39 van de 39
« Eerste  < Vorige 37 38 39
   
Yke’s 2400 GTI 1980
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 november 2013 09:20 PM
  [ # 571 ]
Jaap Comfort schreef:

In de verdeler zit een spoeltje. Vanuit het spoeltje gaat het signaal in een ontstekingsmodule.
Zie de bijlage. Een Beru ZM005

Hoi, ik denk dat we hetzelfde bedoelen, ik noem het sensor, jij noemt het spoeltje.. Ik ga idd eens de stekkertjes omdraaien. de module is nieuw!
groet
Yke

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 november 2013 09:41 PM
  [ # 572 ]

Kan wel kloppen. Die sensoren bestaan meestal uit een spoeltje.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 november 2013 09:43 PM
  [ # 573 ]

Yke, niet zomaar draadjes om gaan draaien. Het kan zijn dat je daarmee de module opblaast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 november 2013 10:23 PM
  [ # 574 ]

Bedankt voor de waarschuwing waterman, ik hoop dat ik dat niet al gedaan heb.. Sad
ik ben bang dat ik het toch zal moeten proberen, geen idee hoe ik het anders moet uitvinden, heb jij nog een suggestie?

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 06 november 2013 11:55 AM
  [ # 575 ]

Ze loopt! de stekkers omgedraaid, de accu opgeladen want die was natuurlijk helemaal leeg nadat ik twee weken geleden het contact aan had laten staan.. hmmm 
In het begin vond ze het maar niks, dat starten, en het duurde lang voordat ik d’r eindelijk echt aan de gang had, maar ze gaf in ieder geval aan dat er vonken waren..

Na een tijdje liep ze al weer een stuk beter. De auto achter me in de stalling was inmiddels wel aardig verkleurd van de pluim half verbrandde koolwaterstoffen maar goed ze loopt weer netjes.

Onwennig proefritje gemaakt waarbij ze nog een keer afsloeg, dus ik vraag me af of het euvel wel echt verholpen is, een volgende proefrit bij daglicht en droog weer zal dat uitwijzen.

Blij dat ik de module niet opgeblazen heb..Ik bedacht echter dat als de stekkers verkeerd om zitten dan is dat óf al gebeurd en moet er een nieuwe in, óf niet en dan is het meteen goed. Toen ze na twee omwentelingen blijk van vonk gaf wist ik meteen dat de stekkers nu goed zat.

Jammer dat er geen enkele kleurcode op dat draadboompje te zien is, dat had de kans op fout aansluiten drastisch naar beneden bijgesteld..  Confused 

In ieder geval bedankt voor de reaties. Gauw nog wat kilometers maken voordat wellicht dat nieuwe belasting regime ingaat.

Groet!
Yke

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 april 2014 02:00 PM
  [ # 576 ]

Hallo allemaal,

Het probleem blijft helaas bestaan. Nog steeds slaat de motor af als ik langzamer ga rijden of rem. Zodra ik bijna tot stilatand kom duikt de motor onder het minimum aantal toeren en slaat ze af. Dit gebeurd al bij het begin, dus zowel warm als koud.

Ik heb al een nieuwe bobine, en een nieuwe oude sensor erin gezet inclusief heel netjes uitziend kabelboompje naar de bobine toe. De afstand tussen het sterwieltje en de sensor is keurig 0,4 mm zoals meneer Haynes aangeeft (tussen 0,3 en 0,5) Het stationaire toerental is te laag, dat is wel duidelijk, maar dit wordt ergens door veroorzaakt.

In andere topics kom ik tot nu toe vooral suggesties tegen over de temepratuursensor, maar het gebeurd dus zowel bij koude als warme motor. En vóór het afslaan loopt ze prima. Hoe krijg ik het stationaire toerental weer omhoog, dan ga ik daar maar eens mee beginnen. Of moet ik het bijvoorbeeld in de LMM zoeken?

Groet
Yke

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 april 2014 05:31 PM
  [ # 577 ]

Heb je al geprobeerd om het stationair toerental te verhogen? Dat kan heel simpel met de grote schroef in een “bypass” luchtleiding bovenop de motor.

En anders kan het heel goed valse lucht zijn. Check heel goed alle luchtslangen, vooral de harmonica die aan het inlaatspruitstuk vast zit. Bij mij is er wel eens een slang gewoon losgeschoten.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 april 2014 10:28 PM
  [ # 578 ]

Deze (6)zit in de bypass leiding

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=6611

en wil wel eens half open blijven staan…  trek de bypass slang aan bide kanten los (bij koude motor !!!!!!!!) is het toerental nu hoger bij koude motor dan voorheen ?? ga dan gelijk een stukje rijden
(ivm koude motor) slaat hij nu nog steeds af bij remmen ??
hij staat dus over de bypass schroef (10)(zie eerdere opmerking fluidphreak).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 april 2014 10:45 PM
  [ # 579 ]

Hoi, ja dat toerental wil ik zeker doen, ik denk alleen dat het ook een oorzaak moet hebben. Ik heb gecontroleerd op valse lucht door met draaiende motor de slangen te bewegen, indrukken, morrelen en ook met starterspray bespoten ( brandblusser bij de hand, maar gelukkig niet nodig) Ooit hier op het forum gelezen dat je motor ineens in toeren omhoog vliegt als ze valse lucht met starterspray opzuigt, maar daar bleek niks van.

Ga in ieder geval die grote schroef eens opzoeken, bedankt!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 09 april 2014 10:48 PM
  [ # 580 ]

en zie nu ook de andere post met de extra luchtklep, die werkwijze ga ik ook proberen. Ben ik weer een avond zoet! is die klep te reinigen?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 april 2014 12:08 AM
  [ # 581 ]
yke schreef:

is die klep te reinigen?

Heb het 2 keer geprobeerd te reinigen: zonder succes. Is de motor eenmaal warm dan kun je de bypass slang afsluiten om verder te testen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 25 juni 2015 01:04 AM
  [ # 582 ]

Hoe is het met je CX Yke?

Profiel  
 
 
39 van de 39
« Eerste  < Vorige 37 38 39
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook