27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
   
Achterasdemping Berlngo XTR
Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 13-04-2009

Gepost: 02 januari 2013 11:44 PM
  [ # 391 ]

Vandaag heel toevallig met een C4GrandPicasso-rijder gesproken.
120.000 km op de teller.
Twee maal turbo kapot, boordcomputer kapot en nog wat kleine frulletjes.
Maar wat hij nog het èrgste vond : hij kan geen bocht of oneffenheid nemen of de wagen doet klonk-bonk.
Heeft ook nieuwe veringen gehad.
Heeft ook z’n beklag gedaan.
Niks resultaat. Geklonk-gebonk alomtegenwoordig.
‘De wagen is veilig verklaard’ volgens de heren ‘experts’ en daar moet ie het maar mee doen.
Zijn conclusie : voor mij geen Citroën meer vanwege hun waardeloze klantenbehandeling.

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 24 maart 2013 10:13 AM
  [ # 392 ]

Bij mij is het probleem nog steeds weg.
De ophanging hoor je wel maar het is geen “ambetant” of abnormaal geluid. Zo klinkt namelijk elke berlingo.

Ik ben er nog steeds erg tevreden van!

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 17 juni 2013 04:42 PM
  [ # 393 ]

tip!!!

check de draagbeugel voor reservewiel, onderaan de wagen tussen de achterwielen!!

ik heb dit weekend na zo lang te zitten zoeken naar de oorzaak van dat gerammel, geratel en gekletter….
bleek dus niet aan de achterasdempers te liggen, maar aan draagbeugel van reservewiel. (dunne metalen constructie)
bij stilstand en op vlak wegdek raken bepaalde delen van dit metalen geraamte elkaar nét niet, maar op ruwe of onverharde wegen, putjes en bultjes dus wél en dat zorgt voor dat gerammel… iig bij mijn wagen toch (Berlingo MK3, Multispace bj2010)
heb er afgeknipt en dubbelgeplooid rubberen slangetje tussen twee delen (dikte van een vingertopje) geduwd en het gerammel is voorgoed gedaan!!! heb het al uitvoerig getest…
niet warmte-isolatie boven uitlaat, niet achterasdempers, niet brandstoftankbeugel, niet de bevestiging van uitlaat…. maar reservewielbeugel…

heeft me dus geen cent gekost.
hopelijk kan dit wat mensen helpen die ook gerammel (metaal-op-metaal) horen en denken dat er iets ernstig mis is: niet te snel panikeren! Wink

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-2010

Gepost: 08 september 2014 11:37 AM
  [ # 394 ]

Na de vijfde maal nieuwe banden te moeten aanschaffen heb ik besloten mijn Berlingo eruit te bonjouren.
Het is genoeg geweest. 111400 km afgezien.
Het is onnodig alle andere mankementen nog eens te vermelden want ik ga niet genoeg plaats hebben om ze op dit forum neer te schrijven.

Aan de beheerder.
U mag mijn account verwijderen indien u dit nodig vindt.

Met vriendelijke groeten

Jan

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 08 september 2014 02:00 PM
  [ # 395 ]

Wat is dit vervelend voor jou.
Het verbaast me hoeveel kwaliteitsverschil er kennelijk in de ene of in de andere auto zit.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Robinbelgium
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-06-2013

Gepost: 24 januari 2015 10:15 PM
  [ # 396 ]

Ik rij met de auto’s van mijn ouders en mijn vader heeft een berlingo xtr uit 2009, 1.6 hdi 90 pk met nu bijna 160.000 km op te klok. Ik woon ook in België en ik heb dus ervaring met slechte wegen. Zelf woon ik op een kasseibaan waar al menige politie auto en volgauto van het wielrennen zijn karterpan aan diggelen gereden heeft. De achteras van de Berlingo is heel comfortabel afgeveert en gaat daardoor op slecht wegdek wat dribbelen en gaat hij mits zware belasting echt aan het dansen. Een verkeersremmer die je te snel neemt is voor de achterpassagiers vaak een reden om klagen. Ik persoonlijk vind het comfort wel heel prettig allen zou hij wat steviger gedempt mogen zijn maar wel even comfortabel.

Van geluiden heb ik nog niets gemerkt, natuurlijk hoor je wel als je door grote putten rijdt maar echt storend is dit niet. De 16 inch michelin banden met maat 215/55 r16 helpen natuurlijk om de auto nog net effe comfortabeler te maken. Wat mijn ervaringen met de citroen onderstellen zijn is dat je best niet te snel putten en vluchtheuvels neemt want zo verkort je echt de levensduur van je onderstel. Een veel voorkomend probleem bij onze twee citroens en die van de buurtbewoners is dat de stabilisatorstang vaak vervangen moet worden soms al na 50.000 km door de slechte wegen op onze straat.

Moest ik krakend geluid horen zou ik eens laten kijken of de veer niet gebroken is en of er geen rubbers zijn die gescheurd zijn.

Profiel  
 
brombeer1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-2015

Gepost: 09 mei 2015 12:58 AM
  [ # 397 ]

Hallo,

Ik ben er ondertussen achter gekomen dat de ophanging van de berlingo 3 inderdaad
harder staat; De onze heeft momenteel 14000 km gereden, en tot nu toe boezemt de ophanging, vooral achteraan geen vertrouwen in!  Wat een verschil met het vorige model!
Ik heb de indruk dat er iets mis is met de schokdempers, gezien het feit dat op slechte wegen de auto de neiging heeft om van links naar rechts te “zwiepen”.  Verkeersdrempels zijn evenmin een pretje: iedere oneffenheid in de weg wordt op een luide en harde manier doorgegeven, terwijl na een drempel de achterzijde precies uit pudding bestaat.

Heeft er nog iemand ervaring hiermee?
De dealer (Van Kelst in Schriek) beweert dat dit “normaal” is. Maar een test van de schokdempers was “overbodig”...

Profiel  
 
 
27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook