er in gemaakt.
Het was een D special dus daarvoor moest ik wel wat knippen en plakken. Het stukkie kippengaas voor de oliekoeler laat ik weg. Verwacht geen kippen op de weg.
Voor een evt volgend prive project zoek ik een DS inj cilinderkop. Gewoon gebruikt maar wel reviseerbaar??Iemand

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Wow !
Mooi project en mooi dat ze goed rijdt !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
SuperNard schreef:Vanmorgen tussen twee buien door heb ik even een stukje gereden. Ongeveer 15 km, maar wat een feest!!
De motor trekt als een gek, zelfs met de lange eindoverbrenging. Ik zat zo op de 150 km.h, gemeten op de i-phone want de teller klopt niet meer (45% er naast). Ook nog geen toerenteller aangesloten dus het was lastig schatten.
Vooral trekkracht onderin is geweldig. Ik heb niet echt ver doorgetrokken maar tot 4000t/m schat ik gaat het als een electromotor. De volgende proefrit zal ik een filmpje maken. Zonder voorschermen rijden is n.l. niet ideaal…
Cool!
Maar 150 zonder spatborden en dus waarschijnlijk ook zonder motorkap?
Blijft de motor dan wel zitten?
Ik heb trouwens ook wel eens zonder kap gereden, het viel me toen op dat de motor bij accelereren en remmen behoorlijk op en neer kan bewegen…

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan weet je wat die motorsteunen te voorduren krijgen bij de krachtigere motoren
Uhhhh met motorkap, die had ik met een spanband door het oog van de windhaak vastgezet. Toch bewoog hij nog best veel.
Was idd niet erg verantwoord. Ik heb in het verleden ook eens een kap over het dak gehad. Je kunt er dan nog prima onderdoor kijken. De kap was total los. Ik was toen op weg naar de rdw…...lastige keuring met een verfrommelde kap. Maar uit medelijden hebben ze hem er niet op afgekeurd. Na 15 km zat het zand en vuil tot op het dak. Best wel nuttig spatborden.